• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • chesa
    3barnsmor35 skrev 2009-03-18 20:22:43 följande:
    Jag har också 99 dagar, då har vi samma BF =)
    Åh vad roligt! du är den första jag sett med exakt samma bf!
  • Linda 89

chanelll: Jag är också kissnödig typ hela tiden och blir så irriterad efter att jäktat till toaletten och det typ bara kommer några droppar. Men jag slipper ju snart det =P.

• frukarlssonn
    chesa skrev 2009-03-18 20:09:19 följande:
    99 dagar kvar idag! Känns märkligt att vara nere på tvåsiffrigt! Men vad skönt! Det lilla miraklet är jätteaktivt och sparkas massor. Jag som trodde att de mest skulle sova! Nätterna tycker jag börjar bli jobbiga nu, sover inte alls bra. Hittar inget skönt läge att ligga på och den lille bökar mycket! Har haft det jättestressigt på jobb ett par dagar och bröjat få lite sammandragningar, och känt av foglossningen mer. Måste nog försöka ta det lite lugnare!
    Jag har 102 dagar kvar men känner inte alls så mkt sparkar, och vaknar inte av bökande på nätterna. Känner ju nästan hela tiden att den rör sig men inte så fasligt mkt sparkar. Är det olika de där eller e de nåt man ska va orolig över?
  • ploppen

Bebisar är ju olika. Mitt första barn var mycket lugnare än bebisen jag har i magen nu.

Konstaterade just att jag har 97 dagar kvar! Känns som att jag fortfarande kommer att hinna bli farligt tjock...

• Linda 89

Själv har jag bara 78 dagar kvar, längtar efter ungen och vill att tiden ska gå snabbare =).

• bebek

80 dagar kvar! :D

chanell: min bebis bökar mest med nuförtiden, som om det försöker vända sig, om den sparkar är det ofta någon väriktiad sköning mot revben eller slak mot kissblåsan. beror väl lite på hur den ligger hur man känner. Förr var det en liten puffspark, nu trycks en hel rumpa ut på ena sidan:)

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-19 09:14:10 följande:
    80 dagar kvar! :D chanell: min bebis bökar mest med nuförtiden, som om det försöker vända sig, om den sparkar är det ofta någon väriktiad sköning mot revben eller slak mot kissblåsan. beror väl lite på hur den ligger hur man känner. Förr var det en liten puffspark, nu trycks en hel rumpa ut på ena sidan:)
    Ja ok, ibland får h*n in rejäla kickar, men mest är det bök som gäller därinne. Men det viktigaste är väl att man känner bebben...? Knanske ligger h*n med bena mot ryggen mkt... för då känns ju inte sparkarna på samma sätt. Förövrigt verkar det ju va en pigg en, action mer el mindre hela tiden Förutom när h*n sover då
  • bebek

ja bara man kännes livstecken kan man nog vara lugn:) har också en liten actionhjälte där inne! Men roligt nog kan den vara i full färd med akrobatiska övningar men när mamma eller pappa pratar eller viss musik spelas så blir det coollugnt, det rör sig mest när det är tyst!

• hyperballad

ja oroa dig inte, alla är ju olika.
    jag har hört att så länge man känner något varje dag så ska man inte oroa sig.
    FL kan ju ge den modigaste hjärtflimmer

• frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 11:11:56 följande:
    ja oroa dig inte, alla är ju olika. jag har hört att så länge man känner något varje dag så ska man inte oroa sig. FL kan ju ge den modigaste hjärtflimmer
    Åh va skönt att höra. Jo tack, jag tycker fl är kanonbra, men vissa stunder har man ångrat att man upptäckte fl överhuvudtaget när man läser hemskheter och haft sina oroliga perioder. Men för det mesta är fl bara positivt för mig, som sådana här trådar där man väntar på nåt underbart och "prata" med andra i samma situation Värst tyckte jag det va när jag va nygravid och oroade mig sjukt mkt för mf/ma. Men så är det nog för många.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!