• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bäbis m

Känns ju lite tryggt att höra faktiskt

Pian80 skrev 2009-03-16 15:02:52 följande:
    bäbis m skrev 2009-03-16 14:56:12 följande: Min BM sa att det är vanligt att man ligger högt på den första mätningen eftersom det är svårare att få ett "exakt" mått. Jag hade också SF 25 i v 25 (24+1).
  • kicki08

jag tror jag hade SF 26 i V 24... var lite högt sa hon. Men hon tog det inte så allvarligt verkade det som. Det växte väldigt olika så... Jag tänkte inte mer på det.

• bebek

men det är ju inget farligt eller fel att ligga påden övre normalkurvan!
    det är ju ganska många som gör det, annars skulle det inte kallas "övre normalkurva"

Mätningen är ju till för att se så att inte tillväxten står still eller går från undre till övre kurvan på några veckor! då kan det kanske vara något knasigt. Min vän är långt över den övre normalkurvan har varit på tillväxt-UL, bebisen är stor, 2800g så blir det för stort då får de ju plocka ut den tidigare, jobbig förlossning med 6kg bebis.

Men att ligga på den övre normalkurvan är ju normalt.. de villa ju bara se man följer någon av kurvorna någotsånär. Jag tyckte mest det var lite halvkul att alla mina värden låg exakt på "normal värdena" överallt.. sf, hb, socker, vikt osv.
    äkta statistiskt sett rätta medelsnitt gradiviteten liksom.
    men som sagt så är ju aldrig det någon garanti för allting!
    och bm sa att mitt bäcken var alldeles lagom stort för min bebis! skönt! 

• LakeHill

Så länge allt är bra ska man nog inte fundera så mycket, övre eller nedre spelar väl ingen roll

• bebek

nej precis:)

är det någon som har nåt bra gott recept på bröd?

• 3barnsmor35

Jag ska köpa bakmaskin har jag bestämt =)

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87

jag har ingen själv, men min papp ahar, och den är skitbra och värd pengarna! :D själv har jag en riskokare jaginte kunnat leva utan! :D

3barnsmor35 skrev 2009-03-16 18:47:37 följande:
    Jag ska köpa bakmaskin har jag bestämt =)
    BF 11Juni 2009
  • 3barnsmor35

Riskokare var världens underdog! Sheit, hade inte överlevt utan min heller...

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smulan87

jag kan INTE göra vanligt ris haha hade boil in bag ett tag, men de blev så dyrt >.<

3barnsmor35 skrev 2009-03-16 20:35:40 följande:
    Riskokare var världens underdog! Sheit, hade inte överlevt utan min heller...
    BF 11Juni 2009
  • Katta86

Hej allihoppa! Jag är verligen jätte dålig på att skriva här! Hoppas ni ursäktar! =)

Jag var hos BM i fredags, var då i v. 23+5. Magen var då hela 25 cm! Jag ligger altså på övre kurvan men det gjorde jag förra gången också..

Pratade en del om förlossningen och nu har vi fått remiss så att vi ska få gå på Klara samtal. Ska bli jätte skönt att prata med en sköterska från förlossningen och göra upp en plan för alltihopp!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!