Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Kicki08: Grattis till förlovningen:D
Verkar va rätt smart system på åland. Sveriges Försäkringskassa är rätt totalt lost.
Konstigt folk arbetar och betalar skatt och det mest självklara saker vi betalar skatt för de funkar inte.. så många som får vänta månader på beslut o pengar...
stackare har månader så utan inkomst eftersom de blivit varslade, bor i industristaden volvo/getrag/tibnor...
Har ni andra sökt fp o hp redan?
bebek: Jag har ansökt och fått min hp beviljad. Tog bara 2 veckor tror jag innan jag hade mitt svar
. Har hittills aldrig haft några problem med FK.
kicki: Grattis. Vad härligt!
Bebek: tänkte väl att det lät skumt att bli rastlös av att arbeta, haha =)
Gällande FP, HP och alt vad det heter så fick vi blanketten i fredags som vi ska skicka till FP. VI har inte gjort det ännu dock.
Jag kommer inte att söka HP som det ser ut nu. Hoppas kunna ta vanlig semester 2 veckor innan BF för att varva ner lite då jag vet att ända fram till mitten av maj kommer bli SJUKT stressigt på jobbet. Sen kommer nog jag och sambon att dela 50% på ledigheten. Känns kul att båda får njuta av tiden med bäbisen. Har också hört att FK är helt cp. Finns ju dem so får sjukskrivning på sjukskrivning av läkaren men ingen HP. Urknäppt.
Jag hr ju inte ens fått mitt moderskapsintyg ännu, men jag måste iallafall kolla upp och planera min ledighet...har tänkt jobba 20% från och med september...och sen ta fp 80%...
JA fk e kan va krongliga i bland oavsett vad de gäller, men de e bara att försöka hehe alla såna företag kan va knepiga tycker jag
Tråkigt att det ska va så svårt att få ledigt innan BF, hoppas det går bra för er som söker!
Har varit på promenad med barnvagn och hund idag, men vet inte om jag vågar mej på det igen för jag fick så vådligt ont i svanken när jag var halvägs och hade jättejobbigt att ta mej hem.
Bangsund görs inte längre, du får bildgoogla ![]()
kicki - Grattis!!
Jag har sökt HP och skickade in papperna för 2 veckor sen, sitter nu och väntar på min dom. Enligt deras hemsida har de 4 veckors handläggningstid så jag får väl vänta ett par veckor till. Jag hade inte fått mitt moderskapsintyg när jag skickade in, utan ringde min BM om undrade om jag kunde få det tidigare. Så hon skrev ett och skickade till mig. Ska träffa BM på onsdag för första gången sen inskrivningen (är i v 26 då) och hade inte fått mitt moderskapsintyg förrän på onsdag om jag inte ringt.
förra graviditeten skickade jag in ansökan och FP i dec och fick mitt beslut i mars (efter att Hanna fötts) efter många samtal. Det kan strula en del om man inte har ett fast jobb utan som jag har jobbat på timmar och på olika ställen och studerat då och då. Det var MÅNGA papper de ville ha, suck