• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek
    hyperballad skrev 2009-03-22 15:37:03 följande:
    jag skäms för att jag inte saknar mitt jobb...saknar två av mina kollegor då vi har riktigt kul ihop men annars så känns det som en otrolig lättnad att slippa det just nu...
    ja men egentligen är det väl just det "sociala" man saknar, men känslan går nog över när bebisen kommer, men just nu känns det lite tomt, jag tycker ju om att jobba och är van att jobba mycket:D fasst låt mig jobba en långpanna så ska du se jag vill hem igen;) haha
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-22 16:36:33 följande:
    ja men egentligen är det väl just det "sociala" man saknar, men känslan går nog över när bebisen kommer, men just nu känns det lite tomt, jag tycker ju om att jobba och är van att jobba mycket:D fasst låt mig jobba en långpanna så ska du se jag vill hem igen;) haha
    haha ja jag har ju jobbat varenda dag sedan 2ring om jag inte har fel för mig.
    sedan var det ett års studier vid LU sedan jobb o sedan jobb samtidigt som studier. så nu är jag trött... haha
    jag njuter av att inte ha något på agendan för fösta gången så länge jag kan minnas
  • kicki08

Jag tror jag håller på att bli sjuk Vaknade imorse och va jättetjock i halsen och kunde knappt svälja. Tittade i spegeln och såg någe vitt på ena halsmandeln.
    började peta med en tops och fick bort som små kulor.. eller nått iallafall som var lite vitgrönt och som luktade äckelpäckel! JÄTTEILLA verkligen.
    Fick bort så jag inte såg någe mer men nu på em tittade jag och hade lite kvar fortfarande.
    Mysko... bara man inte håller på att få halsfluss eller någe tok :-S

• 3barnsmor35

Låter som halsfluss, onekligen...blir nog att ringa till VC imorgon vännen =(
    kram

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • frukarlssonn

Jag kommer definitivt inte sakna jobbet Jo det sociala kommer jag sakna, jag trivs ju väldigt bra. Men jag verkligen längtar efter att få bara hemma och inte behöva stressa och boka in alla måsten på mina lediga veckor. Sen har jag ju de här körkortet som jag hade tänkt ta innan bf, hur nu de ska gå...{#lang_emotions_undecided} Men jag kan ju trösta mig med att körningen gått väldigt bra de senaste gångerna.

Idag fyndade vi en spjälsäng på Jysk. Varken jag el sambon gillar Jysk speciellt mkt, men vi tänkte att de kostar ju inget att titta. Vi fick en säng för halva priset, alltså 500 spänn, om vi tog med oss den monterad och det va en liten skråma på den, som knappt syntes. Och jag ruskade på den ordentligt, och den kändes väldigt stabil. Eg ville de att vi tog med oss den direkt, men eftersom den inte fick plats i bilen så va de inga problem att hämta den i veckan.

Kicki08: hoppas du kryar på dig snabbt! Ont i halsen är ingen hit.

• 3barnsmor35

Jag kommer att sakna jobbet lite, speciellt att få lagad mat serverad varje dag, kafferaster och kollegor. Kunna gå på toa i lugn o ro...etc =)
    Sånt som man inte uppskattar innan man får barn i princip =)))

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • frukarlssonn
    3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:11:32 följande:
    Jag kommer att sakna jobbet lite, speciellt att få lagad mat serverad varje dag, kafferaster och kollegor. Kunna gå på toa i lugn o ro...etc =) Sånt som man inte uppskattar innan man får barn i princip =)))
    Ja just det, lagad mat kommer jag definitivt sakna med. Speciellt då våra kockar lagar himmelskt god mat {#lang_emotions_tongue_out}
  • 3barnsmor35
    Marinero skrev 2009-03-22 20:30:40 följande:
    Ja just det, lagad mat kommer jag definitivt sakna med. Speciellt då våra kockar lagar himmelskt god mat
    Man börjar slarva enormt med maten när man är mammaledig, man småäter o tar sånt som går snabbt - om man ens hinner äta eller gå på toa för den delen =)
    Jag fick lite sån scare idag när jag tänkte på att jag ska jäkta iväg o båda lämna o hämta båda tjejerna med bebis. Tack o lov att det är sommar först!!! Inga vinteroveraller o sånt skräp =)
  • frukarlssonn
    3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:34:05 följande:
    Man börjar slarva enormt med maten när man är mammaledig, man småäter o tar sånt som går snabbt - om man ens hinner äta eller gå på toa för den delen =) Jag fick lite sån scare idag när jag tänkte på att jag ska jäkta iväg o båda lämna o hämta båda tjejerna med bebis. Tack o lov att det är sommar först!!! Inga vinteroveraller o sånt skräp =)
    Hmm, ja jag kan tänka mig att det blir svårt att få till det med maten när man har en liten att tänka på. Och ja va skönt att vi får barn på sommaren och slippa böka med varma kläder
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:34:05 följande:
    Man börjar slarva enormt med maten när man är mammaledig, man småäter o tar sånt som går snabbt - om man ens hinner äta eller gå på toa för den delen =) Jag fick lite sån scare idag när jag tänkte på att jag ska jäkta iväg o båda lämna o hämta båda tjejerna med bebis. Tack o lov att det är sommar först!!! Inga vinteroveraller o sånt skräp =)
    det saknar jag också, lagad husmanskost varenda dag...
    nu blir det inte så där jättekul lunch... o jag är ju en nattmänniska så det blir sen frukost i sedan mellanmål o middag, ingen direkt lunch..
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!