• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

nightangel186 varför mår inte du bra,vad är de som har hänt ,berätta gärna om du orka så stötta vi dig vad de än är.
    Bamsekram

• Moder Jord
    Linnea1986 skrev 2009-03-02 16:05:42 följande:
    Måste lägga mig och vila lite, började gråta nyss, mår inte alls bra. måste få hjälpa att orka med detta.
    Jag tycker faktiskt att det låter helt galet att må så där dåligt av en pulverdiet. Har du varit på någon läkarkontroll, så att du vet att en sådan här kur är bra för dig?
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Linnea1986

Inte varit på någon läkarkontroll, har kört CK innan utan såna här problem, vill inte ge upp för dom på jobbet vet ju att jag kör detta o vill inte vara någon som inte lyckas, får i värsta fall köra kombinerad, men de känns inte som om jag kommer gå ner något då.

• Moder Jord
    Linnea1986 skrev 2009-03-02 16:55:03 följande:
    Inte varit på någon läkarkontroll, har kört CK innan utan såna här problem, vill inte ge upp för dom på jobbet vet ju att jag kör detta o vill inte vara någon som inte lyckas, får i värsta fall köra kombinerad, men de känns inte som om jag kommer gå ner något då.
    Tänk nu på dig själv. Du måste må bra...bry dig inte om vad andra tänker.

Jag tycker du ska köra kombinerat och pröva ät mat på mitt sätt. Jag undviker komjölk, fläskkött, vetemjöl och socker. Visst unnar jag mig ibland, men  håller mig till detta så mycket som möjligt. Jag ar gått ner 10,2 kg sen 18:de november. Visst...det går inte lika fort, men jag tror att chansen att behålla vikten är större.

Jag tränar också ca 1 h 5 ggr i veckan + dagliga promenader med hunden.
  • junibarn76
    Vill du testa att köra kombinerat kan du göra som vi på Itrim blir rekommenderade. Man ska äta fyra mål per dag (regelbundet) varav två mål består av pulver. De andra två består av en handflata (utan fingrar) med protein och tre knytnävar med grönsaker. Inga kolhydrater de första tio veckorna och ät gärna så fettsnålt som möjligt.

Jag känner mig i princip aldrig hungrig och mår jättebra.

Sen måste man ju röra en massa på sig också givetvis... Man måste ju förbränna mer än vad man får i sig och äter man mat så blir det extra viktigt.

Du kommer fixa det Skit i vad du sagt på jobbet!
  • MyLoveLiam
    Jag tycker faktiskt oxå det är viktigast hur DU mår. Inte vad dina arbetskompisar tycker eller tänker.....kör som du känner att du orkar och klarar just nu. Kram!
  • Linnea1986

Har bestämt mig för att sluta med CK, klarade inte mer än 1½dag, men började även må jätte illa och sambon e sugen på att köra CK då han behöver gå ner i vikt. Kommer köpa hem kyckling som jag kan laga åt mig och sallad så man inte äter så tokigt ändå. Hänger gärna kvar här om man får det ändå.

• Moder Jord
    Linnea1986 skrev 2009-03-02 17:22:36 följande:
    Har bestämt mig för att sluta med CK, klarade inte mer än 1½dag, men började även må jätte illa och sambon e sugen på att köra CK då han behöver gå ner i vikt. Kommer köpa hem kyckling som jag kan laga åt mig och sallad så man inte äter så tokigt ändå. Hänger gärna kvar här om man får det ändå.
    Självklart! Vi är fler här som bara ändrat på kosten + att vi rör mycket på oss.

Ett tips på en bra råkostsallad, som kan stå i kylskåpen upp till en vecka. Jag tror jag har skrivt receptet tidigare i tråden, men jag gör en förenklad version här.

Ta en lagom stor bit vitkål och strimla. Ta - 5 stora morötter och strimla även dem. Strimla sedan en halv purjolök och hacka en paprika i bitar. Lägg allt i en normalstor salladsskål. Den ska bli full.
    Gör sedan en dressing på 0,2 dl äppelcidervinäger, 0,2 dl olivolja, 0,2 dl socker. Låt det bli varmt i en kastrull så att sockret smälter. Blanda i salladskrydda och svartpeppar och häll det sedan över salladen. Så  gott!

Jag brukar äta kyckling, fisk, eller köttbullar på nötfärs till den här salladen. Så gott!
  • Maddisen80

nightangel8 men hur länge har du gått på ck ,för man kan må dåligt i en vecka med huvudvärk,illamående,trötthet,yrsel men går de längre en vecka och du fortfarande må dåligt så rekommenderar jag att sluta med Ck

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt