• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • frukarlssonn

Jag har gått upp 6 kilo totalt. Har aldrig haft så stor mage inna Men gud va mysigt de e

mammabyxor va jag tvungen att börja med i v13 redan. Allt annat va väldigt obehagligt.

Ja de är så svårt att fatta att man har ett levande litet liv därinne, även om man känner rörelser mer eller mindre varje dag. Som du skriver bebis m, så är det nog svårt att fatta ordentligt förrän man håller i den lill*. Om man ens fattar det då, tänkte på det första dagarna, veckorna. Min kompis sa att de tog ett tag innan hon verkligen förstod att hon verkligen var mamma. Ja fast hon sa att de va annorlunda nu när hon fick andra barnet, de va lättare o fatta då hon redan va mamma sen innan.

• bäbis m

Berättade just för min sambo om några vänner till mig som fick barn för ett par år sedan. Ganska tidigt efter förlossningen var de och hälsade på hos den nyblivna pappans syster och hennes familj. När de skulle åka hem stod de med jackor på i hallen och var på väg att åka när systern sa "Har ni inte glömt någonting?" Ehh, de var tvungna att bli påminda att ta med sin lilla son spm låg och sov i ett av deras sovrum.
    Haha. Som sagt, det kan nog ta en stund att inse att amn faktiskt själv har blivit förälder.

• bäbis m

Använde ett par kostymbyxor förra veckan men det är nog sista "vanliga" byxparet som jag kan ha. Tur nog finns många snygga klänningar och tunikor osv som går bar både gravid och icke-gravid. Bra mode för oss måste man ju säga.

• längtan09

När ni ändå snackar kläder, vart köper ni leggings? Jag vill ha tjocka men tajta. Kan inte ha tunna då jag har bredare lår och rumpa än man ska brukar ha och då ser det dumt ut när det blir mer genomskinligt där :-P Vart har ni resåren, under magen då eller?

• Tärning6

Är sj 1.66 å ganska nöjd me min längd oxå faktist

• bebek

jag köper bomullsleggings.. inga "strumpbyxetyg" lindex har visserligen ett par tjockare men många affärer har dem i stretch bommulstyp som inte bli genomskinliga av en växande rumpa:)

Ärligt så glömmer jag nog pinsamt bort ibland att jag är gravid... i affären när jag spanar kläder så tar man fram en tröja i xs, brorsorna ska åka pulka från brantaste guppbacken och jag säger glatt - jag hakar på! man tror sig orka jobba 10 timmar, träna, städa huset, åka och storhandla mm på samma dag.. kommer på sig precis när man stoppat in den där rökta/gravade laxen i munnen  eller tar fram en tröja ur garderoben stil -slimmad ner över baken top... haha, samma när man smykikar på bäbiskläder o barnvagnar.. det känns så konstigt på något sätt. fasst absolut en underbar känsla:) Tänk att i magen ligger en människa! med tio fingrar o tio tår! I början av gradiviteter drömde jag ofta mardrömmar om alienfilmerna... att jag hade en ailen i magen som växte sig stor.. haha 

• bäbis m

Tema leggings
    Jag har köpt vanliga leggings/strumpbyxor av tjockare variant på Lindex men gått upp en storlek. Det fungerar finfint för mig att ha resåren över midjan. Köpte ett par gravidleggings på Lindex också men de var totalt värdelösa och glider ner.

Har även sett att Polarn och Pyret har en tjockare bomulls-leggings som jag tror kan vara superskön till tunika ov. Har dock inte provat själv så modell etc vågar jag inte stå för.

Skulle gärna hitta en variant att ha under magen så att det inte blev 20 extralager tyg runt magen som det tenderar att bli nu. I dagsläget är mina mammabyxorsmudd plus tröja större än magen själv och det känns rätt fjantigt.

• bäbis m

Ps. Lindexvarainten har som sagt fungerat fint för mig och jag har också "kraftigare" lår än normalt(?) för min längd. Ds

längtan09 skrev 2009-02-11 14:20:33 följande:
    När ni ändå snackar kläder, vart köper ni leggings? Jag vill ha tjocka men tajta. Kan inte ha tunna då jag har bredare lår och rumpa än man ska brukar ha och då ser det dumt ut när det blir mer genomskinligt där :-P Vart har ni resåren, under magen då eller?
  • bebek

haha, jag gillar jc typ bommulls tights.. de är superstretchiga! men det är bra med många lager över magen om man inte får igen vinterjackan längre:P haha denna vecka är det på nödens näppe!

• bäbis m

Jag får än så länge ihop mina vinterjackor men skulle jag kunna skala av några magklädeslager skulle det inte vara några problem alls ;)

Du får börja med tjocka tröjor sen och öppen jacka och hoppas att våren bahaga komma snart. Eller har du planerat att köpa en ny? Känns trisst bara att köpa vinterjacka för de är så dyra speciellt för så kort användning.

bebek skrev 2009-02-11 16:31:18 följande:
    haha, jag gillar jc typ bommulls tights.. de är superstretchiga! men det är bra med många lager över magen om man inte får igen vinterjackan längre:P haha denna vecka är det på nödens näppe!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!