• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • längtan09

Bäbis M: Vi ska åka om två timmar tror jag. Jag berättade för sambon att jag fick pengar tidigare än väntat och hans enda kommentar var: då kan vi köpa vagnen idag då? Så när han också tycker så blir det så :D

Är det någon som vet om regnskydd brukar följa med och om inte, vad kostar ett?

• Tickollina
    palmrosi skrev 2009-01-21 12:18:47 följande:
    varför ska syskonvagnar vara så dyra? helt sjukt tycker jag.vet ni någon bra sida på nätet man kan kolla på vagnar?
    Jag håller helt ed...de ruinerar en =)
  • palmrosi

Tickollina: ja verkligen man är ju inte gjord av pengar tyvärr...

• längtan09

Nu har vi köpt vagnen Den fanns kvar. Det var en Brio Happy i blått med tillhörande mjuklift. Det var vagnen jag velat ha hela tiden (sambon vill inte ha en åsikt om barnvagn av någon anledning ) Så nu har jag bekantat mig med vagnen

• bebek
    längtan09 skrev 2009-01-21 17:07:50 följande:
    Nu har vi köpt vagnen Den fanns kvar. Det var en Brio Happy i blått med tillhörande mjuklift. Det var vagnen jag velat ha hela tiden (sambon vill inte ha en åsikt om barnvagn av någon anledning ) Så nu har jag bekantat mig med vagnen
    Oh känns det inte spännande:D Brio har bra vagnar har jag hört så jag tycker du gjorde ett bra val att köpa den!

Själv kunde jag inte låta bli att handla bebiskläder idag.. hittade såå söta mjukisjeans och en body med limegröna filurer på!
  • Tickollina
    längtan09 skrev 2009-01-21 17:07:50 följande:
    Åh det var en sådan jag ville ha om det bara hade varit en.
  • 3barnsmor35

Jag väntar med vagn, har ju ett gäng redan

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • längtan09

Jag blev förälskad i brio första gången jag kände på en vagn, och för lite mer än 3 000 kunde man inte låta bli. Och det är öppet köp fram till födseln och garantin börjar gälla samma dag som bebisen föds

• frukarlssonn
    bebek skrev 2009-01-21 11:11:07 följande:
    På flertal ställen kan man köpa barnvagn mm och sedan hämta ut dem när babisen kommer, man får lägga handpenning, men om något skulle hända så har man en garanti att man inte behöver hämta ut sakerna och betala restavgiften.. bra tycker jag.. jag är lite nojjig, brukar inte vara nojjig av mig men sen början på jan har jag kännt sparkar varje kväll och annars när jag legat/suttit still.. Men nu har det var helt "tyst" från magen sen måndags eftermiddag.. Skulle ni oroa er, eller har den kanske bara lagt sig åt något håll så jag inte känner sparkarna? Inga övriga konstigheter förutom jag är lite segare o känner mig oroad för allt....
    Du behöver inte oroa dig om du inte känner rörelser på ett tag. Det är inte förrän efter v27 tror jag man ska känna dem varje dag. Själv undrar jag när min bebis ska göra sig hörd... De andra jag känt har ju tyvärr bara vart tarmar har jag ju fattat Men jag har känt lite bubbel nere vid troskanten, men inte speciellt mkt alls och inte regelbundet.

Imorgon har jag ul 14.30. Jag är skitnervös, trots att allt såg bra ut i söndags och hjärtat slog jättefint. Men jag kan inte slappna av förrän de kollat bebis grundligt.
  • bebek
    Marinero skrev 2009-01-21 18:49:32 följande:
    Du behöver inte oroa dig om du inte känner rörelser på ett tag. Det är inte förrän efter v27 tror jag man ska känna dem varje dag. Själv undrar jag när min bebis ska göra sig hörd... De andra jag känt har ju tyvärr bara vart tarmar har jag ju fattat Men jag har känt lite bubbel nere vid troskanten, men inte speciellt mkt alls och inte regelbundet.Imorgon har jag ul 14.30. Jag är skitnervös, trots att allt såg bra ut i söndags och hjärtat slog jättefint. Men jag kan inte slappna av förrän de kollat bebis grundligt.
    Tack för de orden gumman:) Du behöver nog inte heller oroa dig, jag kände ingenting först mot slutet i v. 19, min väninna i v. 22.. fast man längtar ju så tills man känner att något lever där:)

Var också nervös för UL, du måste skriva imorn och berätta hur det gick! :)
    håller en tänke för dig!

Kolla Kanal 4+ en dokumentär om bebisen i magen!!

Och de berättar även mycket intressant om tvillingar och dess beteenden Tickolina:)
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!