• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • PetraD

Stark Längtan skrev 2009-03-01 13:25:33 följande:

PetraDeliu skrev 2009-03-01 13:22:19 följande:
    jag har kört två veckor rent nu. har ju även en son att ta hand om, just nu funderar jag på om jag är en bra mamma, jag orkar inte fullt ut. ska till konsulenten på tisdag, kanske ska köra med att ta bort ett mål om dagen, typ lunchen som ändå består av en snabb smörgås i blöjträsket
    det är ju jättebra med två veckor, långt ifrån alla som klarar det. så känn dig stolt.
    man har ju inte samma ork och barnen är ju nr 1. men självklart en själv också, om man ska orka med
    ja, det låter väl jättbra
    tänkte ett tag också på om skulle ta ck till frukost och lunch, men ska köra rent. men kanske sen om man vill äta något så kan man ju göra så. beror ju mycket på vad man är van vid att ät och vid vilka tider. men istället för smörgås är ju ck toppen
  • PetraD
    Amber1975 skrev 2009-03-02 22:25:44 följande:
    Jag blev så glad idag. Först fick jag höra av en jag inte sett sedan i somras hur smal jag blivit. I fredags var jag för första gången på sambons jobb och idag kom han hem och sa att de tyckt att jag var så himla snygg. Sååå roligt att höra när man känner sig som världens fetaste och fulaste. Behövde det idag. Har promenerat och kört 65 minters crosstraining.
    riktigt härligt att höra sånt
  • PetraD
    Amber1975 skrev 2009-03-01 15:35:39 följande:
    Nightangel, härligt att det går bra.Petra, gud va bra. Grattis! Hemmamamma, ja jag förstår att det blir så. Hade jag varit i Sverige nu hade jag garanterat saknat England MyLoveLiam, va trevligt. Vi bor i North Yorkshire.
    tack!!!!!!
  • PetraD
    minasöner skrev 2009-03-02 13:16:56 följande:
    Cola zero är bättre än lighten. Tuggummit innehåller för mkt kolhydrater, tyvärr. Så kombon av lighten och tuggummi är nog orsaken till att ketosen är borta endel klarar mindre än andra, testa byta ut endera colan eller tuggumit ett par dagr, så kanske du kan se vad som är orsaken till att du faller ur ketosen, jag tippar på tuggummit
    vad är det som gör att cola zero är bättre än light??
  • minasöner
    PetraDeliu skrev 2009-03-03 03:38:55 följande:
    vad är det som gör att cola zero är bättre än light??
    det är olika sötningsmedel i dom. Zeron innehåller aspartam som är bättre än lightens sukralose när man går på CK.
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Hemmamamma
    Svar på #968
    Jag åt enligt Atkins (low carb) i 2003+2004 och gick ner 25 kg. Men jag klarar inte av det mer, inte ens LCHF... jag blir tokig av att inte äta bröd, pasta, potatis, bakelser, lite godis... haha
  • Tidvis

Hej.. Här kommer jag haka på. Kommer inte försöka aktivt nu då jag ammar och är hungrig konstant, men ska helamma en månad till och sen trappa mer, och sen ska jag ta tag i vikten på allvar. Ha cirka 40 kilo jag vill gå ner. Vet inte hur jag ska gå tillväga än, men på ett eller annat sätt behöver jag gå ner.

• Maddisen80

kiiza Det är mina envisa buksmärtor och har haft menstration sedan 10 februari enligt gyn är de inget fel. Jobbigt att känna sig uppsvullen,du får ringa läkaren idag.

• Linaz
    Svar på #979
    Ja det var mycket men har nästan allt det att gå ner igen, men det tog mig ca 7-8 mån att gå ner 44kg tappade mycket i början sen tog det lite längre tid men jag rörde på mig en hel del oxå speciellt morgonprommenader innan jag åt och kommer köra med det nu igen, plus har ett kombo kort så jag kan både gå på gym och sen simma o de ska även köra vattengympa där så jag får lite variation annars tröttnar jag så lätt

Kramisar Lina
  • Linaz
    Svar på #979
    Ja det var mycket men har nästan allt det att gå ner igen, men det tog mig ca 7-8 mån att gå ner 44kg tappade mycket i början sen tog det lite längre tid men jag rörde på mig en hel del oxå speciellt morgonprommenader innan jag åt och kommer köra med det nu igen, plus har ett kombo kort så jag kan både gå på gym och sen simma o de ska även köra vattengympa där så jag får lite variation annars tröttnar jag så lätt

Kramisar Lina
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt