• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35
    LakeHill skrev 2009-03-23 10:38:08 följande:
    Tack! Det ska jag komma ihåg! Får ju bara ett år mellan mina.
    *rys* =)
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • MissMurrig

Jahopp, bevisar att ni bor helt fel. Här i Göteborg är det jättesoligt! HOppas mina pappaer kommer snart... Min HR skickade papprena i torsdagskväll... Men jag måste åka snart... Så jag får in mina HP/FP papper ca 2-3 veckor för sent.. bra! NOT!!! Min HR på jobbet har varit så seg! Jättejobbigt när man var ute i god tid, så skiter ens jobb i att man vill få in sina FK-papper i tid...

• bebek

här snöar det också, vinter igen. yep yep.

kvaddlar? vad är det?

försöker lära mig laga mat nu när jag är ledig och inte jobbar, är ju bortskämd som har resturang. och säkerligen i sommar också om man inte hinner laga mat kan man gå ner och ta sig en kycklingsallad.....

• 3barnsmor35
    bebek skrev 2009-03-23 11:18:24 följande:
    här snöar det också, vinter igen. yep yep.kvaddlar? vad är det?försöker lära mig laga mat nu när jag är ledig och inte jobbar, är ju bortskämd som har resturang. och säkerligen i sommar också om man inte hinner laga mat kan man gå ner och ta sig en kycklingsallad.....
    Kvaddlar:
    http://www.9manader.nu/gravid/forloss/smartlindr/sterilakva
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad
    bebek skrev 2009-03-23 11:18:24 följande:
    här snöar det också, vinter igen. yep yep. kvaddlar? vad är det? försöker lära mig laga mat nu när jag är ledig och inte jobbar, är ju bortskämd som har resturang. och säkerligen i sommar också om man inte hinner laga mat kan man gå ner och ta sig en kycklingsallad.....
    det sägs att kvaddlar ska göra super ont, som tusen getingstick ungefär fast under en kort period - men jag kände verkligen ingenting!
    du får ett par sprutor (jag har enorm fobi mot sprutor men det gick super duper bra) med koksalt som ska sätta igång kroppens egna endorfiner eller hur det nu är.
    men det används vid förlossningen så jag visste inte att man kunde få det innan mot annat.
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
  • 3barnsmor35
    hyperballad skrev 2009-03-23 11:49:44 följande:
    det sägs att kvaddlar ska göra super ont, som tusen getingstick ungefär fast under en kort period - men jag kände verkligen ingenting!du får ett par sprutor (jag har enorm fobi mot sprutor men det gick super duper bra) med koksalt som ska sätta igång kroppens egna endorfiner eller hur det nu är.men det används vid förlossningen så jag visste inte att man kunde få det innan mot annat.www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=1...
    Mina gjorde vansinnigt ont, jag var på väg att mörda BM som satte dem när min värk tog slut.
  • bebek

nej, ordet getingstick fick mig att bestämma mig att kvaddlar inte är något för mig:)
    jag bryter hellre armen än får ett getingstick... 

• hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-23 11:53:32 följande:
    Mina gjorde vansinnigt ont, jag var på väg att mörda BM som satte dem när min värk tog slut.
    jag läste om det o sa till mannen att när det är dags så aldrig någonsin under några som helst omständigheter vill jag ha epidural eller kvaddlar (spruträdd till max o ja lät inte så skönt heller med den fruktansvärda smärtan innan de verkar)
    men nu när jag fick sprutorna i övre skinkan så kände jag ingenting.
    men det är väl för att där är gott om vaddering nu
  • Tickollina

Hyperballad: Hur kan din chef säga att hon inte vill fylla i papperna? Låter hur skumt som helst.

Idag kom det hem nya papper, men nu var det för att söka föräldraledighet och få föräldrapenning. =) Är det någon som har varit på "kursen" som försäkringskassan har??

• kicki08

Nä jag vill inte heller ha någe epidural eller någe kvaddlar.
    Fick akupunktur sist som tog bort all smärta i ryggen så jag fick vila mellan värkarna. Så det vill jag ha denna gången med.
    möjligen lustgas oxå om jag känner att jag behöver det.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!