• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

väntar i kina kön ,jag fick med biverkningar av xenical fick blod i avföringen så jag fick sluta med dem.

• Ulle75

Låter som väldigt otrevliga biverkningar ni fått. Har ju inte haft dom så länge, men om jag bara äter fettsnålt funkar magen fin fint än så länge.

Prommis: Välkommen hit. Det är väll det bästa sättet men kanske svårast oxå för det tar lång tid.

• väntar i Kina kön

Det behöver inte vara därför som jag fick tarmsjukdommen som läkaren sa, ingen som vet. Jag gick ner i vikt och lärde mig att undvika fett och jag skulle vela testa igen men jag får inte och törs inte pg av min sjukdom

• AnnelieTyresö

Reductil är väl mkt bättre än xenical, el accomplia?

• väntar i Kina kön
    Svar på #1035
    Reductil är det inte den som är så farligt om man har dåligt hjärta? Ett bantar preparat har de förbjudit nyligt men jag kommer inte ihåg vilken sort
  • AnnelieTyresö

Jag får inte äta den för jag äter andra psykmediciner.

• MizzTez

Go´kväll!
    Hann inte skriva så mkt sist men trevligt att hitta en tråd här, verkar som att ni är riktigt seriösa! Har sett andra trådar som dött ut efter bara någon vecka men ni verkar riktigt bestämda här! Kul!
    Själv sitter man väl på ca 30 kg överflöd som verkligen skulle behövas ge bort till bättre behövande. Fattar bara inte varför jag inte tar tag i saken.. Behöver verkligen en riktig spark i baken!
    Lyckades gå ner nästan 15 kg för ca 4 år sedan, men blev sedan sjukad för en trasig fot och där började det väl, sedan kom en graviditet och efter det har det bara vandrat på i gamla banor.

Har ni nå tips här?? Nå finurliga råd kanske??

• MrsK

Får man vara med här?
    Jag har kämpat länge, men orkar bara inte hålla de och går just nu upp och ner. Har en ca 50-60 kg att gå ner.

Försöker blogga om vikten, men de slutade med att de blev en allt i alla blogg.
    viktkampen.blogg.se

Startade även upp ett forum Viktkampen.com, men är nästan på väg att de upp de efter ett år av kämpande att få igång de.

Åh jag behöver någon som förstår de ma går igenom och som kan ge stöd, för stöd de har jag väldigt dåligt runt mig.

Så jag hoppas jag får hänga på här...

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt