• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • idolf

Vi bor faktiskt i en fristående hyresrätt (bara 2 rok men ändå ), så det är faktiskt ett litet minihus. Stor altan på baksidan och husen här står i en ring med stor lekplats i mitten. Underbart! Men lägenheten skulle vara ett rum större...

• bebek

ja, jag har ju en stor ballkong i våran nya lägehten iaf, och nya tapeter. men det är nog (förhoppningsvis) sista gången vi flyttar till en hyresrätt. Men jag ska minsan göra om ballen till en lite blom och grönsaksoas:)

har börjat svullna om händer o fötter, gör nästan ont när jag vaknar på morgonen i fingerlederna, och på kvällen är det tossarna och anklarna som växt till sig. är rätt glad bebisen kommer ut i juni och inte i augusti. men maj o juni brukar ju vara bra varma de med..

• Smulan87

jag kanske sa de men vi flyttar till en trea i maj :) stor och fin på 79kvm =) jättestor balkong asså:O

BF 11Juni 2009
  • tekannan

ser att ni diskuterat skötbord.. vi har ett tvättbjörne som man har på badkaret och vi är supernöjda med det. perfekt med närheten till vatten! så det kommer vi att fortsätta med till bebben...

Idag har vi varit i Ullared (såg att fler här tydligen varit det idag). Fick köpt en hel del. Men jag vill ju köpa bebiskläder och vi vet inte vilken sort vi väntar... så det blev inte så mkt av den varan! men lite annat smått och gått fick vi köpt iad.

• idolf

Åh det kliar i mina fingrar att köpa lite bebiskläder. Måste snart stilla mitt begär känner jag. Vi har inte handlat någonting ännu, men nästa helg blir det nog en tur till IKEA för säng och sånt smått och gott.

• 3barnsmor35

Ang skötbord så har vi inte tagit ner vårt från Lillan ännu *fniss* det funkar alldeles utm som avlastningsbord inne på toan just nu =) På natten byter jag blöja i sovrummet om det behövs/är bajs, annars låter jag det vara. Man blir softare m sånt när man fått flera barn, värderar sömnen mer än att barnet MÅSTE vara übertorr 24 tim om dygnet. Dagens blöjor är jättebra o tar rätt mkt innan barnet känner obehag, så på natten behöver man inte byta kissblöja om allt är tiptop i övrigt.
    När man har flera kan man inte heller sova när babyn sover, vilket man verkligen ska göra.
    Så visst, när de andra barnen vaknar (0550 idag f.ö.) o man har sovit 2-3 timmar totalt under natten lär man väl vara mer död än levande *zzzzzzzzzzzz*

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-21 10:42:35 följande:
    miss murrig: fin du är, och vilken söt tröja du stickat!det borde finnas ett duschmunstycke som man stänger av och på vattnet på själva munstycket. eller det kanske finns? någon som sett något? Jag var på fest en inflyttningdfest en liten stund igår, det kändes ungefär som att gå in på ett sönderslaget systembolag, lukta lika gott. och sen alla snacks, ostbågar, snacks, nötter, man är lite känslig nu har jag märkt. Hade svårt att hällas rödvin i början på grav på jobbet, men däremot whiskey kunde jag tjyvsniffa lite på.
    Apropå luktsinne, shit vilket luktsinne jag fått! Känner lukter på avstånd jag aldrig känt förut. och som ingen annan känner. Både på gott och ont
  • frukarlssonn
    Smulan87 skrev 2009-03-21 10:44:47 följande:
    har nya magbilder jag med, och en där ni får ser framifrån mina bristningar, tror fasen jag är den som fått mest :P haha
    Oj sicken fin kula du har
  • bebek

ja, jag känner mig lika skarpnosad som en blodhund!
    har du druckit lättöl till maten? lånat min asiktscreme? smörjt in dig i brun utan sol? här kan du inte dölja något! haha

• Smulan87

haha, asså den är enorm, jättemånga som säger de >.< tänk om jag får en jättebebis? :(

Marinero skrev 2009-03-21 20:25:10 följande:
    Oj sicken fin kula du har
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!