• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • frukarlssonn

Helt otroligt. Hade en helt sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag klippte upp ett snitt på magen och tog ut bebisen och gosade med den lite. Precis som de va helt naturligt liksom. Min mamma va med, sen sa hon att vi nog kanske skulle stoppa tillbaka bebben i magen igen så h*n inte fryser. Så jag klämde in h*n igen men hade ingen nål och tråd så jag visste inte hur jag skulle få igen hålet som jag snittat upp.

• Pian80

hyperballad
    GRATTIS!!! Blir alldeles rörd när jag läser om frieriet.

bebek
    Var ungefär likadant för oss när bebis blev till, fast det tog nog kanske tre veckor .

mysare
    Beklagar verkligen din mammas bortgång.

• LakeHill

Hyperballad: Grattis, vad roligt!

Mysare: Beklagar sorgen. Det är alltid jobbigt när en förälder går bort även om man är förberedd efter en tids sjukdom. Min pappa gick bort för 6 år sedan och jag kan fortfarande gråta ibland när jag tänker på det. Första tiden är förstås jobbig men efter ett tag kan man också uppleva att det finns något vackert i sorgen...

Bebek: Samma för mej, hade ätit p-piller sedan högstadiet innan jag blev gravid första gången, trodde det skulle ta minst ett halvår men det gick direkt.

• bebek

var hos bm idag, jag har en riktig "standard"gradivitet och ligger exakt på normalkurvan på alla mätningar och värden. SF-mått var 27 (v.29) 4 cm hela stolta centimeter har maggen växt, hjärtljuden låg på 145. Pratade mycket idag också, skönt. och nu blir det tätare mellan besöken! Imorgon blir det akupunktur, lite nervöst.
    Var på bio igår, män som hatar kvinnor, den var jättejobbig att titta på, väldigt bra men jag mådde nästan lite dåligt av den.. 

mysan: beklagar sorgen, en mamma är alltid en mamma..

och det är förskräckligt en 14 pojke här i stan dog på sin fotbollsträning, han bara sega ihop. Han är lika gammal som min bror. Hans lillebror (som är som min andra bror) såg allt och bara skrek... usch úsch usch.

• Smulan87

haha :D stabilt! :D vet du va de blir för kän föresten?
    ojsan ja, beställa tid för akupunktur måste jag göra, attans, glömmt det.

min lillebror han spelade fotboll då de året som alla dom där killarna under 12 år bara föll ihop och dog! och han var ju lika gammal som dom, och jag ville ju inte att han skulle spela då, så han spealde inte den sommaren sedan för de var så många som var rädda, men nu spelar han innebandy istället.  men endå, läskigt!!

bebek skrev 2009-03-16 12:55:12 följande:
    var hos bm idag, jag har en riktig "standard"gradivitet och ligger exakt på normalkurvan på alla mätningar och värden. SF-mått var 27 (v.29) 4 cm hela stolta centimeter har maggen växt, hjärtljuden låg på 145. Pratade mycket idag också, skönt. och nu blir det tätare mellan besöken! Imorgon blir det akupunktur, lite nervöst. Var på bio igår, män som hatar kvinnor, den var jättejobbig att titta på, väldigt bra men jag mådde nästan lite dåligt av den..  mysan: beklagar sorgen, en mamma är alltid en mamma.. och det är förskräckligt en 14 pojke här i stan dog på sin fotbollsträning, han bara sega ihop. Han är lika gammal som min bror. Hans lillebror (som är som min andra bror) såg allt och bara skrek... usch úsch usch.
    BF 11Juni 2009
  • bäbis m

Usch, det är jätteotäckt det där med unga idrottande som går bort pga av hjärtfel etc. Helt utan förvarning också. Stackars familjer.

Bebek: sen vilken vecka har din mage växt 4 cm?

Jag fick mäta min mage för första gången förra veckan (v25) och hade då SF: 25. Känns som om min mage växer massor efter att i princip inte synts alls till att nästan växa för mycket nu. Alltså som att den kommer att ligga låångt över kurvan när jag ska mäta i v30 nästa gång..Hm. Någon som känner igen sig v 24-29? Avstannar det lite efter v.26-27?

• bebek

De vet inte varför pojken ramla ihop, han var inte förskyld o hade inget hjärtfel vad de visste. läskigt tycker jag, men man kan ju inte skydda barnen från allt, man kan ju inte tvinga barn sluta motionera för att det kan vara farligt.
    Usch, det är sorgligt i staden idag.

Nej vi vet inte vad det bli för kön! spännande, längtar så den ligger där skrynklig på mitt bröst o man får titta efter om den har en liten skruv eller inte! Karln kommer ju se först, lite orättvist eftersom det är jag som fått gått och bärt pån!

Hade sf 23 i v. 24 och nu sf 27 i v.29.
    bäbism Du ligger kanske mellan den normala kurvan och den övre normalkurvan dårå? det kan säkert gå lite upp och ned i tillväxten, huvudsaken är väl att det inte stannar av:) Tyckte min mage växte som mest efter v 23 efter att ha varit väldigt lätt att dölja till att synas jättemycket! En vän till mig ligger långt över den övre normalkurvan, men det är inge fel på hennes  bäbis:)

• Smulan87

en kompis till mig väntar ett barn, är i vecka 32, men hon ligger på tvillingkurvan :O så hon undrara vad det är för en elefan thon har! hon ska på tillväxtUL om 4 veckor

BF 11Juni 2009
  • bäbis m

Mmm jag låg närmare den övre normalkurvan än medel på mätningen v25.
    Skumt att det kan ändras så fort men som sagt så länge barnet mår bra så. Blir bara lite fundersam om jag samlar på mig en massa onödig vätska. Märker ju på benen att det samlas där i alla fall. Lite jobbigt med stövlar på jobbet osv trots stödstrumpor.

Åh, eller hur. Längtar såå tills denna lilla krabat som för tillfället glatt rumlar runt i magen istället kommer ligga uppepå magen/bröstet och försöka fokusera blicken på sin mamma och pappa. Vill ha juni NU!

bebek skrev 2009-03-16 14:26:31 följande:
    Nej vi vet inte vad det bli för kön! spännande, längtar så den ligger där skrynklig på mitt bröst o man får titta efter om den har en liten skruv eller inte! Karln kommer ju se först, lite orättvist eftersom det är jag som fått gått och bärt pån! Hade sf 23 i v. 24 och nu sf 27 i v.29. bäbism Du ligger kanske mellan den normala kurvan och den övre normalkurvan dårå? det kan säkert gå lite upp och ned i tillväxten, huvudsaken är väl att det inte stannar av:) Tyckte min mage växte som mest efter v 23 efter att ha varit väldigt lätt att dölja till att synas jättemycket! En vän till mig ligger långt över den övre normalkurvan, men det är inge fel på hennes  bäbis:)
  • Pian80

bäbis m skrev 2009-03-16 14:56:12 följande:

Mmm jag låg närmare den övre normalkurvan än medel på mätningen v25. Skumt att det kan ändras så fort men som sagt så länge barnet mår bra så. Blir bara lite fundersam om jag samlar på mig en massa onödig vätska. Märker ju på benen att det samlas där i alla fall. Lite jobbigt med stövlar på jobbet osv trots stödstrumpor. Åh, eller hur. Längtar såå tills denna lilla krabat som för tillfället glatt rumlar runt i magen istället kommer ligga uppepå magen/bröstet och försöka fokusera blicken på sin mamma och pappa. Vill ha juni NU!
    Min BM sa att det är vanligt att man ligger högt på den första mätningen eftersom det är svårare att få ett "exakt" mått. Jag hade också SF 25 i v 25 (24+1).
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!