• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • ploppen
    Svar på #288
    Fast de får liksom inte täcket över huvudet, de sprallar isåfall bort det med armarna. Men tjocka täcket var så stort och bebisen så liten, så det gav sig själv som sagt. men det var nog mysigt för honom att ha som litet bo kring huvudänden tror jag.
  • Daisyduck

Hihi ploppen och längtan09: Vilken tur att jag vet nu Jag hade kanske räknat ut det själv... när jag sett det stora fluffiga täcket gentemot liiiiten bebis... !

• ploppen

Haha, det här med att snart få barn kan verkligen få en att känna sig blåst! Hur mycket som helst som man verkligen INTE har koll på. Inför mitt första barn insåg jag att jag var tvungen att träna. Jag mjukstartade lite med att ställa mig på familjerutorna på parkeringen utanför ICA kvantum och sedan trappade jag upp med att titta på bilderna i födda-annonserna. Allt var faktiskt ganska scary. Fast det ska nog eg mer till innan man blir diskvalificerad...

• ploppen

Förresten var vi på rutin-UL idag också. Allt känns faktiskt mycket lugnare nu. Innan hade jag målat upp massa skräckscenarier för mig, om hur vi skulle bli tvungna att ta ställning till om vi skulle göra abort eller riskera att föda ett barn som skulle dö på en gång pga något allvarligt fel på något. Vi ska tillbaka igen för att kolla upp bebisens njurar, den hade vätska i njurstammen vilket tydligen tyder på att det inte (iaf inte i eftermiddags) är helt fri passage därifrån. Men urinblåsan var normalt fylld och det var normal mängd fostervatten så kisseriet verkar ju ändå fungera på den. Så med abort-dödsperspektivet är ju det helt OK och jag är inte speciellt orolig. Jag blev framflyttad två dagar, så jag hade ju räknat ganska så rätt...

• Daisyduck

ploppen: du är bara för rolig: "mjukstartade lite med att ställa mig på familjerutorna" ha ha ha...

• ploppen

Det allra roligaste är att det var helt på allvar.

• längtan09

jag tycker det är så jobbigt att veta vad man ska köpa när. Vi köpte ju barnvagnen tidigt som jag berättat men det var ju bara för att det var ett bra pris. Men när ska man köpa säng? När ska man köpa kläder? hur mycket ska man ha av alla klädesplagg och i vilken storlek? Allt känns så jobbigt att hålla reda på :-P Tänkte nu att jag ska köpa kläder och så, utspritt, och sen näst nästa gång jag får pengar ta en tripp till IKEA, har räknat ut att det kommer gå på en tusenlapp med säng och madrass. Köper den billigaste sängen för en kompis har den och den verkar stadig och så.

Tänkte vänta med babysitter och så för att se om bebisen tycker om det. Babygym likaså. Bröstpump måste vi nog ha eftersom jag ska försöka studera på distans och då när jag har praktik ska sambon vara hemma med bebisen och då vill jag kunna pumpa ur så man slipper börja med ersättning :-P Sen verkar det som bröstpump kan vara bra annars också. Men annars vet jag inget :-P

• ploppen

Vi hittade en bra skaffa-lista på growingpeople.se. Sedan får man sjukt mycket kläder i strl 56 och 62 i present, så det behöver man inte köpa mycket alls.

• Katta86

Angående varför man inte ska ha täcke i sängen har jag hört är pga att det kan bli för varm och bebisen då får för sig att den är i livmodern och slutar andas.. Vet dock inte hur sant det är..

Angående när man ska handla vad så är mitt råd att köpa lite i taget! Något klädesplagg i månaden i 50/52. Köp inte för mycket för man får oftast ganska mycket av alla runt omkring plus att det är mycket roligare att handla när bebis har kommit så det är bättre att börja spara lite pengar redan nu så att man har råd med en ordentlig bebis shopping sen!
    Stora saker kan man ju också köpa nåt i månaden bara. Och så är det rätt smart att börja redan nu för då har man ju ett par ,ånader att sprida ut kostnaderna på.

Jag ska iallafall åka till Ullared innan bebis kommer! Har ju det mesta men vill åka endå! Ångrade att jag inte gjorde det förra gången för där kan man spara in mycket pengar! Dom har ju ALLT! Spjälsängar, barnvagnar, skötväskor mm mm!

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Daisyduck

Som någon tipsade om i tråden så har jag handlat lite på pippilotta.se billigt o verkar helt ok bra! Igår beställde jag en "gipsmage"! Frakten var gratis så det var ju bara att köra på! Någon som varit så kreativ och avbildat sin mage? He he, ego...

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!