killika skrev 2009-04-01 21:37:06 följande:
som jag skrivit förut så är det enbart du själv som begränsar dina möjligheter till arbete utanför skolans värld. problemet ligger inte i utbildningen och innehållet i den utan problemet ligger hos arbetsgivare som inte vet vilken bred kompetens vi faktiskt har. de flesta tror ju att vi bara kan jobba inom skolans fyra väggar för att det är ingen som har sagt något annat.det är alltså upp till dig om du vill ha ett arbete utanför skolans värld med högre lön.. Sen så måste jag säga att medellönen för studie- och yrkesvägledare inom skolans värld ligger på ca 26000 idag och det är väl inte så lågt? finns massa andra yrken där folk pluggar tre år på universitet där man ligger mycket lägre (lärare, sjuksköterskor etc).Kör så det ryker!
Åh vad sugen jag blir på att gå den utbildningen men e lite skeptisk mot att läsa på distans oxå...att sitta framför datorn hela dagarna o plugga på egen hand, verkar lite tråkigt...ok, 1 dag i veckan åker man in till campus men ändå...
Sen när man går ut o söker jobb, vet ni ifall arbetsgivaren gör skillnad på utbildning som är läst på distans eller inte?