• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • LakeHill

Bebek: Härligt att höra hjärtljuden och att du har en livlig bebis

• LakeHill
    kicki08 skrev 2009-02-15 14:52:45 följande:
    Igår förlovade jag och min sambo oss Han frågade mig och jag visste ingenting i förväg. HELT underbart och romantiskt
    Grattis!!!
  • LakeHill
    längtan09 skrev 2009-02-14 21:50:26 följande:
    Här har det varit en stressad alla hjärtans dag eftersom jag fyller år imorgon var det kalas idag :-P
    Grattis! Hade du ett bra kalas igår?
  • LakeHill
    hyperballad skrev 2009-02-15 14:00:12 följande:
    den 20maj är min sista arbetsdag o då får jag ju ta av mina mamma dagar. sedan är bf 1/6. anledningen till att jag inte vill ta fler dagar innan är för att min kära sambo vill ha exakt hälften av dagarna så nu kommer jag få dryga ut mina dagar annars skulle jag bara vara hemma i 6mån.så jag vill liksom inte slösa dem innan det kommer en bebis..
    Här på Åland funkar det så att mammaledigheten börjar 30 arbetsdagar innan BF. (Man kan få den upp till 50 arbetsdagar innan om man snsöker om det). Men man kan inte skjuta på den, då förlorar man dagarna. Men det är bra tycker jag, annars skulle det vara många som jobbade in i det sista och man behöver faktiskt ta ledigt och varva ned och förbereda sej mentalt.

Kan ju inte klaga själv för jag är föräldraledig nu, i början av mars tar jag vårdledigt fram till nästa mammaledighet börjar i maj.
  • hyperballad
    Svar på #1074
    LakeHill skrev 2009-02-15 15:10:51 följande:
    Här på Åland funkar det så att mammaledigheten börjar 30 arbetsdagar innan BF. (Man kan få den upp till 50 arbetsdagar innan om man snsöker om det). Men man kan inte skjuta på den, då förlorar man dagarna. Men det är bra tycker jag, annars skulle det vara många som jobbade in i det sista och man behöver faktiskt ta ledigt och varva ned och förbereda sej mentalt. Kan ju inte klaga själv för jag är föräldraledig nu, i början av mars tar jag vårdledigt fram till nästa mammaledighet börjar i maj.
    jag hade gärna tagit några veckor innan eller tom. en månad om det inte vore så att sambon vill ha exakt halva dagarna. tycker att det är för lite som det är att vara hemma ungefär 8 månader.
  • 3barnsmor35

Tycker Åland har bra idéer om mkt för föräldralediga

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Tärning6
    Igår förlovade jag och min sambo oss Han frågade mig och jag visste ingenting i förväg. HELT underbart och romantiskt
    Å grattulerar va roligt
  • Smulan87

åå grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BF 11Juni 2009
  • 3barnsmor35

Fyndade en IKEA Bangsund-säng till Lillan i helgen, perfekt!
    Tösen har en likadan, med förvaring undertill. Nu ska vi (läs maken) montera ihop den och sätta upp stödbräda, sen får hon stor säng! Kanon!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • ModernaModern

Grattis!!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!