• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    Svar på #1059
    Jackass skrev 2009-02-14 23:09:13 följande:
    Mamma Bean: Trist att du behövde bli arg. Hoppas han förstod felet han begått. Jag har precis lagt upp nya magbilder. Någon mer än jag som tycker det är för långt tills hp träder in? Jag ska jobba imorgon och jag är inte ett dugg sugen.
    har inte ens fått hp, så 20 maj blir min sista arbetsdag. det känns som en evighet!
    bf är ju 1/6..
  • bebek

oh man blir lite rastlös av att jobba, men efter igår så känner jag jag inte klarar jobbet allt för länge, speciellt kvällarna. Stod upp utan rast o mat från 15 - 23, sådan jävla stressig kväll, alla ska ut o äta o dricka på hjärtandagen. Kanske går med på den där sjukskrivningen innan havandeskap, bm varna mig för stressen, har redan haft så kraftiga och regelbundna sammandragningar. Vill ju inte riskera att pyret kommer ut nu sisådär 15 v för tidigt... helt sluut i kroppen idag, tänker liggao dö på soffan... iaf tills jag ska baka bullar, gå på kalas, hälsa på bror och sen hälsa på barndomsvännen. Man lovar för mycket när man väl är ledig.. hrm..

• Tärning6

Hej alli hopp hoppas ni haft en bra helg... finns en ny magbild i galeriet

• hyperballad
    Svar på #1062
    bebek skrev 2009-02-15 11:06:40 följande:
    oh man blir lite rastlös av att jobba, men efter igår så känner jag jag inte klarar jobbet allt för länge, speciellt kvällarna. Stod upp utan rast o mat från 15 - 23, sådan jävla stressig kväll, alla ska ut o äta o dricka på hjärtandagen. Kanske går med på den där sjukskrivningen innan havandeskap, bm varna mig för stressen, har redan haft så kraftiga och regelbundna sammandragningar. Vill ju inte riskera att pyret kommer ut nu sisådär 15 v för tidigt... helt sluut i kroppen idag, tänker liggao dö på soffan... iaf tills jag ska baka bullar, gå på kalas, hälsa på bror och sen hälsa på barndomsvännen. Man lovar för mycket när man väl är ledig.. hrm..
    jag förstår inte hur det inte är möjligt för mig att få hp eftersom jag arbetar på en förskola i en stressig o högljudd miljö där det även förekommer en del lyft osv.
    men men får se vad som händer. blir så sur bara jag tänker på det. känner mig som en riktig surkärring. haha tur att jag är hemma själv
  • bebek

jag mena rastlös av att inte jobba:)

hyperballad skrev 2009-02-15 11:46:11 följande:
    Svar på #1062 jag förstår inte hur det inte är möjligt för mig att få hp eftersom jag arbetar på en förskola i en stressig o högljudd miljö där det även förekommer en del lyft osv.men men får se vad som händer. blir så sur bara jag tänker på det. känner mig som en riktig surkärring. haha tur att jag är hemma själv
    tycker alla som vill borde ha rätt i havandeskapspenning, jag menar det finns säkert något i varje arbete som kan vara påfrestande för just den individen. Men det är väl i stort sett din chef som bestämmer om du ska beviljas, eller har jag fattat det fel? Han/hon måste iaf hålla med om att arbetsuppgifterna du har är en orsak att vara hemma för...
  • hyperballad
    Svar på #1065
    bebek skrev 2009-02-15 12:52:45 följande:
    jag mena rastlös av att inte jobba:) tycker alla som vill borde ha rätt i havandeskapspenning, jag menar det finns säkert något i varje arbete som kan vara påfrestande för just den individen. Men det är väl i stort sett din chef som bestämmer om du ska beviljas, eller har jag fattat det fel? Han/hon måste iaf hålla med om att arbetsuppgifterna du har är en orsak att vara hemma för...
    tyvärr är det inte upp till chefen utan det är försäkringskassan som beslutar.
    så nope jag får snällt jobba trots ischiasvärk på höger sida.
    men men tyvärr är det ju mina kollegor det drabbar eftersom jag inte är fit for fight direkt så de får ju dra ett större lass.
    man kan inte ge 100% tyvärr.
  • bebek
    hyperballad skrev 2009-02-15 13:09:34 följande:
    Svar på #1065 tyvärr är det inte upp till chefen utan det är försäkringskassan som beslutar.så nope jag får snällt jobba trots ischiasvärk på höger sida.men men tyvärr är det ju mina kollegor det drabbar eftersom jag inte är fit for fight direkt så de får ju dra ett större lass.man kan inte ge 100% tyvärr.
    Nej det blir ju så.. när får du börja gå hemma då?
  • hyperballad
    Svar på #1067
    bebek skrev 2009-02-15 13:43:50 följande:
    Nej det blir ju så.. när får du börja gå hemma då?
    den 20maj är min sista arbetsdag o då får jag ju ta av mina mamma dagar.
    sedan är bf 1/6.
    anledningen till att jag inte vill ta fler dagar innan är för att min kära sambo vill ha exakt hälften av dagarna så nu kommer jag få dryga ut mina dagar annars skulle jag bara vara hemma i 6mån.
    så jag vill liksom inte slösa dem innan det kommer en bebis..
  • kicki08

Igår förlovade jag och min sambo oss Han frågade mig och jag visste ingenting i förväg. HELT underbart och romantiskt

• LakeHill
    bebek skrev 2009-02-13 11:36:54 följande:
    haha vilken gullebullemage!:D har ni navel vänt si å? nää inte jättestor för v.23 tycker jag! lite större än min men som du säger så vill väl magen ut lite fortare med andra barnet, den vet vád det handlar om liksom;)Vart hon bm idag och lyssnat hjärta för första gången! 150 slag i minuten! häftigt, men det tog ett bra tag innan hon kunde mäta för någon ville inte ligga still och när hon väl hitta hjärtat så börja den kicka mot apparaten! haha
    Jo naveln har börjat stå ut redan, ser rätt lustigt ut Det hände mycket senare i förra grav.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!