• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Tickollina

längtan09: Var den bra...kände man sig klokare när man gick därifrån??

• hyperballad
    Pian80 skrev 2009-03-23 12:57:47 följande:
    Vi ska gå på kursen den 7/5. Jag ska nog skicka in det där moderskapsintyget nu... Är nog bäst .
    vad har jag missat?
    vad är detta för kurs??
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-03-23 13:14:21 följande:
    längtan09: Var den bra...kände man sig klokare när man gick därifrån??
    nej jag blev inte ett dugg klokare tycker jag :-P Hade redan läst allt om det på FL och försäkringskassans hemsida så jag fick inte veta något nytt tyckte jag :-P
  • Linda 89

Frågar samma sak som hyperballad. Vad är det för kurs? =P

• Tickollina
    hyperballad skrev 2009-03-23 13:22:00 följande:
    vad har jag missat?vad är detta för kurs??
    om jag har förstått det rätt, så har försäkringskassan en "kurs" angående föräldraledighet....vad som gäller och hur man kan spendera sina mamma/pappa dagar,,,,,jag tycker ju att allt detta är en cirkus i allafall så det är lika bra att gå och lyssna och samtidigt får sambon oxå hära det =)
  • längtan09
    Tickollina skrev 2009-03-23 14:11:37 följande:
    om jag har förstått det rätt, så har försäkringskassan en "kurs" angående föräldraledighet....vad som gäller och hur man kan spendera sina mamma/pappa dagar,,,,,jag tycker ju att allt detta är en cirkus i allafall så det är lika bra att gå och lyssna och samtidigt får sambon oxå hära det =)
    Vet inte om vi pratar om samma men när vi var på det så var det en timmes lång information där man kunde ställa frågor. Och sen en kort genomgång av hur man kan använda sig av internettjänsterna.
  • Linda 89

Haha okej två olika uppfattningar =P. Men måste man gå på den kursen eller är den bara bra att ha gått på?

• längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-23 14:18:21 följande:

Haha okej två olika uppfattningar =P. Men måste man gå på den kursen eller är den bara bra att ha gått på?
    Den är bara bra att ha gått på, inget tvång.
  • Linda 89
    längtan09 skrev 2009-03-23 14:19:53 följande:
    Linda 89 skrev 2009-03-23 14:18:21 följande:
    Den är bara bra att ha gått på, inget tvång.
    Okej nej för tänkte att det kanske inte erbjuds på alla Försäkringskassor heller och våran har flyttat in i vårat stadsbibiliotek så dem kan knappast hålla någon kurs där. Och sen känner jag att jag inte har så mycket tid heller som jag skulle vilja ha =P.
  • längtan09

Linda 89 skrev 2009-03-23 14:23:54 följande:

Okej nej för tänkte att det kanske inte erbjuds på alla Försäkringskassor heller och våran har flyttat in i vårat stadsbibiliotek så dem kan knappast hålla någon kurs där. Och sen känner jag att jag inte har så mycket tid heller som jag skulle vilja ha =P.
    www.forsakringskassan.se/privatpers/tjanstinfo/foraldrainformation/index.php
    Där kan du se vart närmaste kurs finns.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!