Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Jag var hos BM igår och blev vägd. Förvånande nog hade jag bara gått upp 5 kg sen inskrivningen. Jag trodde att det var betydligt mer!
jag är sån där som i hela mitt liv fått kämpa stenhårt för att hålla vikten och gå ner i vikt. har aldrig fått något gratis.
Måste alltid varje gång träna bort det onyttiga jag ätit. annars går jag genast upp i vikt. för att inte gå upp i vikt måste jag äta väldigt lite och nyttigt.
Det är skitdrygt...
Så nu när man är gravid är det riktigt jobbigt. Man kan ju inte direkt äta mindre mat än man behöver nu.
oj, här har det skrivits flitigt.
Grattis till hp bebek.
Låter superskönt. Själv vaknade jag kl 2 i natt med en puls tredubbla det normala och försökte lugna ner mig för att äntligen kunna somna om efter 2 1/2 timme. Fy fanken. Tyvärr älr det vara såhär fram till mitten av maj då jag ska licca. Ingen idé att sjukskriva sig eller försöka få hp för det är bara jag som blir lidande sen i alla fall. Jobbet måste liksom göras
Min plan är att ta en eller två veckors vanlig semester före BF och hoppas på att kunna varava ner tillräckligt då och hoppas på att hälsan håller till dess.
Var hos BM igår och där såg allt bra ut. Alla värden, SF-mått och vikt låg på en bra nivå. Jag har bara gått upp 2 kg sen inskrivningen men så länge allt annat ser bra ut så verkar det vara ok. Skönt.
Hemorojder.. Usch. Det verkar jätteobehagligt.
Haha, jo det där med att jag ska kunna promenera till förlossningen är en ljuv dröm men vi lär få se hur det går till i verkligheten i juni..
Pian80, Nejmen jasså! Jag är ofta i västerås,många vänner där och gick gymnasiet där:) Kolväck ligger ju mittimella n köping o vås!
Jag äger ingen våg, har bara fått vägt mig på inskrivningen så jag har ingen koll... Men jag skulle inte bli förvånad från allt mellan 4 - 10 kg. jag äter ju nyttigt och rör på mig så jag är inte så orolig. annar om jag visste jag satt o vräkte en påse chips varje dag:D
Har gått upp ca två klädstorlekar, eller jag kan ju ha mycket av mina vanliga kläder, men köpt någon skön kofta o t-shirt i större för magen, annars har de en tendens att krypa upp och lämna magen bar:)
Förövrigt så är det extremt skönt, första gången i livet jag ärligt kan säga jag inte bryr mig om jag går upp i vikt!
Bebek: Jag tänker/känner som dig......så länge som jag vet att jag inte äter skräp i mängder, så bryr jag mig inte heler om min vikt. Det viktigaste är att man vet att de små har det bra.
tickolina
precis! vi skapar liv här, då kan man inte larva sig med en sådan fissak i rymden!
Hur är det med dig och dina babys?:) Tycker jag har discodans med en i magen.
Håller absolut också med er bebek och tickollina. Äter man vettigt och rör på sig så tror jag att kroppen reglerar sig själv ganska väl.
Äger inte heller en våg utan det är enbart på BM:s önskan som jag väger mig på hennes kontroller. Har inte vägt mig sedan åratal då jag lätt blir vikt/mat/träningsfixerad på ett ohälsosamt sätt. Kläder är bästa måttet och bäst för välmåendet
En fråga gällande barnets storlek. Hur väl hänger barnets storlek samman med SF-mått, viktuppgång osv? Någon som har koll? Kan man se trender så här tidigt eller är det först mot slutet?
jag har inte heller någon våg men kan inte hjälpa - känner mig som barbamamma.
men jag äter ju nyttigt o bra (förutom lite sorbet då o då, provat sias blåbär???? i love it
)
min bm har aldrig vägt mig utan vid inskrivningen så frågade hon vad jag vägde o då gissade jag o sedan har hon inte frågat mer, men jag vet inte vad jag startade på men jag tippar på att jag har gått upp typ 10kg plus minus.. mest plus...
Skön BM! Min frågade vad jag vägde men nöjde sig inte utan ett faktiskt mått. Den gamla skolan kanske
Men hon är inte nitisk med att följa och kommentera den på något sätt vilket är skönt. Är noggrannare med alla värden osv vilket känns mera relevant.
Tur att barbamamma är så vacker då ![]()