• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • bebek

Haha men vi är ju norrlänningar;) Sambon o jag kolla på någon debatt på tv och någon prata skånska, han fatta absolut ingenting:)

Då är du exakt sex dagar före mig hyperballad:) Bf 1 juni då?

• hyperballad
    Svar på #921
    bebek skrev 2009-02-09 22:10:29 följande:
    Haha men vi är ju norrlänningar;) Sambon o jag kolla på någon debatt på tv och någon prata skånska, han fatta absolut ingenting:) Då är du exakt sex dagar före mig hyperballad:) Bf 1 juni då?
    precis så det är verkligen en seger varje vecka. även om man hoppas att pyret stannar där så länge som möjligt, eller iaf. till max 1/6

men enligt sambon (fd smålandsbo m rötter i uppsala) pratar jag ju rejäl skånska o han retar mig för mina r medan de som jag tycker pratar rejälskånska, de förstår jag inte vad de säger överhuvudtaget.
    jag vet att jag tittade på grannfejden för länge sedan o det handlade om några skånska bönder. tv3 hade textat programmet o det var tur för annars hade jag inte fattat något!
  • bebek

mm.. min får gärna stanna max till 7/6:)

haha ja jag vet dialekter är lite roliga.. men skånska måste ändå vara svårare än norrländska.. men förstår ni skåningar danska? för mig kunde de lika gärna prata kinesiska

• hyperballad
    Svar på #923
    bebek skrev 2009-02-09 23:13:15 följande:
    mm.. min får gärna stanna max till 7/6:) haha ja jag vet dialekter är lite roliga.. men skånska måste ändå vara svårare än norrländska.. men förstår ni skåningar danska? för mig kunde de lika gärna prata kinesiska
    jag förstår viss danska i helsingör men inte annars, det är omöjligt.
    helsingör är ju bara 20 minuter bort med båten över sundet så de är vana vid oss helsingborgare haha
    men sedan har jag en kompis som är dansk o hon pratar dansksvenska... haha
    men jag fattar inte deras räknesätt, helt knasigt.
  • Katta86

Jisses vad ni skriver här inne! Hinner ju inte med! =)

Vi var hos BM i fredags och tog prover. Fick även lyssna på hjärtat, så härligt! Även om jag känner mycket buffar så är det ju skönt att höra att det är bra också!
    Min bebis buffar mycket när jag ligger ner, eller så är det bara då jag känner eftersom jag har moderkakan i framvägg och är ju bara i v. 20.. Iallafall så direkt jag läger handen på magen så blir det stilla.. Hm.. Vill ju känna något utanpå snart!

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • MissMurrig

Ja jag hoppas nästan på ett Maj-barn... En-två veckor tidigt göt inte mig något! Jag har ju varit tidig i mycket under Gravven.. Den sparkade tidigt, tidiga foglossninger(inte så mpositivt, men,,), jag plussade tidigt... Så ja, ska "försöka" inte gå över tiden, får ha ett litet samtal med bebisen när det närmar sig.. "Nu lyssnar du på mamma, kom ut, annars får du utegångsförbud och ingen veckopeng..."

• chesa

bebek skrev 2009-02-09 21:20:12 följande:

Nova är jättefint, det gillar vi med. Rakel låter också väldigt rart.Vad tycker ni om Serena? låter det mycket konstigt i era öron?
    Serena är jättefint tycker jag! Låter inte alls konstigt!
  • bebek

hyper: jag har flygit från danmark några gånger och varit i helsingör men fick prata engelska:D haha men de förstod ofta mig när jag prata svenska.

Ja varför stannar bebisen ofta upp med sitt sparkande om man lägger handen på magen? Många gånger har både sambon och jag känt sparkar på utsidan men ofta så blir den helt tyst.

chesa skrev 2009-02-10 09:06:42 följande:
    bebek skrev 2009-02-09 21:20:12 följande: Serena är jättefint tycker jag! Låter inte alls konstigt!
    :D om det blir en tjej så blir nog serena med i någon följd av namnet. På pojke gillar vi NIckolas Kaan... men alexander och viktor är också fint
  • Tärning6

I går kväll va jag lycklig kände säkert 6sparkar på utsidan å en massa på kissblåsan, å nu käner jag små buffar lite då och då medan jag sitter här så underbart....:)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!