• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • frukarlssonn
    Katta86 skrev 2009-03-17 22:57:02 följande:
    Gud vad glad jag är att jag slipper ha foglossning och sådana hemskheter! Och inte har jag några problem med hur jag ska ligga på natten heller. Iof är jag ju beräknad en månad efter många av er men iallafall..Däremot blir jag himla avundsjuk på er som snart ska gå hem med HP! JAg ska ju plugga fram till sommaren och det är ju inte fysiskt jobbigt men med en liten vild kille här hemma och en graviditet på det så är jag helt slut om dagarna! Huvudet hänger liksom inte med! Och inte sover man lika bra på nätterna heller pga alla konstiga drömmar och kisserier som spökar!Det jag lider mest av är att jag får så jäkla ont i ligamenten när jag går. Inte alltid men speciallt på mornarna är det hemskt! Kommer inte ens ut från gården innan det gör så ont att det ibland känns som att något ska gå av där inne! Och det är ju inte alltid man har tid att stanna var och varannan meter för man måste någon stans..Men men, jag kunde ha det värre!
    Då har vi ungefär en lika skonsam graviditet Lider också av onda ligament och det kan göra nåt så djävulskt ont. Kissar på nätterna är det enda jag lider va.
  • 3barnsmor35

Jag har fått åderbråck i underlivet, uppe vid inre blygdl
    Det gör ONT, skaver, kliar, svider. Har inte haft det innan så det är lagom kul.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • bebek
    3barnsmor35 skrev 2009-03-18 09:06:48 följande:
    Jag har fått åderbråck i underlivet, uppe vid inre blygdl Det gör ONT, skaver, kliar, svider. Har inte haft det innan så det är lagom kul.
    ouch låter lagom kul! läste man ska kyla med typ is i en handduk och lägga sig ner regelbundet om man råkar ut för det..
  • kicki08

Jag tror inte jag fått åderbrock kanske... men nå ådror är det som blitt stora och svullna därnere för mig med. Gör inte ont eller så men dom känns ju.. svullna liksom. :-S

• 3barnsmor35

Kicki,
    Jo, jag har varit rejält svullen ett tag, men nu gör det ont =(

Bebek,
    IIIIS!!! *rysa* Fy bubblan, is låter lite lagom läbbigt så nära härligheten.
    Det var lite bättre idag, läste igår att man skulle ligga ner för att avlasta trycket neråt, så jag låg ner så fort jag fick chans på kvällen. Somnade gott på soffan med =) vaknade indreglad i kudden kl 03 på natten o fick hasa in i badrummet, sängen zzz.
    Jäkla katter som höll på o para sig i trädgården, skrek ju sådär härligt =/

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • bebek

mamabean
    Men lägg in trosor i kylen eller i frysen! kan säkert vara skönt och dämpa svullnad om man stått upp länge! ja dessa jäkla vårkatter, haha..

Själv så kändes mina händer konstiga imorse och upptäckte de var någon storlek större än vanligt, ringarna satt jättehårt och jag fick nästan en klaustrofobisk känsla när jag inte fick av dem, sprang upp halv sex och spola händerna i isvatten

• MissMurrig

Ok, HOBBIT-fötter! Mina fötter är så svullna att jag har svårt att få på mig min skor... inte bekvämt!

• Linda 89

Bebek: Okej, jo jag har funderat på att köra med sportbh och ammningsinlägg. Får väl börja med det och hoppas att det hjälper, för är inte så roligt att bädda om sängen varje dag pga bröstmjölksläckage =/.

• hyperballad

jag läste i mammapraktika (tror jag det var) att man ska sova på vänster sida för då får bebisen mycket bättre syre o så slipper man halsbränna eftersom öppningen till magmunnen då inte blir mosad. har funkat super bra tills nu o jag kan säga att jag kommer aldrig mer sova på vänster sida sen haha
    nu brukar jag lägga mig på höger sida efter sista kissningen för natten/morgonen (oftast mellan fyra o halv sex) o sova sista timmarna på höger sida. i love höger sida kan jag säga.
    åh en extra kudde under huvudet måste jag ha för att kunna andas ordentligt, o sedan en mellan knäna också!

• bebek

jag börja läcka lite redan i v. 17 så jag vet hur det är! Ligger man på sidan och klämmer ihop boobsen så vaknar man med en mjölkinpackning:)

hoho äntligen lyckats välja tapeter, kök, hall, vardagsrum o babyrum! så får jag äntligen åka och köpa skötbordet och byrån till bäbiskläderna! någon söt tavla och göra iordning barn/syrummet:D Har vart o köpt tyg till lapptäcket jag tänkte sy, kanske blir mysigt att gå hemma nu med hp ändå, lite o pyssla med, och våren börjar ju visa sig! dags att sätta körsbärstomater:D ska försöka mig på melon också, får se hur det går, lyckats med pumpa en gång iaf!

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!