• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

Oj, vad många härliga bäbismagar det börjar dyka upp här :)
    Min är fortfarande rätt liten men det verkar vara dessa veckor det händer :)

Skrattmaja: Jag har kikat lite på de där leggingens på PoP men imorgon efter BM ska jag nog faktiskt ta och shoppa lite :) Första gången hos BM sen tidigt i dec så det ska bli spännande. Hoppas att du får chans någon gång innan 24 april att relaxa lite. Låter som du verkligen skulle behöva det!

Tickollina: blev du sjukskriven för stress på arbetsplatsen eller för att du hade olämpliga arbetsuppgifter? Visst var det matte och kemilärare du är.

Själv forskar jag inom materialkemi/fysik så vissa saker har blivit betydligt jobbigare sen jag blev gravid. Tex känns det väldigt olustigt de gånger jag behöver gå in i labbet och fixa någonting. Svårt att veta vilka kemikalier alla jobbar med :-O

• tekannan

dagdrömmare skrev 2009-02-12 09:40:28 följande:

hej hejni som redan har barn vad ska ni inhandla?Jag har tänk köpa ny madrass till själsängennya små mjölk/ersättnings/välling flaskorlite sommar kläderny skötbäddblöjorhar jag missat nått
    Jag har faktiskt inte tänkt handla så mkt alls. Vi vet ju inte könet så kläder ska vi inte köpa. Har en hel komplett garderob redan om det blir samma kön, annars får pojken väl ha rosa bodies till en början. Några fåtal kläder har vi dock köpt i neutral färg. Säng är ordnad. Skötbordet har vi kvar, vagnen har vi kvar...
    Jag har köpt bärsjal då jag tänkt testa det denna gången, fick så ont av babybjörnen. Vi ska köpa en ståbräda till storasyster som kommer vara 2½-3 år när bebis kommer.
    Ska köpa en ny bättre pump.
    Förbrukningsgerjer: babyolja, blöjor, tvättlappar, handdukar/kräksdukar m.m.
    Men annars... Nej, inget jag kan komma på nu iaf. Tipsa gärna om det är ngt jag missat.
  • dagdrömmare
    Svar på #1022
    Ja just det ståbräda har jag glömt.
    en ny filt tänkte jag köpa med har sett en så fin randig från imsevimse i ekologisk bomull. Tänkte ha med den till BB och ha den som täcke sen hemma.

Bärsjal har jag redan 8 st så fler behövs inte även om jag är sugen på minst en till
  • tekannan

dagdrömmare skrev 2009-02-12 18:24:54 följande:

Svar på #1022Ja just det ståbräda har jag glömt.en ny filt tänkte jag köpa med har sett en så fin randig från imsevimse i ekologisk bomull. Tänkte ha med den till BB och ha den som täcke sen hemma.Bärsjal har jag redan 8 st så fler behövs inte även om jag är sugen på minst en till
    haha... 8 st. oj! vilken är favoriten då?
    ja, någon filt kanske man ska köpa med och en söt babymössa.
    ang ståbräda så funderar vi på om vi ska juts en ståbräda eller en sådan sak där barnet åker brevid i ngn ställning, ser ut som en cykel ung. de är lite dyrare, men kanske är det värt det. jag inbillar mig att ståbrädan är i vägen när man går. erfarenhet?
  • Tärning6

Magbilder kommer i morrn har vari full rulle i dag men i morrn kommer en ny magbild jag lovar hehe

• LakeHill
    MissMurrig skrev 2009-02-12 12:58:51 följande:
    Åh Ikea har massa kul grejer för barn och bebisar.. Inte lätt att jobba där kan jag berätta, man vill bara köpa!! Går och smygkikar när jag jobbar och går förbi barnens... Har köpt skötbordet där, bara en enkel Sniglar, med skötunderlägg och så... Men vill ha hela KORALL-serien, vill göra ett undervattens-tema i barnrummet!Köpte en fotölj(Karlstad) i färgen KORNDAL blå på en utförsäljning, den skulle kosta 3000, men det var 70%rabat så fick den för 900kr!! Och köpte en fotpall till... Blir ammnings- och läsa-bok-platsen i rummet
    Kan tänka mej att det är svårt att låta bli att shoppa när man jobbar där. Men praktiskt att ha nära när man vill handla Får ni någon personalrabatt?
  • dagdrömmare

favorit beror på vad de ska användas till. Till bebisen blir det nog hoppediz trikåsjal som blir favoriten alternativt sino trikåsjal när det är varm eller babydesign Ecowrap vävd långsjal när jag ska amma i sjalen.
    Till stora tjejen är det sjalen på min presentations bild en lång vävd tunn hoppediz som är favoriten när jag bär på ryggen och min Taylor made sling (ringsjal) i ekologisk bomull om man bara ska bära en kort stund.
    Enligt mig behöver man minst 3st sjalar för att fylla alla sjalbehov

• MissMurrig
    LakeHill skrev 2009-02-12 19:08:31 följande:
    Kan tänka mej att det är svårt att låta bli att shoppa när man jobbar där. Men praktiskt att ha nära när man vill handla Får ni någon personalrabatt?
    Ja men bara 15% så det är inte jättemycket, men det är helt ok med tanke på att det redan är så billigt där!
  • bäbis m

IKEA har väldigt många söta barnsaker och är super som bas för att hålla ner kostnaderna lite. I like :)

• ploppen

Ha, ja till och med min man har varit tvungen att göra impulsköp på barnavdelningen där!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!