• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • längtan09

Smulan87 skrev 2009-01-21 21:54:36 följande:

du kan ju gå in i en vanliga tygaffär annars, och typ köpa flecce :) och bara klippa till så de passar, för de behöver du inte ens fålla :) de funderar jag på att göra nämigen, flecce är ju inte så jättetjockt. om man har et lager :)
    Men det lät ju bra :D Funderade på om man skulle köpa en billig pläd på ikea och sen sy två olika av den men om man inte ens behöver fålla fleece är det ju bättre :D
  • Smulan87

precis ;)

längtan09 skrev 2009-01-21 21:59:19 följande:
    Smulan87 skrev 2009-01-21 21:54:36 följande: Men det lät ju bra :D Funderade på om man skulle köpa en billig pläd på ikea och sen sy två olika av den men om man inte ens behöver fålla fleece är det ju bättre :D
    BF 11Juni 2009
  • bebek
    du kan ju gå in i en vanliga tygaffär annars, och typ köpa flecce :) och bara klippa till så de passar, för de behöver du inte ens fålla :) de funderar jag på att göra nämigen, flecce är ju inte så jättetjockt. om man har et lager :)
    Ahh vilken bra ide! :) tunn fleece med bomullspåslakan lär ju funka perfekt.
    Katta86 skrev 2009-01-21 21:15:12 följande:
    Nä fy sjutton vad man gråter! Hela tiden för ingenting! Och minsta lilla man ser på tv om bebisar så stor bölar jag!Tror inte alls att jag var så här känslig förra graviditeten!

ja vi kollade på filmen Wall-e och tårarna rann nästan konstant, han var ju så söt!

och ja.. när man ser en mamma få hålla sin bebis för första gången, eller en bäbis le för första gången... då är det bara ta fram näsduken;)

• ploppen

Förra graviditeten grinade jag när Anja Pärsson vann i slalom. Och jag som inte ens bryr mig om TV-sport egentligen!

• ploppen

Jo, så har vi gjort. Vi började med att köpa ett jättefluffigt spjälsängstäcke, men när den blivande storebrorsan skulle till att sova i sin nya säng insåg vi att det helt enkelt inte skulle fungera. Så det har vi aldrig använt till annat än att rulla till en korv och lägga kring huvudänden så att det skulle bli lite mer ombonat när han var riktigt liten. Till täcke har det bara varit små fleecefiltar, sådana man får gratis om man tar en provprenumeration på vi föräldrar eller något annat.
  • Daisyduck

Ok nu känner jag mig som världens sämsta blivande mamma.... Man ska inte ha täcke i spjälsängen? Jag ser massa märkliga scenarion framför mig? Äh, jag hänger inte med. Varför är det dåligt?

längtan09 skrev 2009-01-21 21:53:28 följande:
    Är det någon som vet vart man kan köpa filtar som passar påslakan? Vet att man inte ska ha täcke i spjälsängen förens bebisen är 1 år, men vill fortfarande ha påslakan på filten.
  • längtan09

Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:

Ok nu känner jag mig som världens sämsta blivande mamma.... Man ska inte ha täcke i spjälsängen? Jag ser massa märkliga scenarion framför mig? Äh, jag hänger inte med. Varför är det dåligt?
    det vet jag inte, har bara läst det på fl. Tror det är farligt om dem får det över huvudet eller nått.
  • Daisyduck

Men filt eller fleece kan de ju också få över huvudet??

längtan09 skrev 2009-01-21 22:49:13 följande:
    Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:
    det vet jag inte, har bara läst det på fl. Tror det är farligt om dem får det över huvudet eller nått.
  • ploppen

Ja, du är härmed definitivt diskvalificerad. Nejdå, vi hade ju ingen koll heller, men när vi kom hem med bebisen så gav det sig själv liksom, det var i slutet av maj och täcket så stort och fluffigt att det liksom var stelt. Han skulle ha försvunnit bland allt fluff och det var uppenbart att det var helt lagom med fleecefilt.

• längtan09

Daisyduck skrev 2009-01-21 22:52:38 följande:

Men filt eller fleece kan de ju också få över huvudet??
    Mjo, det har du rätt i. Vet som sagt inte varför :P
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!