• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek
    tekannan skrev 2009-03-17 14:06:28 följande:
    Har du testat att göra bäckentippningar? Det tycker jag avlastar bra. Samt att variera ståställning med att hänga på ett bord eller liknande. Annars hade jag inte heller stått ut. Fick dessa tips av min sjukgymnast.

bäckentippningar? menar du juckrörelser? :) jag serverar på resturangen så jag måste ju stå rakryggad hela tiden, börjar bli bra klumpigt att servera nu, det är så trångt mellan vissa bord och jag tror inte jag fattar hur stor magen är ibland när jag försöker gå igenom två stolar och liksom fastnar..

uff har bra ont i mitt bäcken o rygg nu, hade ju lite ont i ca v.12 - 15 men sen gick det över för att komma tillbaka med besked. Musklerna runtom bäcken blir typ överansträngda av att försöka hålla ihop bäcken också. hatar att inte kunna göra allt jag vill, måste liksom planera när och hur jag ska gå och handla eftersom en långpromenad inte är att tänka på, då kan jag inte sova för det värker så mycket sen. Men ligger man still en hel dag då kan det bli ännu värre!

• tekannan

bebek
    Bäckentippning gör du genom att pressa naveln mot fyggraden och föra in svansen mellan benen kan man väl säga. Rätar ut ryggen och avlastar. Eftersom magen växer framåt så försöker man kompensera på ngt konstigt sätt genom att svanka mer vilket medför att man får ont i ryggen! Dessa tippningar brukar jag göra när jag börjar få ont. Gör det lite då och då, ibland längre och ibland kortare stunder. Kan vara extra skönt upp mot en vägg eller dyl, men även utan stöd (men då är det enklast om man böjer benen lite lätt samtidigt). Hoppas du förstod hur jag menar.
    Detta borde du kunna göra även om du serverar, vid ngt tillfälle iaf.

• bebek

tekannan

jo jag förstår, försöker ofta stå så när jag står bakom baren, skönt som du säger att stå och pressa svanken mot en vägg också. Kan vara skönt att skjuta rygg också och sedan lägga sig över knäna eller luta sig framåt över en stor sackosäck när man sitter på soffkanten.

Sover ni andra också så fint med kuddar under knän fötter och armen? :)

• 3barnsmor35

Kuddar mellan knäna - japp! =)

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87

utan den dör jag! :D haha
    jag kan sova max en halvtimme på var sida av höften, för sedan känns de som den ska vridas ut led >.<

3barnsmor35 skrev 2009-03-17 19:42:12 följande:
    Kuddar mellan knäna - japp! =)
    BF 11Juni 2009
  • bebek
    Smulan87 skrev 2009-03-17 22:05:23 följande:
    utan den dör jag! :D hahajag kan sova max en halvtimme på var sida av höften, för sedan känns de som den ska vridas ut led >.<
    ja eller hur! man vaknar på natten för det är dags att byta sida!
  • Katta86

Gud vad glad jag är att jag slipper ha foglossning och sådana hemskheter! Och inte har jag några problem med hur jag ska ligga på natten heller. Iof är jag ju beräknad en månad efter många av er men iallafall..

Däremot blir jag himla avundsjuk på er som snart ska gå hem med HP! JAg ska ju plugga fram till sommaren och det är ju inte fysiskt jobbigt men med en liten vild kille här hemma och en graviditet på det så är jag helt slut om dagarna! Huvudet hänger liksom inte med! Och inte sover man lika bra på nätterna heller pga alla konstiga drömmar och kisserier som spökar!

Det jag lider mest av är att jag får så jäkla ont i ligamenten när jag går. Inte alltid men speciallt på mornarna är det hemskt! Kommer inte ens ut från gården innan det gör så ont att det ibland känns som att något ska gå av där inne! Och det är ju inte alltid man har tid att stanna var och varannan meter för man måste någon stans..

Men men, jag kunde ha det värre!

• Linda 89

Jag har inget problem med att sova för jag vrider på mig i sömnen, men när jag vaknade i morse så hade mitt högra bröst läckt för min högra arm var helt kladdig av bröstmjölken =/.

Någon som har något råd på vad jag kan göra för att slippa det varje morgon?

• bebek

för någon/några veckor sen sov jag hur gott som helst, t.om med på rygg och mage, sen liksom small det till och bullen vart mycket mer tydlig med hur man som mamma skulle sova (så lite som möjligt;) haha nej men inatt sov jag hur gott som helst!
    strålande sol ute! ska välja tapeter och röjja lite,

För att slippa tuttmjölk i sängen fåru väl sova med top erl bh. ev. bröstskydd.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!