• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

nightangel86 klart du får hänga på ,för jag äter inte nå dietpulver jag äter enligt lchf

• MyLoveLiam
    Linnea1986 skrev 2009-03-02 17:22:36 följande:
    Har bestämt mig för att sluta med CK, klarade inte mer än 1½dag, men började även må jätte illa och sambon e sugen på att köra CK då han behöver gå ner i vikt. Kommer köpa hem kyckling som jag kan laga åt mig och sallad så man inte äter så tokigt ändå. Hänger gärna kvar här om man får det ändå.
    SJÄLVKLART ska du stanna kvar här
  • Hemmamamma
    Svar på #958
    Jag kör inte pulver, inte lågkolhydrat (har gjort förr), men jag gör små potioner (bara 1 portion per måltid), äter BARA när jag får äkta hungerkänslor (kurrande mage), och jag försöker rör på mig till 1-2 dvds och hundpromenader. Jag skriver ner allt jag äter, och drycker 2L per dagen vatten.
  • Ulle75
    Svar på #935
    När jag blir glass sugen brukar jag mixa, 1 banan, frysta hallon och mjölk eller lättyoggi. Blir väldigt gott och nyttigt.
  • Ulle75
    Linaz skrev 2009-03-02 14:37:04 följande:
    Hej alla gladaFår man hänga på här?
    Hej. Jag är oxå ny här. Kul med flera. Vilken "metod" använder du?
    Har du klarat att gå ner tidigar kommer du lyckas nu med.
    Lycka till
    Ulle
  • Ulle75
    Linnea1986 skrev 2009-03-02 17:22:36 följande:
    Har bestämt mig för att sluta med CK, klarade inte mer än 1½dag, men började även må jätte illa och sambon e sugen på att köra CK då han behöver gå ner i vikt. Kommer köpa hem kyckling som jag kan laga åt mig och sallad så man inte äter så tokigt ändå. Hänger gärna kvar här om man får det ändå.
    Jag fixar inte ren kur, kombinerat funkar bättre. Just nu byter jag dock bara i bland ut måltider. Vist är det skönt att gå ner snabbt, men både för huden och huvet är det ju bättre om det tar lite tid.
    Lycka till
    Ulle
  • Moder Jord
    Ulle75 skrev 2009-03-02 19:11:44 följande:
    När jag blir glass sugen brukar jag mixa, 1 banan, frysta hallon och mjölk eller lättyoggi. Blir väldigt gott och nyttigt.
    Mm...lät också gott!
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Linaz
    Svar på #965
    Hej o tack
    Jag Kör GI och körde samma sak när jag gick ner 44 kg så kör på det igen är väl en blandning av GI & LCHF själv då?
  • Linaz

Tack alla ni verkar vara ett super bra gäng vi kommer klara detta tillsammans

Kram Lina

• Linnea1986

Har ätit en macka nu ikväll, ska handla hem imorn så jag kan äta sallad på kvällen, jobbar till klockan fyra. Får ta en frukt på jobbet mitt på dagen. Vill gärna ha förslag på vad man kan äta, om det är någon som vill ge :)

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt