• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:40:07 följande:
    Hyperballad: Hur kan din chef säga att hon inte vill fylla i papperna? Låter hur skumt som helst. Idag kom det hem nya papper, men nu var det för att söka föräldraledighet och få föräldrapenning. =) Är det någon som har varit på "kursen" som försäkringskassan har??
    jag vet inte, men hon är så där bra kan jag ju säga...
    hon sa först att det inte var lönt eftersom någon annan inte fått det godkänt sedan när jag propsade på så sa hon att hon kunde väl göra det iaf men det har inte blivit gjort o nu får jag inte tag på henne...
    bebek skrev 2009-03-23 11:59:14 följande:
    nej, ordet getingstick fick mig att bestämma mig att kvaddlar inte är något för mig:) jag bryter hellre armen än får ett getingstick... 
    jag kände ingenting, lovar. men jag tror säkert att det känns som getingstick vid förlossningen för då får man dem vid blygdbenet!!!
    men nu ovanför skinkan vart det fantastiskt!
  • 3barnsmor35
    kicki08 skrev 2009-03-23 12:42:49 följande:
    Nä jag vill inte heller ha någe epidural eller någe kvaddlar.Fick akupunktur sist som tog bort all smärta i ryggen så jag fick vila mellan värkarna. Så det vill jag ha denna gången med.möjligen lustgas oxå om jag känner att jag behöver det.
    Akupunktur hjälpte inte alls på mig. Jag är öppen för allt, men om jag kan fixa det utan EDA så vill jag det. Fick så svaga värkar när jag fick den med Tösen, så det blev tufft på slutet m klocka o allt. Det var så häftigt att krysta ut Lillan själv, så det vill jag igen!
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • hyperballad
    3barnsmor35 skrev 2009-03-23 12:45:44 följande:
    Akupunktur hjälpte inte alls på mig. Jag är öppen för allt, men om jag kan fixa det utan EDA så vill jag det. Fick så svaga värkar när jag fick den med Tösen, så det blev tufft på slutet m klocka o allt. Det var så häftigt att krysta ut Lillan själv, så det vill jag igen!
    jag är rädd för EDA, vill helst inte ha någon spruta alls när det är dags...
    o inget blod heller. kan man bestämma det?
    ska skriva det dära brevet
    *smart*
  • Pian80
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:40:07 följande:
    Hyperballad: Hur kan din chef säga att hon inte vill fylla i papperna? Låter hur skumt som helst.
    Idag kom det hem nya papper, men nu var det för att söka föräldraledighet och få föräldrapenning. =) Är det någon som har varit på "kursen" som försäkringskassan har??
    Vi ska gå på kursen den 7/5. Jag ska nog skicka in det där moderskapsintyget nu... Är nog bäst .
  • Tickollina

Pian80: Ni ska gå så sent?? Eller är det jag som stressar upp mig hela tiden??

• längtan09
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:59:10 följande:
    Jag och sambon gick den i början av mars så jag var nog ännu tidigare ute än dig :-P
  • Pian80
    Tickollina skrev 2009-03-23 12:59:10 följande:
    Jag har ju BF i slutet av juni, 28:e, så det kanske är sent om man har BF tidigare. Bokade i februari tror jag och då fanns det ingen ledig tid innan 7/5 så det var bara att ta den. Nu blev jag lite uppstressad att det är "för sent"...
  • 3barnsmor35
    hyperballad skrev 2009-03-23 12:54:38 följande:
    jag är rädd för EDA, vill helst inte ha någon spruta alls när det är dags... o inget blod heller. kan man bestämma det? ska skriva det dära brevet *smart*
    Hahahaha =) du är rolig =)
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Tickollina

Pian80: Nej det är säkert lugnt.......det är bara det att jag väntar ju tvillingar och vet att de kan komma allt från nu fram till 13 juni, så det är väl därför jag vill ha saker färdig gjorda....stressa inte upp dig =)

• Pian80
    Tickollina skrev 2009-03-23 13:09:06 följande:
    Pian80: Nej det är säkert lugnt.......det är bara det att jag väntar ju tvillingar och vet att de kan komma allt från nu fram till 13 juni, så det är väl därför jag vill ha saker färdig gjorda....stressa inte upp dig =)
    Tack . Ja, det blir väl kanske lite skillnad när det är två i magen. Ska nog ändå ta tag i det där nu så att det blir gjort. Har en tendens att skjuta upp saker hela tiden...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!