Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Fil, flingor o mackor, knäckebröd =) kaffe =)
Det är bra att ha matlådor i frysen i början, spec sen när mannen går tillbaka till jobbet o man är ganz allein med alltihop. När jag var själv m tjejerna förra gången vet jag att jag var sur o lite avis på maken som fick gå till jobbet i lugn o ro ett tag. Det var jobbigt att ha dem så tätt - men det blev ju bättre efter de första 6 mån. Ni som väntar tvåan tätt, ha det som mantra när det är skitjobbigt,. för det blir det =)
Kommer INTE att sakna jobbet. Jag blir väldigt rastlös och nervös när jag är arbetslös, men när jag är ledig och vet att jag ska vara det, då är det bara GÖTT! Men när man är arbetslös kan man ju få lite panik över att man inte vet hur det ska gå med ekonomin och så...
Ja gud, det är en helt annan känsla att vara arbetslös än att vara ledig! Är man rabetslös vet man inte vad mans ska göra och man har så tråkigt men när man har semester tex går tiden så fruktansvärt fort!
Jag har heller aldrig vart arbetslös, däremot timanställd, och jag kan säga att jag aldrig kunde njuta av ledigheten fullt ut för man visste aldrig helt hundra om man skulle tjäna ihop såpass mkt pengar så man kunde betala räkningarna på egen hand. Men jag har haft tur och kommit upp i heltid under mina vikarieperioder.
Ja visst är det helt annorlunda när man vet att man är hemma pga en speciellt anldedning. Även om man kommer ha de knapert ekonomiskt så kommer det vara så värt det! Det ekonomiska får ordna sig på nåt sätt.
Nu är det inte såå himla långt kvar! :) .. snart sommar.. vi föder i en bra månad iaf..