Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
babek
Jag går på massage, ska dit på måndag nästa gång. Vad in massör säger är det inga problem att massera en gravid så länge man inte tar nere på ryggen och man ska helst inte få massage sista månaden innan beräknat heller. För det finns en risk att man startar förlossningen då med vissa punkter. Men jag får axel, skuldror, nacke och armar och det är sååå skönt!! Har ju ett fysiskt arbete med och då blir man snabbt stel eftersom man gör ensidiga rörelser och kanske inte alltid rätt ur ergonomisk synvinkel... Men googla på massage och gravid, vet att det finns vissa som har ngt som heter just gravidmassage så visst ska det gå bra om du vill det.
Akupunktur... Jag funderar på att be min BM ge det för foglossningen. Sjukgymnasten jag går hos sa att det hjälper några så det kan väl vara värt ett försök. Är dock lite rädd för nålar, men det ska säkert gå bra. Om det inte gör för ont dvs.
Jag har en vännina som fick akupunktur mot foglossning. För henne hjälpte det jättebra
Verkar dock skilja rätt mycket mellan olika landsting vilka rutiner de har för här är det tyvärr (?) enbart sjukgymnastik som erbjuds och när inte det hjälper...så är det på nåt sätt accepterat.
är de några fler här som har börjat få hemska mardrömmar om nätterna och även om man vilar mitt på dagen? är i v27 skall ha 18 juni beräknat
Idag mår jag bättre. Inatt drömde jag för första gången om barnets kön, jag drömde att jag vart på könsul och att vi skulle få en kille. Får väl se om drömmen visdade rätt om några månader
Måste bara fråga. Är det nån av er som dricker kaffe fortfarande?
Var stor kaffeälskare innan jag blev gravid men har hållt upp ända sen dess pga illamående och jag har helt enkelt inte velat ha kaffe.
Men sen ett tag tillbaka så har jag varit sugen igen. Så idag föll jag dit... :-S
nästan så jag skäms... men sitter ochsippar på en kaffelatte just i detta ögonblick.
Inte äre nån fara välle?
Har läst att upp till 3 koppar kaffe eller 6 koppar te per dag är helt ok.
Är ingen kaffeälskare men knappt en kopp i veckan kanske slinker ner.
Du kan nog njuta utan att vara orolig bara det är måttliga mängder som sagt. ![]()
Va härligt. Hade inte planerat att dricka varje dag. Men nån gång ibland kanske