• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • ollasulrika

ja hoppar in här i tråden oxå... har en himla massa kilon att bli av med.
    ska på infomöte imorgon ang GBP privat på carlanderska... ser det som min enda utväg nu då jag har såpass mycket å ja känner att efter flera egna misslyckade förök har insett att jag inte klarar det helt på egen hand. Vi planerar dessutom barn å fick nyss reda på att sambon inte har några spermier...å då blir det insemination som gäller... å som det är nu så kommer jag ALDRIG få göra det me tanke på mitt BMI. Så en OP kommer att hjälpa mej, å då väntar jag hellre nåra år extra å går ner kilona (å stabiliserar mej) innan vi ger oss på IVF eller vad det blir....
    Är jag konstig?

• Meta83

Hej på er allihopa!

Ni har inspirerat mig till att köra med bara pulver ett tag, så igår började jag med det, är bara inne på dag två, men det känns bra!
    Tänkte köra 1-2 veckor, får se hur det går...
    Har varit ute på lång promenad innan idag, igår oxå , så skönt det är, och det är verkligen vår i luften *äntligen*.

En fråga till er, varför "får" man inte äta frukt och grönsaker när man köra på bara pulver? Kan det förstöra/försämra dieten eller??

Kämpa på alla!
    Kram

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • MyLoveLiam
    Amber1975 skrev 2009-03-02 22:25:44 följande:
    Jag blev så glad idag. Först fick jag höra av en jag inte sett sedan i somras hur smal jag blivit. I fredags var jag för första gången på sambons jobb och idag kom han hem och sa att de tyckt att jag var så himla snygg. Sååå roligt att höra när man känner sig som världens fetaste och fulaste. Behövde det idag. Har promenerat och kört 65 minters crosstraining.
    Underbart med sådana kommentarer - sug i dej!!! Det är du värd
  • MyLoveLiam
    ollasulrika skrev 2009-03-03 12:08:43 följande:
    ja hoppar in här i tråden oxå... har en himla massa kilon att bli av med. ska på infomöte imorgon ang GBP privat på carlanderska... ser det som min enda utväg nu då jag har såpass mycket å ja känner att efter flera egna misslyckade förök har insett att jag inte klarar det helt på egen hand. Vi planerar dessutom barn å fick nyss reda på att sambon inte har några spermier...å då blir det insemination som gäller... å som det är nu så kommer jag ALDRIG få göra det me tanke på mitt BMI. Så en OP kommer att hjälpa mej, å då väntar jag hellre nåra år extra å går ner kilona (å stabiliserar mej) innan vi ger oss på IVF eller vad det blir....Är jag konstig?
    Välkommen - ytterligare en Göteborgska på tråden
    Tycker inte du är konstig, utan att du resonerar rätt.
    Själv var jag på Sahlgrenska och ficj info om GBP och andra sätt de hjälper till med där. Men jag blev ARG på mej själv när jag var där och bestämde mej för att jag SKA klara detta utan operation, det var då jag startade denna tråden.
    Är nu inne på vecka 3 på ren kur.
  • ollasulrika

Tack så mycket.... :)
    Jag har testat pulverdiet flera ggr,men d blir bara fel när man slutat...så jag känner att detta är ett bra alternativ nu. JAg måste inse att jag inte är en övermänniska som måste klara mej själv utan ibland kanske det bästa är att be om hjälp trots att man känner sig dum. MEN...nu TÄNKER JAG INTE känna mej dum... jag vill ju ha ett barn med min sambo i framtiden å är detta en hjälp så tänker jag bannemej ta den....
    Är nervös inför imorgon... känns lite jobbigt att gå ensam,men jag ska nog klara det med. antar att det e fler i min situation där. å när man vart där så är det väl bara att bestämma sig antar jag...men d har jag ju redan gjort...å läst på en massa dessutom...håll tummarna... ja kommer hålla mej kvar här inne iaf :)

• junibarn76
    Svar på #991
    Jag tycker inte alls att du låter konstig, snarare väldigt vettig

Jag har en vän som gick ner över 70 kilo med GBP så nog hjälper det!

Vill du ha en variant till pulverdieter så kan jag rekommendera det jag gör via Itrim. jag äter pulver två gånger per dag och mat utan kolhydrater två gånger per dag. det gör förvisso inte så att man minskar i vikt jättejättefort men med en massa motion så hoppas jag på i alla fall 10-15 kilo på drygt 10 veckor.

Hoppas infomötet imorgon ger dig något
  • Maddisen80

Tidvis Välkommen hit ,hoppas du kommer trivas här ,jobbigt att vara hungrig hela tiden. När du inte ammar kan du äta lchf

• Maddisen80

ollasulrika Hejsan välkommen hit,hoppas du ska trivas här,jag ville göra op där med men kostar 120 000 . För de hade föreläsning i helsingborg om sjukhuset men de verka vara trevliga iaf.

• ollasulrika
    Svar på #998
    Tackar!!!!
    Jo...vet att det kostar så mycket. Men för mej är det värt dom pengarna känner jag. min sambo hjälper mej med det... å han stöttar mej till 100. JAg har nog världens mest underbara sambo :)
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt