• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek

phu o jag har slipdamm i hela lägenheten, de sitter ju som klister på golven detdär

• hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 19:41:54 följande:
    nej ingen chef kan neka det. och hon förlorar på det, vid hp betalar fk direkt och vid sjukskrivning betalar arbetsgivaren 3 veckor innan fk tar över. Sjukskrivning minst en månad innan borde du få, om du inte går till doktorn och säger -Hej, jag mår kanonbra, absolut inge fel på mig fast jag är gravid;)
    får hoppas att jag då får sjukskrivning tills det är dags för min chef är inte av denna värld. hon tycker att allt är besvärligt och om man pressar henne trots att hon sagt nej säger hon att hon ska göra det men så blir det inte gjort tyvärr...

min plan är att jag ska söka nytt jobb under min mammaledighet. annars blir jag galen på riktigt
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:47:25 följande:
    får hoppas att jag då får sjukskrivning tills det är dags för min chef är inte av denna värld. hon tycker att allt är besvärligt och om man pressar henne trots att hon sagt nej säger hon att hon ska göra det men så blir det inte gjort tyvärr... min plan är att jag ska söka nytt jobb under min mammaledighet. annars blir jag galen på riktigt
    Men då får din chef skärpa sig, det ingår ju i hennes jobb! Hoppas du hittar nåt annat jobb, jobbigt att ha en sådan chef.
  • bebek

ja det verkar vara en riktig madame du har till chef! :D

• hyperballad
    bebek skrev 2009-03-19 19:47:00 följande:
    phu o jag har slipdamm i hela lägenheten, de sitter ju som klister på golven detdär
    åh vad jobbigt, det letar sig verkligen in överrallt också... {#lang_emotions_surprised}
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-19 19:50:22 följande:
    åh vad jobbigt, det letar sig verkligen in överrallt också...
    Slipdamm är fruktansvärt. När de renovera mitt badrum i min andra lgh, tejpade jag igen alla skåp jag kunde hitta. Nog fan hade det sipprat in lite här och var ändå
  • Linda 89
    Marinero skrev 2009-03-18 21:08:15 följande:
    Jag har 102 dagar kvar men känner inte alls så mkt sparkar, och vaknar inte av bökande på nätterna. Känner ju nästan hela tiden att den rör sig men inte så fasligt mkt sparkar. Är det olika de där eller e de nåt man ska va orolig över?
    Min unge rör sig mest på kvällarna när jag ska sova, ser verkligen på magen när den vrider och vänder på sig. Sen när den sparkar så rör sig magen flera cm känns det som =P.
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-19 19:52:09 följande:
    Slipdamm är fruktansvärt. När de renovera mitt badrum i min andra lgh, tejpade jag igen alla skåp jag kunde hitta. Nog fan hade det sipprat in lite här och var ändå
    åh ja jag vet, man har verkligen det överrallt.
    min kära sambo tog död på vår dammsugare eftersom han var övertygad om att det gick att dammsuga in. jo men visst sa jag o förklarade att det inte alls gick o att man då inte kan reklamera den eftersom det är självförvållat.
    haha tror ni att han lyssnade?
  • Linda 89

Var hos barnmorskan idag, lillen sov så gott men efter att barnmorskan var klar med att ta sf-måttet så hade den vaknat och när vi skulle lyssna på hjärtljuden så protesterade den genom att sparka bort apparaten. Hon försökte att lyssna ett bra tag men när ungen inte gav med sig utan fortsatte sparka så gav hon upp =P.

Men det var inget fel på hjärtljuden på ungen, det som var fel på mig var att mitt HB låg på 113 så blev att gå och köpa järntabletter som jag ska börja äta nu =/.

• bebek

ja nu är det bara att skrubba.... men jag har jättefina väggar:D hoppas de tar vardagsrummet på måndag nu! men hall, kök och barn/syrum är jättefräscha nu!
    Nästa vecka blir det att köpa skötbord och barnbyra, tavla o lite sådant och inreda barn/sykammaren:D

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!