• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Mamma till bröderna bus

Hej! här vill jag vara med.. behöver gå ner ca 50 kilo.. för jag vill ha en bebis till... Jag behöver massa motivationspepp =) har jag hittat rätt gäng?

• Moj Katile
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-02-05 20:21:24 följande:
    Hej! här vill jag vara med.. behöver gå ner ca 50 kilo.. för jag vill ha en bebis till... Jag behöver massa motivationspepp =) har jag hittat rätt gäng?
    Japp det har du!!
    Välkommen!!
  • Disela

Hej hej!
    Här är en till som måste ner. Jag är så less på att vara en tjockis. Ser vi själv med helt andra ögon än jag gjorde för ett par år sen.. Jag är 171 lång och väger 81 kilo. Har alltid varit mullig, men nu har det gått för långt!
    Jag har börjat träna 2-4 gånger i veckan vilket känns bra! Orkar inte så mycket än, så det blir ca 30-45 minuter.. Äter bättre än på länge vilket jag hoppas ska resultera i lite viktiminskning. Byter ut vissa måltider mot naturdiet pulver. Jag tar mer än gärna mot tips.
    Väger mig inte så ofta. Vill inte stirra mig blind på vågen. Jag kollar hellre hur kläderna sitter och om det syns någon skillnad. Vägde mig för ca 2 veckor sen och hade tänkt väga mig nästa vecka.

Ha det bra alla, jag kikar in hos er!

• Lindy79

Den här tråden lägger jag i mina favoriter!
    Jag behöver gå ner..Helst 30 kg. Men jag satsar på 15 till å börja med!
    Har kört GI men fick så sjukt dålig hy av det, så nu har jag gått över till "förnuftig" mat dvs. min egna diet (Viktväktarna typ).
    Plus att jag cyklar och tränar.

Så, får man vara med här? :)

♥Freja 071215♥
  • Moj Katile
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-02-05 20:24:31 följande:
    tack! tack... hur har ni andra gjort för att komma igång?
    Jag går på GI (eller tagitbort alla kolhydrater å socker rättare sagt)
    Och tränar på min orbitrek. Har dessutom slutat ta buss och hiss bla
  • MyLoveLiam
    Klart du har hittat rätt - välkommen!
    Vill du gå ner innan du ska bli gravid?

Själv har jag ca 45 kg som ska bort....detta genom en livsstilsförändring har jag tänkt mej...
    Röra på mig mycket mera och äta bättre.....*tråkigt tråkigt*
    Men nödvändigt, det inser jag....

Har denna vecka börjat ta bussen til jobbet vilket resulterar i totalt ca 30 min prommenader. Har köpt ett årskort till simhallen och beställt Modifast som jag ska testa....maten har jag inte riktigt kommit igång med bra ännu.
    Men du och jag har ju ung lika mycket att gå ner, så då lär vi hålla varandra sällskap ett tag
    Var i landet bor du?
  • MyLoveLiam

Lindy79 skrev 2009-02-05 20:29:16 följande:

Den här tråden lägger jag i mina favoriter!Jag behöver gå ner..Helst 30 kg. Men jag satsar på 15 till å börja med!Har kört GI men fick så sjukt dålig hy av det, så nu har jag gått över till "förnuftig" mat dvs. min egna diet (Viktväktarna typ).Plus att jag cyklar och tränar.Så, får man vara med här? :)
    Det får du jättegärna vara välkommen!
  • Marayah

Ohhh så roligt... Grattis!!! Så roligt med en kick i rumpan.

Moj Katile skrev 2009-02-05 19:29:22 följande:
    Efter 3 dagar med GI ock orbitrek så var jag tvungen att väga mig! -0.7! Hpas det fortsätter i denna takten!!
    Här vart de en start med Cambridge i två V. Sen nu kör jag LCHF..
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-02-05 20:24:31 följande:
    tack! tack... hur har ni andra gjort för att komma igång?
    Marko 031103, Filip 080621
  • Mamma till bröderna bus

Ja, det skulle vara kul att få en gravid mage denna gång.. syntes knappt förra gången... jag försöker gå när jag kan, har stegräknare och försöker gå minst 10000 steg/dag, äta mindre portioner, dra ner på sötsaker förståss=) Jag bor i sthlm.. du då?

MyLoveLiam skrev 2009-02-05 20:31:04 följande:
    Klart du har hittat rätt - välkommen! Vill du gå ner innan du ska bli gravid? Själv har jag ca 45 kg som ska bort....detta genom en livsstilsförändring har jag tänkt mej... Röra på mig mycket mera och äta bättre.....*tråkigt tråkigt* Men nödvändigt, det inser jag.... Har denna vecka börjat ta bussen til jobbet vilket resulterar i totalt ca 30 min prommenader. Har köpt ett årskort till simhallen och beställt Modifast som jag ska testa....maten har jag inte riktigt kommit igång med bra ännu. Men du och jag har ju ung lika mycket att gå ner, så då lär vi hålla varandra sällskap ett tag Var i landet bor du?
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt