• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Sala69

testa att köra utan kolhydrater o fettsnålt (som emmli76 rekommenderat tidigare - Itrim-varianten). Jag kör också den o det går rätt bra, jag har svårt med sug för tillfället men jag höll super i tre veckor iaf... kör två mål lagat o två pulver per dag med.

• kiiza

Hej igen...var nu ett tag sedan man skrev ett längre inlägg
    Kör med min OT och igår gick jag nästan en mil,snacka om att jag var slut... men vill man gå ner så får man lida lite ibland

• kiiza

har inte läst alla,men jag hoppas det går bra med alla pulver och blandningar (vet ej hur dem smakar).
    Själv så ska jag ta en macka innan jag storknar av hunger. Äter lite men ofta nu mera ju

Kram

• MyLoveLiam

Är det någon som vet NÄR på dygnet det är bäst att mäta Ketosnivån i urinen?

• Maddisen80

kiiza Hej hur ä läget med dig,här är det inget bra

skrev 2009-03-02 20:27:44 följande:

Hej igen...var nu ett tag sedan man skrev ett längre inlägg Kör med min OT och igår gick jag nästan en mil,snacka om att jag var slut... men vill man gå ner så får man lida lite ibland
  • Ulle75
    Svar på #968
    Oj 44kg, det är ju super mycke. Hur lång tid tog det??

Jag har fått xenical utskrivet och äter en fettsnål kost. Använder mig av viktväktar recept och recept från tidningen måbra. Tänker även på maten GI och undviker snabbakolhydrater. Vi har på jobbet en minska måttet grupp som träffas 2 ggr i månaden under våren sen en gång i sommar och 2ggr i höst. Det är vi företagshälsan.
  • Amber1975

Nightangel, va bra att du slutade med cambridge när du mådde så dåligt. Hoppas att du känner dig bättre nu. Det är superviktigt att man tar hand om sig och mår man så dåligt som du gjorde ska man helt klart sluta.

• Amber1975

Jag blev så glad idag. Först fick jag höra av en jag inte sett sedan i somras hur smal jag blivit. I fredags var jag för första gången på sambons jobb och idag kom han hem och sa att de tyckt att jag var så himla snygg. Sååå roligt att höra när man känner sig som världens fetaste och fulaste. Behövde det idag. Har promenerat och kört 65 minters crosstraining.

• kiiza
    Svar på #975
    Hej!
    Varför är det inte bra då?
    Privatliv eller viktproblem?
    Själv så måste jag be läkarn skriva ut vätskedrivande...den var slut på receptet. Känner mig så uppsvullen. Men annars mår jag bra
  • AnnelieTyresö

Night, du har ju kört CK förut, å inte mått bra då heller, varaför fortsätter du med det?
    Bättre att du tar in lite mer mat istället :)

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt