• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

Usch vad det är trisst att vara hemma och sjuk. Jag blir superuttråkad och rastlös. Tänkte sätta mig och pyssla och göra lite fina kort men jag kände att det var för tungt i huvudet att sitta. Tidsfördriv någon???

• hyperballad
    Svar på #1030
    ploppen skrev 2009-02-12 20:30:57 följande:
    Ha, ja till och med min man har varit tvungen att göra impulsköp på barnavdelningen där!
    jag o sambon satt igår o planerade lite med spjälsäng o lakan o annat smått o gott från ikea. länge leve ikea säger jag!
  • Katta86

Åh ja vad ska inhandlas till andra barnet?
    Lite nya kläder (såklart) har ju redan börjat
    En bärsjal tror jag kan vara himla bekvämt att ha!
    En mysig filt
    Sen självklart blöjjor/amningsinlägg/nya nappar till nappflskan/någon vanlig napp mm..

Syskonvagn har vi redan köpt, sen blir det nog att köpa madrass och täce/kudde till växasängen som sonen får byta till istället för att köpa ny spjälsäng. Växa säng har vi en också som vi får låna..

Allt annat känns ju som man har..

• Katta86

Föresten så har det varit en helvetisk dag idag! Har haft sammandragningar från morgon till kväll! Var nära tårar i morse fför att sammandragningarna gjorde så fruktansvärt ont i ryggen! I magen känns dom bara lite irriterande men ryggen är hemsk! Och det gjorde u inte saken bättre att vi skulle sitta två timmar på föreläsning så jag skulle ju inte riktigt kunna ställa mig upp och gå som jag ville! Som tur var så hjälpte det med två alvedon och att föreläsningen var mer praktisk så vi behövde inte sitta hela tiden!

• bebek
    Katta86 skrev 2009-02-12 22:19:18 följande:
    Föresten så har det varit en helvetisk dag idag! Har haft sammandragningar från morgon till kväll! Var nära tårar i morse fför att sammandragningarna gjorde så fruktansvärt ont i ryggen! I magen känns dom bara lite irriterande men ryggen är hemsk! Och det gjorde u inte saken bättre att vi skulle sitta två timmar på föreläsning så jag skulle ju inte riktigt kunna ställa mig upp och gå som jag ville! Som tur var så hjälpte det med två alvedon och att föreläsningen var mer praktisk så vi behövde inte sitta hela tiden!
    ohh stackars!! känns sammandragningar i ryggen?
    Kan inte heller sitta ner länge vissa dagar för att ryggen gör så ont, knappt sitta eller stå heller just då. Men sådär hemska sammandragningar ska du väl inte ha?
    urs hoppas du får en bättre dag imorn!
  • kicki08

bäbis m: Jag tror inte du kommer få sådär jättestor mage, en del får inte det. Och är det första barnet brukar det ta längre tid innan magen börjar växa ordentligt

Igår när jag var och tränade kände jag av sammandragningar lite då och då. Hoppas inte det är farligt... det gjorde inte ont, bara kände att det blev hårt liksom och drog ihop sig.

• LakeHill

Igår kväll tog vi äntligen första magbilden, har lagt in den i mitt galleri om ni vill titta. Tycker ni också att jag har ganska stor mage redan? Själv jämför man med första barnet och man är förståd större nu.

Japp, Ikea är guld, vi måste nog ta en sväng dit snart känner jag, iaf innan lillen kommer.

• bebek
    LakeHill skrev 2009-02-13 10:01:51 följande:
    Igår kväll tog vi äntligen första magbilden, har lagt in den i mitt galleri om ni vill titta. Tycker ni också att jag har ganska stor mage redan? Själv jämför man med första barnet och man är förståd större nu.Japp, Ikea är guld, vi måste nog ta en sväng dit snart känner jag, iaf innan lillen kommer.
    haha vilken gullebullemage!:D har ni navel vänt si å? nää inte jättestor för v.23 tycker jag! lite större än min men som du säger så vill väl magen ut lite fortare med andra barnet, den vet vád det handlar om liksom;)

Vart hon bm idag och lyssnat hjärta för första gången! 150 slag i minuten! häftigt, men det tog ett bra tag innan hon kunde mäta för någon ville inte ligga still och när hon väl hitta hjärtat så börja den kicka mot apparaten! haha
  • ModernaModern

Ja, vad ska vi som väntar tredje barnet köpa hmm...

Vagn
    BB-kläder till bebisen
    madrass till vaggan
    Blöjor
    Flaska
    Napp
    Lite andra nya kläder

Detta finns eller ska lånas:

Bärsjal x 2 plus en bärsele
    Sängkläder
    ärvekläder från kusin o syskon
    Vagga
    Tygblöjor
    Gosig filt

Kommer inte på mer just nu..

Är det fler än jag förresten som har svårt att somna om på nätterna?

• skrattmaja

här har jag fått besök av flunsan så nu har jag verkligen fått tillfälle att vila..gårdagen tillbringade jag helt i sängen förutom en tur till tvsoffan.....

ang IKEA så har vi Gulliver sängen den gamla modellen men jag är så less att man inte kan bygga om den som man kan med den ya det skulle ju vara guldvärt! vet inte om man kan göra det med Leksvik eller mammut men jag tycker att det verkar så bra, med att bygga om menar jag att man kan ta bort frotnen och sätta dit en sstödbräda så att det blri mer ritkigt säng, det skulle ha hjälpt oss men nu gick vi över tills tor säng fast de blir så så stora då!
    korall serien är uppskattad här hemma, lakan hade vi till spjälsängen och de spanandes in tidigt eftersom de var så färgglada, en skäldpadda mjukis användas som myskudde och sedan sista tillskottet är en ganska stor blå haj.....

ang inköp till bebis två så hade vi köpt fel typ av saker i de minsta srolekerna förra gången så nu köper vi lite neutralt de som vi köpte senare då! dvs omlottbodys och midjebyxor var det vi tyckte fungderade inte hängselbyxor som vi föll för innan Johanna föddes!
    på vår lista finns
    ny skötbädd till skötbordet
    syskonåtbräda

modernamodern, jag har svårt att sova men det beror inte på grav utan för mkt jobbtankar som sagt!

tillbaka till sängen önskar er alla en trevlig Alla  -ans dag!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!