• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • frukarlssonn
    Christine123 skrev 2009-03-23 08:57:16 följande:
    Nu är det inte såå himla långt kvar! :) .. snart sommar.. vi föder i en bra månad iaf..
    Nej faktiskt inte, nästan inne på sista tredjedelen nu {#lang_emotions_laughing}
  • kicki08

V 29 här (28+1). Det känns verkligen som att veckorna stormar iväg. Snart är mars slut oxå och våren är verkligen på väg. Förutom att det snöade här inatt SURT!
    Men nu ser det ut att vara varmare igen och solen tittar fram ibland

• ModernaModern

Ja nu går det undan tjejer! Våren är här idag och solen skiner så fint...

Längtar efter att få vara ledig, har inte haft en dag på länge där jag bara gått hemma och inte gjort något speciellt..alltid är det något.

• bebek

v. 30 idag! så nu är det mellan 8-12 veckor kvar! oj vad lite det låter:)

Var på akupunktur nu på morgonkvisten, det gick sådär, fick blodtrycksfall med tjut i öronen och silverprickar för ögonen och höll på kräkas. ska få testa tens-apparat istället. och så rekomendera hon en sådan massagevagn, perfekt för karln att massera sin gravida kvinna utan att bli trött i händerna eller massera totalt okoncentrerat för han kollar på tv samtidigt;)

http://www.spinalistips.se/tips-massagevagn-med-rorliga-leder-969.html

• Tickollina

Vart tog våren vägen? I går snöade det hela dagen här......så i dag ser det ut som vinter igen, utan någon sol. Måste snart åka till jobbet....min chef har klantill det. Hon har inte fyllt i papperena från FK, så nu har de skickat hem pappaer till mig, som ska fylla i. Jga vill gärna veta om min sjukskrivning går i genom......

• hyperballad
    bebek skrev 2009-03-23 09:57:17 följande:
    v. 30 idag! så nu är det mellan 8-12 veckor kvar! oj vad lite det låter:) Var på akupunktur nu på morgonkvisten, det gick sådär, fick blodtrycksfall med tjut i öronen och silverprickar för ögonen och höll på kräkas. ska få testa tens-apparat istället. och så rekomendera hon en sådan massagevagn, perfekt för karln att massera sin gravida kvinna utan att bli trött i händerna eller massera totalt okoncentrerat för han kollar på tv samtidigt;) www.spinalistips.se/tips-massagevagn-med-rorl...
    ojoj låter läskigt.
    fråga efter kvaddlar, det hjälpte mig!

tänkte på det igårkväll för jag höll på att freaka ut för jag trodde att slemproppen hade gått!
    (ja lite mycket info nu men iaf det var inte som det varit tidigare utan väldigt segt o konstigt. ringde 1177 o de tyckte att jag skulle ringa förlossningen! ringde dit men hon sa att så länge det var genomskinligt o jag inte hade ont var det inte någon fara.)
    men då tänkte jag att om bebisen kommer om 6 veckor så är det okej! 6 veckor!!!
    jag blev lite smått stressad.
  • LakeHill

Här blir det inte någon lagad mat till lunch om man inte fixat det kvällen innan eller lagat storkok i helgen. Då får man ta till något som är färdigt. Går ju liksom inte att stå och laga mat med en liten som hänger i byxbenet och skriker för att han vill upp i famnen. Knappt så man får värma mat eller fixa till hans egen mat vilket ju går snabbt. Så till er som inte har barn innan och kan va lediga innan BF säger jag - njut av tiden, ta det lugnt och vila upp er.

• LakeHill
    3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:52:06 följande:
    Fil, flingor o mackor, knäckebröd =) kaffe =) Det är bra att ha matlådor i frysen i början, spec sen när mannen går tillbaka till jobbet o man är ganz allein med alltihop. När jag var själv m tjejerna förra gången vet jag att jag var sur o lite avis på maken som fick gå till jobbet i lugn o ro ett tag. Det var jobbigt att ha dem så tätt - men det blev ju bättre efter de första 6 mån. Ni som väntar tvåan tätt, ha det som mantra när det är skitjobbigt,. för det blir det =)
    Tack! Det ska jag komma ihåg! Får ju bara ett år mellan mina.
  • hyperballad
    Tickollina skrev 2009-03-23 10:15:30 följande:
    Vart tog våren vägen? I går snöade det hela dagen här......så i dag ser det ut som vinter igen, utan någon sol. Måste snart åka till jobbet....min chef har klantill det. Hon har inte fyllt i papperena från FK, så nu har de skickat hem pappaer till mig, som ska fylla i. Jga vill gärna veta om min sjukskrivning går i genom......
    fick hem papper ang. hp, de vill ha det från min chef som hon inte ville fylla i. har försökt att ringa henne men ingen svarar.
    man blir trött av alla dessa papper alltså.
  • LakeHill
    Tickollina skrev 2009-03-23 10:15:30 följande:
    Japp, undrar också vart våren tog vägen. Trodde att den kommit, men här på Åland snöar det för fullt nu och vi har ett tjockt vitt snötäcke, ser ut som mitt i vintern, suck... Tråkigt med chef som klantar till det, inte sådant man behöver... Håller tummarna att din sjukskrivning går igenom!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!