• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Molly i Skåne

Det blev varken nutrilette eller banan/nötter-bara en liten skål sparrissoppa och rågrut...
    Imorgon väntar låååång promenad m 3 andra barnvagnsmammor-tror själv att det kommer funka att gå ner bara det blir finare väder, så man kan vara ute mer!

Måste tänka positivt-nu har jag BARA 22 kilo kvar att gå ner....!74 är målet i år!

God Natt! Tack för idag!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Göteborgsbruden

Hej!
    Här är en till som ska ner i vikt, har gått ner en hel del redan men har 18 kg kvar. De är änna väldigt sega då jag stått still i 3 v men snart släpper det nog

(¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Marayah

Ja tyckte oxå att det var riktigt jobbigt faktiskt. Men som du så skulle ja nog kunna ta de som sista alternativ.

Moj Katile skrev 2009-02-05 22:34:17 följande:
    Jag gick på ren kur 2 veckor i februari förra året och tappade 7 kilo. Men mådde sååå dåligt under tiden att det definitivt inte var värt det! Annars hade jag gjort det nu... Har gett mig själv till andra veckan i mars. Om jag inte gått ner så jag ser att jag klarar mina 7 kilo jag MÅSTE gått ner til andra veckan i april så måste jag gå på pulver varesej jag vill eller inte! Annars får jag inte gastric by pass ju...
    Marko 031103, Filip 080621
  • AnnelieTyresö

Ja renkur är tufft,, hövva!

• AnnelieTyresö

Så går man å tar en shake då :)

• Moj Katile
    Marayah skrev 2009-02-06 08:30:57 följande:
    Ja tyckte oxå att det var riktigt jobbigt faktiskt. Men som du så skulle ja nog kunna ta de som sista alternativ.
    Tja idag fick jag ett nytt brev från varberg att mitt viktmål är 2 kilo mindre än vad de tidigare uppgett så nu e det alltså -9 kilo på 8 veckor istället....
    kommer nog inte undan pulver i slutet iallafall
  • MyLoveLiam

Idag har jag varit och simmat mitt första "träningspass".
    Jätteskönt var det och nu sitter jag här och är så där "gott" trött i kroppen!

Denna veckan var målet att komma igång att röra mig. Det har jag. Jag har prommenerat och jag har simmat. Nästa vecka ska jag ta itu med maten.....veckan därefter måste jag försöka börja dra ner på mitt cola drickande.....

Bara alla dessa förändringar så tror jag att vikten kommer att följa med automatiskt

Eller tror ni jag är alltför optimistisk?

• AnnelieTyresö

Nej jag tror du har helt rätt :)

• MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-06 14:29:04 följande:

Nej jag tror du har helt rätt :)
    TAC - det behövde jag höra just nu!!!!
  • yennie84

Hejsan

Jag har en fråga till er som inte äter mat, utan kör pulver/bars/soppor etc. Hur kommer era kroppar reagera på vanlig mat sen när ni skall börja äta igen? För det skall ni väl?

Inget påhopp alls bara ne vänlig undran

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt