• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek

haha som han voicaren på kanal6 sa efter lavafilmen
    - man kan ju undra om det kallas katastroffilm pga handlingen eller själva filmen:)

nu är det ännu nån b-film om fågelinfluensan, vilken helkväll tjejer! haha

• kicki08

Sover gör man kanske, men bara med ett halvt öga typ
    Förra gången vaknade jag stup i kvarten och kände på Rasmus mage så att han andades. Jag tror inte jag kommer vara någe lugnare denna gång har jag en känsla av...

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2009-03-22 07:38:12 följande:
    Sover gör man kanske, men bara med ett halvt öga typ Förra gången vaknade jag stup i kvarten och kände på Rasmus mage så att han andades. Jag tror inte jag kommer vara någe lugnare denna gång har jag en känsla av...
    Hmmm, ser mig själv ligga där med ena ögat stängt och andra öppet Ja det är nog likadant med alla barn, även om man redan har ett sen innan.
  • LakeHill
    bebek skrev 2009-03-21 20:32:01 följande:
    ja, jag känner mig lika skarpnosad som en blodhund!har du druckit lättöl till maten? lånat min asiktscreme? smörjt in dig i brun utan sol? här kan du inte dölja något! haha
    Samma här, jag har ett superbra luktsinne i vanliga fall och nu när jag är gravid är det onaturligt bra (som vampyrerna brukar ha i filmer ) På gott och ont. När jag är ute känner jag om någon röker på andra sidan gatan och blir skitförbannad för att det luktar så illa.
  • LakeHill
    Marinero skrev 2009-03-22 12:24:01 följande:
    Hmmm, ser mig själv ligga där med ena ögat stängt och andra öppet Ja det är nog likadant med alla barn, även om man redan har ett sen innan.
    Sant! Med sonen kändes det ändå ganska lugnt eftersom han kunde lyfta på huvudet redan några minuter efter förlossningen och sedan lärde vända på sej ganska snabbt. Men ändå var man så där nojig i början. Det är nog alla.
  • Katta86

Jag hade inte de minsta sömnsvårigheter när jag hade fått min son! Vi som mage mot mage varje natt! Vaknade när han var hungrig och la honom vid bröstet sen somnade jag innan han hade ätit färdigt! När vi låg på BB skulle Anton få medicin på morgonen visste jag så när jag vaknade tog jag med honom ut till sköterskorna och frågade om de hade glömt det? De bara skrattade och sa att de hade smugit in tidigare och gett honom den!
    Men visst hände det att man vaknade i panik och var tvungen att titta så han andades, men då somnade jag lika fort igen. Men så kan jag fotfarande vara. Kan vakna mitt i natten och ligga och lyssna mot Antons rum för att höra en hostning eller liknande, hör jag inget måste jag springa in och titta så att han lever! Och då är han ju endå ett och ett halvt! =)

• hyperballad
    Smulan87 skrev 2009-03-21 21:58:44 följande:
    BTW, är jag den enda som har APtråkgt? :S jag sitter hemma och kollar FL, men det är inget nytt, sambon jobbar.. inget bra tv, ingen bra film heller.. inge trött heller..fy >.<
    jag har också aptråkigt på vardagsförmiddagarna skulle jag säga. men samtidigt tycker jag att det är skönt att bara vara nu medan man kan.
    så försök att bara vara för sen kommer det dröja
  • bebek

uff, jag skäms lite över att erkänna det, men jag börjar sakna mitt jobb..

• hyperballad

jag skäms för att jag inte saknar mitt jobb...
    saknar två av mina kollegor då vi har riktigt kul ihop men annars så känns det som en otrolig lättnad att slippa det just nu...

• Linda 89

Jag tycker det är as jobbigt att gå upp 05.30 på mornarna för att gå till skolan =/. Ska i alla fall försöka gå så länge jag kan sen får jag mammaledigt till Ht-10 =).

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!