• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

kiiza är sjuk ha buksmärtor äter knappt 1 dl mat 2-3 ggr om dagen och lågkolhydratkost alltså jag äter för lite

• PetraD
    minasöner skrev 2009-03-03 06:55:36 följande:
    det är olika sötningsmedel i dom. Zeron innehåller aspartam som är bättre än lightens sukralose när man går på CK.
    ok
    tack för ditt svar
  • PetraD
    ollasulrika skrev 2009-03-03 12:08:43 följande:
    ja hoppar in här i tråden oxå... har en himla massa kilon att bli av med. ska på infomöte imorgon ang GBP privat på carlanderska... ser det som min enda utväg nu då jag har såpass mycket å ja känner att efter flera egna misslyckade förök har insett att jag inte klarar det helt på egen hand. Vi planerar dessutom barn å fick nyss reda på att sambon inte har några spermier...å då blir det insemination som gäller... å som det är nu så kommer jag ALDRIG få göra det me tanke på mitt BMI. Så en OP kommer att hjälpa mej, å då väntar jag hellre nåra år extra å går ner kilona (å stabiliserar mej) innan vi ger oss på IVF eller vad det blir....Är jag konstig?
    tycker det låter som ett jättebra beslut
  • Meta83
    Moder Jord skrev 2009-03-03 17:20:07 följande:
    Välkommen! Har nyss varit ute på en 50 minuters promenad med hnden. Ska snart äta middag; nköttbullar på nötfärs och råkost...sen blir det faktiskt en semla...men inte vilken semla som helst utan Bert Karlssons semla! An vanlig semla sägs innehålla 300 kcal, sådå innehåller väl denna 200 kcal eller något...sen blir det inga fler semlor i år!
    Vad innebär en "Bert Karlsson semla"??? *nyfiken*
    Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • väntar i Kina kön

Hej!
    Jag vill gärna ochså vara med...*ler Har minst 45 kg att gå ner och har lyckats gå ner tidigare 10 kg men gick upp dubbelt när jag började äta som vanligt.

Vilken pulver sort tycker ni är godast?

Står i kö för en viktoperation men är livrädd för komplikationerna och att jag kanske dör. Jag förstår att man kan dö av övervikt ochså och chansen är större än vid operationen men ändå känns det så hopplöst.

Just nu orkar jag inte så mycket

• Maddisen80

väntar i kina kön ,det är inget farligt med gbp operationer ,jag har sett att många klarar sig ,de är väldig liten risk att det blir komplikationer så oroa dig inte.

När jag tålde mjölk tyckte jag good balance va bra men nu tar jag fitmeal de är gott.

• väntar i Kina kön
    Svar på #1018
    Sälja dem.

Maila mig privat
  • Ulle75

Nightangel: Har du inte tänkt att använda dom själv finns ju alltid tradera.

Väntar i Kina kön: Välkommen hit. Även om man med sunt förnuft försår att risken är liten är väll klart att man kan känna en rädsla. Hur är det finns det psykologer att prata med när man väntar på en sån op?

OllasUlrika: Välkommen hit. Tycker det låter som en bra plan. Det är ju trots allt det som har bäst effekt om man vill gå ner i vikt på lång sikt. Själv anväder jag xenical och jag behöver det stödet för att inte falla för frestelsen och framför allt att fortsätta på rätt spår.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt