• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • väntar i Kina kön

Har en tarmsjukdom och är därför mer orolig för komplikationerna. Ulcerös colit

• Ulle75

I morgon skall vi ha möte hela dagen och sedan äta en räkbuffé och ha whiskey provning. Mass snacks och godis. Känns verkligen som en utmaning. Har inte ätit godis sedan nyår och vill verkligen hålla mitt nyårslöfte, sen äter jag ju xenical så att käka chips, feta ost osv går ju bort. Men så vet man hur det är när allt står framdukat, tur att det är räkor dom kan man ju äta med gott samvete.

• väntar i Kina kön
    Svar på #1020
    Tack!
    Vilken tur att jag hittade hit...*ler känner sig så ensam med denna övervikt
  • MyLoveLiam

väntar i Kina kön skrev 2009-03-03 19:07:27 följande:

Hej!Jag vill gärna ochså vara med...*ler Har minst 45 kg att gå ner och har lyckats gå ner tidigare 10 kg men gick upp dubbelt när jag började äta som vanligt.Vilken pulver sort tycker ni är godast? Står i kö för en viktoperation men är livrädd för komplikationerna och att jag kanske dör. Jag förstår att man kan dö av övervikt ochså och chansen är större än vid operationen men ändå känns det så hopplöst.Just nu orkar jag inte så mycket
    Välkommen hit!
    Jag tycker helt klart att Cambridge pulvret är godast, sedan är Modifast choklad god och Allevo Taisoppa
  • MyLoveLiam
    Evve81 skrev 2009-03-03 19:20:01 följande:
    Får man haka på här???? Har ungefär 30 kg totalt att bli av med...
    Klart du får - välkommen!
  • Evve81

MIn strategi (som inte funkat så bra än så  länge) är att äta bra/rätt mat genom att föra matdagbok och motionera. Jag går på gympa 2ggr/vecka och försöker promenera 4 promenader / vecka........

• väntar i Kina kön

Har ätit xenical tidigare men blev så dålig i magen av det och fick tarmsjukdommen samtidigt. Frågade läkaren om det kunde vara Xenical som utlöste sjukdommen och han kunde inte svar på det. Kan ha varit men inget han visst helt säkert.

Var verkligen effektiv och jag skulle vela prova igen men får inte

• väntar i Kina kön

Har ätit xenical tidigare men blev så dålig i magen av det och fick tarmsjukdommen samtidigt. Frågade läkaren om det kunde vara Xenical som utlöste sjukdommen och han kunde inte svar på det. Kan ha varit men inget han visst helt säkert.

Var verkligen effektiv och jag skulle vela prova igen men får inte

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt