Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Katta86 skrev 2009-01-21 23:20:01 följande:
ang täcken så antar jag att det beror på att inte alla bebisar kan reglera om det är för varmt el för kallt, i alal böcker jag läste udner förra grav stod det att de inte kan känna om det är för varmt el för kallt det är därför viktigt att de inte blir för varma!
vår upplevelse är en helt annan, johanna blev irriterade o missnöjd om hon inte var lagom klädd så det var inte ngt bekymmer!
jag köpte billiga fleecefiltar på IKEA som jag satte saxen i utan att fålla och efter två års användade fungerar de lika bra! sen har jag köpt mönstrad fleece som vi haft som filtar i vagn o bil etc. Fungerar hur bra som helst och är lagom varmt både i vagn och säng. JAg tycker att det är lättare att ha oliak lager dvs lättare att ta med en extra filt för lite kylaigare tillfällen (inte vinter för då anv jag en åkpåse)
håller tummarna för Ul idag det är en speciell upplevelse och spännande att läsa om ni som varit där
härligt med vagnsinköp det är en speciell känsla att göra det!
här har mitt tyg som jag besälde häromdagen så det kliar i fingranra men det måste bli senare fastän jag vill nu jag har lite annat att stå i nu, efter påsk och efter april får jag ta tag i detta beror inte på att jag är skockfull utan jag har lite mkt med jobbet...
Pluttis i magen rumlar runt o jag känner bebis tydligt ett par gånger omdagenså härligt man känner sig inte ensam då!
Daisyduck skrev 2009-01-21 22:48:05 följande:
Katta86 skrev 2009-01-21 23:20:01 följande:
Inför förra grav var vi på Babyland o tittade på vagnar och fick med mej en massa info-blad om vagnar. Bland dessa hade de lagt med en lista om vad som behöver införskaffas innan barnet föds - jättebra
2 och en halvtimmakvar, sen får jag veta hur bebis mår. Har känt svaga pickanden längst ner i troskanten, men vet inte om de e bebis, jag har ju känt detta i ca två veckor, lite då o då, inte mkt, o de har inte blivit starkare därför vågar jag inte riktigt tro nåt. Jaja tids nog känner jag ju bebis om allt går som de ska
ja, svårt det där med allt som ska handlas, man vill inte handla för tidigt men det blir ju dyrt och köpa allt sista månaden. Min sambo har fått pippi på bebiskläder, han shoppar mer än jag :)
Vad har ni/ska ha för skötbord? Vi har badkar och kan antingen välja att ställa ett där på och bära ut det i hallen varje dag för att dusha eller ha ett större i barn/pyssel rummet vid byrån med kläder men utan rinnande vatten i närheten. vad skulle ni valt?
Mysigt att få köpa et litet stycke fleece och stoppa in i ett sött påslakan. Toppenidé ju. Tack. Jag hade inte heller en aning om att täcke var dåligt emn när du plopen berättar om proportioner täcke-spädbarn så inser amn att edt nog inte lämpar sig så bra. Mer rörlighet i fleece också =)
Jag vill shoppa!
Hur fungerar det i era förhållanden. Är era blivande pappor lika shoppingsugna som ni på allt gulligt och praktiskt? Här är det helt klart jag som vill handla och tänka på att sprida ut kostnader osv även om sambon så klart tycker att alla små kläder i butiker osv ser supersöta ut. Vi har bara köpt någon pyamas och body än så länge..Längtar.