• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek

haha nej ingen ny jacka, känns onödigt, har någon tjock tröja istället och så blir det ju som sagt så många lager av alla mammamuddar, långa linnen sen tröja:P

Min 8-åriga lillasyster har designat en poncho som hon o styvmor sytt till mig.
    Hon tyckte det var så praktiskt för i en sådan får ju magen jättebra med plats! Sen hade hon tovat med ull någon rollig krumelur på magen på den också.. haha så söt:)

Min minsta syster däremot som är två titta på mig med stora ögon och börja skratta, himla med ögonen och sa -NÄÄÄ! när jag försökte förklara det var en bäbis i magen..
    haha

• Tärning6
    bebek skrev 2009-02-11 16:46:49 följande:
    haha nej ingen ny jacka, känns onödigt, har någon tjock tröja istället och så blir det ju som sagt så många lager av alla mammamuddar, långa linnen sen tröja:PMin 8-åriga lillasyster har designat en poncho som hon o styvmor sytt till mig.Hon tyckte det var så praktiskt för i en sådan får ju magen jättebra med plats! Sen hade hon tovat med ull någon rollig krumelur på magen på den också.. haha så söt:)Min minsta syster däremot som är två titta på mig med stora ögon och börja skratta, himla med ögonen och sa -NÄÄÄ! när jag försökte förklara det var en bäbis i magen..haha
    Gu va gulligt hehe, min ena lillebror brukar krama mig å säga va rund å go du börjar bli hehe han e 8
  • skrattmaja

idag har jag varit hos bm, hon var mkt mkt stressad så det var inte alls roligt..
    jag som ville ta upp detta med min allergiska raktion...
    har ju kommit fram till att det måste vara besprutningsmdele jag regaret på frukt o grösnaker.
    vi köper en hel del krav/skologist men så var vi ju borta hos lite olika personer som inte anv det så det borde ju vara det jag reagerat på..tomater äpplen sallad ja listan kan göras lång....

trots att jag är stressad över jobb och annat så var mitt blodtryck frotf bra det trodde jag no ginte trodde att det skulle ha tagit ett skutt uppåt, jänr hade ökat på nu när jag äter niferex så det känns bra men läst om en ny sorts brustabeltter som jag ska udnersöka...
    Pluttis hjärtljud 148 som vanligt
    dock var magen lite liten sf måttet var inte mitt på linjen utan ett par tre cm under o så hade jag bara ökat ett halvt kilo!!! det tyckte min bm var lite lite och ville att jag skulle vila mer... mitt standard svar att det får bli efter den 24 april!!!

ser att ni diskuterar leggings och de som bäbis m pratade om fr pop har ja ginhandlat och lunkar kring i mest hela tiden finns svarat o blå! (passar extremt bra till den grå tunika bäbis m!!!) de är ju lite dyrare men så bra, lote långa i benen men det passar väl er som är långa i tråden! själv är jag ju hela 166 cm och maken är ju 190 men jag klagar inte... jag är nöjd!!! har mamamstrumpbyxor sen förra grav oliak tjocklekar men de ttycke rja ginte om då fungerar det bättre med vanliga i en storlek större som man sätter bakåfram!!!

bäbis m
    , jag har hittat en klänning på www.boob.se men jag vet inte om jag törs skicka efter den..ganska mönstrad och tror den heter kaftan

har handlat lite bebiskläder idag,Johanna behövde lite jumprar och var inte på lindex en sväng o då hittade jag en så otroligt söt body!
    www.lindex.com/se/Products/Product.aspx&subid=111360&prodid=2415812&parentid=0&color=603181&NewView=true
    fanns i turkost/blått och i rosa också men jag är så svag för brunt
    hittade mjuka tröjor till johanna också såklart!!!!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • LakeHill

Igår var det full fart. Först var vi tvungna att åka till mamma o duscha på fm för det fanns inget varmvatten i huset (vi håller på att byta till jordvärme o hantverkarna hade gjort bort sej igen, andra gången det händer, suck..)

Sedan kasta i sej lunch o iväg på uppföljande UL. Allt var bra med bebbens hjärta och myomet som skulle följas upp var borta Läkaren var inte 100% säker men hon tyckte sej se en snopp, vilket vi också såg, så troligtvis är det en kille till Då får vi två buskillar med ett års mellanrum - livat blir det

Nästa programpunkt var bvc med sonen som nyligen blivit 8 månader. Han växer på bra och är väldigt tidig i utvecklingen.

Sedan hem o pusta ut o äta middag och sedan gravid-vattengympa - lika härligt som alltid! :_)

• LakeHill

Hehe, man är ju mammaledig, så det känns nästan stressigt med så mycket aktiviteter på samma dag Inte hann jag gå in på FL igår heller.

• dagdrömmare

hej hej
    ni som redan har barn vad ska ni inhandla?
    Jag har tänk köpa ny madrass till själsängen
    nya små mjölk/ersättnings/välling flaskor
    lite sommar kläder
    ny skötbädd
    blöjor

har jag missat nått

• LakeHill

Har faktiskt inte hunnit fundera så mycket på det ännu. Bara konstaterat att vi måste ha en spjälsäng till eftersom sonen ännu behöver sin. Den vi har nu har vi lånat, få se om vi hittar någon bra begagnad. Tydligen finns min brors gamla spjälsäng kvar som även jag använt, få se bara hur mycket upprustning som krävs för att kunna använda den.

• Tärning6

Jag får låna en vagga å en korgsäng som duger dem första månaderna sen ska vi köpa en spjälsäng på ikea som jag vill ha å de e mammut serien gillar den jätte mycke

• chesa

Vi väntar första barnet så vi måste inhandla ALLT. PUH! Men får väl se om man kan hitta en del begagnat!

Har lagt in en ny magbild från idag i galleriet!

• bebek

Oh full dart från start hos dig lakehill:) här vaknar man, gör iordning lite frukost och kollar tv4 nyhetsmorgon..  Skönt att allt så bra ut med bebisen! Jag ska till bm imorn, känns spännande var ju dryga tre månader, om inte mer jag var på mvc sist! eller jag var ju på UL v. 17 förstås.

mammut serien? har jag inte hört talas om.. jag gillar Leksvik, de är robusta, har vart där o provskakat på dem, haha.:)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!