• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Plupps mamma

väntar i Kina kön skrev 2009-03-03 21:56:15 följande:

Reductil är det inte den som är så farligt om man har dåligt hjärta? Ett bantar preparat har de förbjudit nyligt men jag kommer inte ihåg vilken sort
    Acomplia har säljförbud. Reductil kan man inte ta om man har hjärt/kärl problem eller äter SSRI. Och med Xenical så bor man på toaletten. Helt sjukt att det inte finns fler läkemedel än så mot övervikt. Jag har provat det mesta men jag har universums sämsta karaktär. Skulle behöva gå ner 40 kg för att hamna på ett okej BMI.... Suck
  • PetraD
    MrsK skrev 2009-03-04 00:12:27 följande:
    Får man vara med här?Jag har kämpat länge, men orkar bara inte hålla de och går just nu upp och ner. Har en ca 50-60 kg att gå ner.Försöker blogga om vikten, men de slutade med att de blev en allt i alla blogg.viktkampen.blogg.seStartade även upp ett forum Viktkampen.com, men är nästan på väg att de upp de efter ett år av kämpande att få igång de.Åh jag behöver någon som förstår de ma går igenom och som kan ge stöd, för stöd de har jag väldigt dåligt runt mig.Så jag hoppas jag får hänga på här...
    välkommen hit
    jag registrerar mig gärna på din sida viktkampen, men inte nu för strax dags att sova. men imorgon. är nog många här inne du kan få med *hoppas*
  • MrsK
    PetraDeliu skrev 2009-03-04 02:23:51 följande:
    välkommen hitjag registrerar mig gärna på din sida viktkampen, men inte nu för strax dags att sova. men imorgon. är nog många här inne du kan få med *hoppas*
    De var snällt sakt.

Nu ska jag försöka gå och sova...
    MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • Evve81

Väntar i Kina kön: Jag har samma tarmsjukdom som dig. Törs inte heller testa nåt annat än vanlig mat.......

Har tagit fram ett block idag och ska börja skriva upp ALLT jag äter med början idag. Det som gör mig så arg är att jag vet att jag kan fixa detta. Har tidigare gått ner 12 kilo utan större ansträngning... Vi ska utomlands i MAJ och jag vill gärna vara på väg neråt så jag slipper känna mig som en valross!!!!!

• MyLoveLiam
    MrsK skrev 2009-03-04 00:12:27 följande:
    Får man vara med här?Jag har kämpat länge, men orkar bara inte hålla de och går just nu upp och ner. Har en ca 50-60 kg att gå ner.Försöker blogga om vikten, men de slutade med att de blev en allt i alla blogg.viktkampen.blogg.seStartade även upp ett forum Viktkampen.com, men är nästan på väg att de upp de efter ett år av kämpande att få igång de.Åh jag behöver någon som förstår de ma går igenom och som kan ge stöd, för stöd de har jag väldigt dåligt runt mig.Så jag hoppas jag får hänga på här...
    Här är du välkommen och här får du stöd i din kamp! Det är så kul att vi blivit så många här inne. Det finns alltid någon som har svar på en fråga eller som kommer med en positiv kommentar. Här inne förstår vi varandra
  • Smulanpus

Hoppas på att få vara med här jag med, har efter graviditeten 25 kilo som ska bort känns allt annat än lätt, vad har ni för metoder?? vad funkar?

Längtar.......
  • MrsK
    MyLoveLiam skrev 2009-03-04 08:15:37 följande:
    Här är du välkommen och här får du stöd i din kamp! Det är så kul att vi blivit så många här inne. Det finns alltid någon som har svar på en fråga eller som kommer med en positiv kommentar. Här inne förstår vi varandra
    Positivt är exkat vad jag behöver, då jag själv inte är så positiv längre pga den hårda vägen man fått gått hela livet...

Nu har jag dock bestämt mig för att ta tag i vikten igen innan de blir för sent, man är ingen ungdom längre. Åh försöker hålla taget om de där målet, fast de känns som de glider en ur händerna varje gång man ska ställa sig på den där vågen och de visar bara några hg ner el ibland även +.
    Jag lyckades kämpa bort 25kg, men pga en tjej här på FL som fick göra de jag inte fick. Tappade jag taget och allt gick åt skogen. Gick upp allt + lite till och där står jag idag och pendlar upp och ner.
    Åh vet just nu inte riktigt hur jag ska få kraften och orken att komma på rätt väg igen.
    Vi försöker nu att köra en blandad GI och LCHF metod, men de är svårt måste jag säga och att komma på mat är storsta problemmet.
    MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • MyLoveLiam
    MrsK skrev 2009-03-04 10:49:07 följande:
    Positivt är exkat vad jag behöver, då jag själv inte är så positiv längre pga den hårda vägen man fått gått hela livet...Nu har jag dock bestämt mig för att ta tag i vikten igen innan de blir för sent, man är ingen ungdom längre. Åh försöker hålla taget om de där målet, fast de känns som de glider en ur händerna varje gång man ska ställa sig på den där vågen och de visar bara några hg ner el ibland även +. Jag lyckades kämpa bort 25kg, men pga en tjej här på FL som fick göra de jag inte fick. Tappade jag taget och allt gick åt skogen. Gick upp allt + lite till och där står jag idag och pendlar upp och ner.Åh vet just nu inte riktigt hur jag ska få kraften och orken att komma på rätt väg igen.Vi försöker nu att köra en blandad GI och LCHF metod, men de är svårt måste jag säga och att komma på mat är storsta problemmet.
    För att komma igång ordentligt med min viktnedgång provar jag pulver, det är väl istort sett det enda jag inte provat innan. Hade tänkt köra 3 veckor men av olika anledningar som du kanske läst innan i tråden så har jag beslutat mej för att köra 4 veckor ren kur. På de två första veckorna gick jag ner 8,1 kg
    Kanske är det något för dej att testa oxå?
    Är det en operation du menar som du inte fick göra?
  • Cedergren

Hej

jag skulle igentligen kört Allevo . men jag kör lite kombinerat. tycker det är bättre .

än så länge går det bara bra . igår blev de promenad med barnvagnen i 2 timmar . helt svettig när jag kom hem.

sen tog jag en dusch och smörjde in mig med en hud lotion med lite brun utan sol i . känns super skönt idag.

längtar tills våren är här trött på alla kläder man ska bylta på sig.

-12 kg sen förlossningen 11/2-09 ´hoppas det fortsätter ner i samma takt.

kämpa på tjejer

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt