• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35

Fil, flingor o mackor, knäckebröd =) kaffe =)
    Det är bra att ha matlådor i frysen i början, spec sen när mannen går tillbaka till jobbet o man är ganz allein med alltihop. När jag var själv m tjejerna förra gången vet jag att jag var sur o lite avis på maken som fick gå till jobbet i lugn o ro ett tag. Det var jobbigt att ha dem så tätt - men det blev ju bättre efter de första 6 mån. Ni som väntar tvåan tätt, ha det som mantra när det är skitjobbigt,. för det blir det =)

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-22 20:52:06 följande:
    Fil, flingor o mackor, knäckebröd =) kaffe =) Det är bra att ha matlådor i frysen i början, spec sen när mannen går tillbaka till jobbet o man är ganz allein med alltihop. När jag var själv m tjejerna förra gången vet jag att jag var sur o lite avis på maken som fick gå till jobbet i lugn o ro ett tag. Det var jobbigt att ha dem så tätt - men det blev ju bättre efter de första 6 mån. Ni som väntar tvåan tätt, ha det som mantra när det är skitjobbigt,. för det blir det =)
    det tänker man inte på när man nu är gravid med första, det är bra med lite pointers!
    man har ju mest en drömbild av allt mys o gos, inte så mycket realistisk verklighet... tyvärr..
    men det är bra att få höra så att man kan försöka förbereda sig lite.

men här är det mycket mackor under dagen, ekologiska råghalvor är min last... tillsammans med kaffe då.. o FL haha
  • frukarlssonn
    hyperballad skrev 2009-03-22 21:03:25 följande:
    det tänker man inte på när man nu är gravid med första, det är bra med lite pointers! man har ju mest en drömbild av allt mys o gos, inte så mycket realistisk verklighet... tyvärr.. men det är bra att få höra så att man kan försöka förbereda sig lite. men här är det mycket mackor under dagen, ekologiska råghalvor är min last... tillsammans med kaffe då.. o FL haha
    Ja man har ju bara dessa rosaskimrande drömmarna om hur mysigt man ska ha det hela tiden, de där med trots osv har man inte tänkt tanken än Min kompis fick sin andra nu, hennes första flicka är tre till sommaren, nu har hon även en flicka på två mån. Det märks att det är enormt tufft att helt plötsligt ha två att ta hand om.
  • hyperballad
    Marinero skrev 2009-03-22 21:54:36 följande:
    Ja man har ju bara dessa rosaskimrande drömmarna om hur mysigt man ska ha det hela tiden, de där med trots osv har man inte tänkt tanken än Min kompis fick sin andra nu, hennes första flicka är tre till sommaren, nu har hon även en flicka på två mån. Det märks att det är enormt tufft att helt plötsligt ha två att ta hand om.
    har också en kompis med två barn där den ena är 2½ o bebisen ½.
    jag myser ju med barnen o vi fikar o snackar skit men sedan går jag hem så man är ju inte med när det är full rulle... o det ska städas, laga mat, lämnas på dagis osv.
  • MissMurrig

Kommer INTE att sakna jobbet. Jag blir väldigt rastlös och nervös när jag är arbetslös, men när jag är ledig och vet att jag ska vara det, då är det bara GÖTT! Men när man är arbetslös kan man ju få lite panik över att man inte vet hur det ska gå med ekonomin och så...

• hyperballad
    MissMurrig skrev 2009-03-22 22:34:46 följande:
    Kommer INTE att sakna jobbet. Jag blir väldigt rastlös och nervös när jag är arbetslös, men när jag är ledig och vet att jag ska vara det, då är det bara GÖTT! Men när man är arbetslös kan man ju få lite panik över att man inte vet hur det ska gå med ekonomin och så...
    jag har ju aldrig varit arbetslös, men jag kan tänka mig att man alltid är under press då eftersom det inte är en frivillig ledighet.
  • Katta86

Ja gud, det är en helt annan känsla att vara arbetslös än att vara ledig! Är man rabetslös vet man inte vad mans ska göra och man har så tråkigt men när man har semester tex går tiden så fruktansvärt fort!

• hyperballad
    Katta86 skrev 2009-03-22 23:38:55 följande:
    Ja gud, det är en helt annan känsla att vara arbetslös än att vara ledig! Är man rabetslös vet man inte vad mans ska göra och man har så tråkigt men när man har semester tex går tiden så fruktansvärt fort!
    precis, du har ju en press på dig att hitta ett nytt arbete, nu kan man ta det lugnt eftersom du har alltid något att komma tillbaka till.
    usch näe jag är glad att jag aldrig har varit arbetslös, min pappa blev arbetslös o var det en kort period innan han blev sjuk o det var jobbigt eftersom man såg hur nedstämd han blev. nu när han är sjuk o inte kan jobba så ser man att han tycker att det är jobbigt att gå hemma men det är inte samma tunga steg som innan när han var arbetslös.
  • frukarlssonn

Jag har heller aldrig vart arbetslös, däremot timanställd, och jag kan säga att jag aldrig kunde njuta av ledigheten fullt ut för man visste aldrig helt hundra om man skulle tjäna ihop såpass mkt pengar så man kunde betala räkningarna på egen hand. Men jag har haft tur och kommit upp i heltid under mina vikarieperioder.

Ja visst är det helt annorlunda när man vet att man är hemma pga en speciellt anldedning. Även om man kommer ha de knapert ekonomiskt så kommer det vara så värt det! Det ekonomiska får ordna sig på nåt sätt.

• Christine123

Nu är det inte såå himla långt kvar! :) .. snart sommar.. vi föder i en bra månad iaf..

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!