Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Jag känner inte riktigt vart livmodern slutar... jag verkar bära väldigt lågt och det känns inte som om livmodern gått ovanför naveln ännu. är i V 22+2 idag.
Jo jag har oxå ganska mycket sammandragningar. Men det är oftast när jag haft en stressig dag eller sådär. kanske hör ihop.
Har du varit hos BM, min kände på kanten så att jag själv nu kan känna vart den slutar.
Blir less på alla pekfingrar från livsmedelsverket och dyl. Vi gravida ska skölja exempelvis grönsaker noggrant för att undvika toxoplasmosinfektion, men herregud - hur fasiken ska man då kunna äta på restaurang? Dom kanske inte har sköljt ordentligt! *Suckar irriterat*
Har också lite sammandragningar ibland, men inte så kraftiga. Min livmoder slutar en bit ovanför naveln nu. Jag är 178 cm lång, men upplevde att det blev väldigt trångt första graviditeten, det var riktigt jobbigt för mej att äta de sista månaderna, för livmodern tryckte så mycket uppåt på tarmarna, så jag fick onte i magen nästan varje gång jag åt. Sista tre veckorna innan förlossningen släppte det, då barnet fixerade sej. Men det beror säkert på hur livmodern ligger, tror att min ligger långt upp. Å andra sidan ligger ju bebben ofta och trycker på urinblåsan också, hmm.
hm, det ska bli roligt att se hur man själv/alla ser ut sen mot våren:D
Ang mat, så tror jag det är sunt förnuft, jag menar hur vanligt är det att man får toxaplasmainfektion annars? Men de flesta resturanger är otroligt nog väldigt bra hygien och plasthandskar när man hanterar vissa grönsaker/mat. men det är klart det finns ställen som slarvar! Kebab/pizza är nog inget jag äter hur som helst...
men de flesta sådana ställen har ju öppet kök. Samt mjukglass, uff det är många som kan slarva med pastöriseringen där.
men tänk utanför sverige, till södrare grader, där är de inte så kinkiga, men många av oss blir ju magsjuka av ett oskalat päron därifrån:)
Men ädelost, visst är den okej om jag värmer den i sås? Nästtill kokpunkt, då lär den ju pastöriseras med råge..
Sunt förnuft absolut. Frågan är väl bara vad som är sunt förnuft för vem. Sällan att jag skölde en gurka (exempelvis) innan jag blev gravid... Kanske därför jag utgår från att andra (restauranger och dyl.) slarvar. Som man känner sig själv känner man andra
Har under graviditeten bl a satt tänderna i mackor från bageri där salladsbladet varit sandigt!
ja du har nog rätt daisyduck.
men sandig salladsblad! nä fyfan:P skulle nog smälla upp mackan i ansiktet på "bagarn" har fått salladsblad med lusar på en gång.. trodde jag skulle kräkas..
hehe jag skalar t.om mina gurkor, har jag fått från allt resturangarbete:P likaså ha olika skärbrädor till allt! har helst handskar på mig när jag håller på med kött också, men jag är lite känslig mot rått kött... Men jag är nog lite överdriven o arbetsskadad;)