• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord

Har precis kommit till jobbet, men var tvungen att ta en snabb titt in här.

Mrs K: Lider med dig. Njursten är inte kul har jag hört!

Kitty Ängel: Bär 25 liter mjölk samtidigt! Det är inte lätt och det gjorde du hela tiden förrut!... själv är jag glad för min 10 liter...även fast jag hoppas på 11 i morgon!

Mätte mig i morse och såg att jag tappat några cm sedan en månad tillbaka.  Jag kan skriva in centimetrarna i vår andra tråd i kväll...Minns att det var 3 cm runt låret i alla fall!

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • Cedergren
    EvaN skrev 2009-03-05 21:03:12 följande:
    Nu har jag vaknat ur min kokong igen. Känner att jag inte varit inne på nån vecka och uppdaterat mig hur det går för alla. Men vilket drag det är här. Alla verkar var superpeppade. HÄRLIGT!!! Låt oss kämpa för att slippa "göra en moses" i sommar (ligga i vassen alltså Jag är full av energi och har precis kommit hem från ett gruppmöte på itrim. Jag har nu följt deras program i 7 veckor och jag har lyckats bli av med hela 20.5 kg! Det låter inte klokt och det är inte klokt heller. Nu är jag taggad till tänderna för att köra mina sista 3 veckor. SEN är det dags att långsamt långsamt börja trappa upp med mat. WEEeeeee!! Nu lockar lyxfällan på 3an...Peppkramar till alla er kämpar!!!!
    vilket resultat Grattis super bra kämpat. 3 veckor till klarar du lätt
    hur många cm har du tappat om man får fråga? har huden hängt med ? imed du gått ner så mycket så fort tänkte jag hur huden blir ?
  • Cedergren

ikväll ska vi på 18 års kalas . blir att jag äter de soom bjuds på . tror de blir tackos. men jag kommer bara ta lite sen tårtan kan man ju hoppa över o bara ta kaffe

snart ska jag ut på promenad kanske skulle köpa mig en stegräknare. någon som använder det?

• MrsK
    kiiza skrev 2009-03-06 02:29:09 följande:
    Du ska se att det går bra ang. njurstenen. hur stor är den egentligen?Tänkte om de ska spränga den eller ej...
    Dom var inte så stora, så läkaren sa att om man inte hade för mycket problem så behövde man inte ta någon åtgärd... men får se vad min VC läkare säger när hon får svaret.

Idag tjuvvägde jag mig och till min stora förvåning så stod de -2.2kg... Sedan i måndags... Tänkte direkt att jag måste ha sett fel... synvilla typ.
    MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • Ulle75

Idag mår jag lite bättre, även om magen fortfarande inte är helt okej så har orken kommit tillbaka lite. Skall testa att äta lite pasta och tomatsås till lunch.

Moder Jord: 3cm runt låret är ju jättamycke. Grattis!!

Cedergren: Kul med kalas, tacos är ju relativt lätt att äta nyttigt av. Ta mycke grönsaker och lite av det andra så blir det nog bra. Jag har en stegräknarne någon stans men vet inte var. Jag gillar att gå med stavar på kvällen men gillar inte att vara ute när det är mörkt, men det känns som det bara är några veckor kvar innan det funkar igen på kvällen.

MrsK: Grattis!! Härligt när kg rinner av en. Jobbigt med njurstenen, hoppas det löser sig.

• Meta83

Vägde mig i morse, -1.8 kg och -24.6 sammanlagt !!
    Känns jätte bra (såklart)!

Kram på er

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • MizzTez
    Evve81 skrev 2009-03-06 07:19:20 följande:
    Mrs K: Vilken otur men det går säkert bra!Usch tycker att när jag som igår ätit på kvällen så är man inte hungrig på morgonen....
    Jag är så! Två kvällar har jag ätit smörgås med en kopp te och när jag vaknar på morgonen är jag inte hungrig alls! Blir helt skumt i kroppen eftersom jag nyss fått in så fina rutner men två kvällar har jag varit så äckligt hungrig så jag haft ont i magen och det förstörde en heldel!
  • Evve81
    MizzTez skrev 2009-03-06 12:32:29 följande:
    Jag är så! Två kvällar har jag ätit smörgås med en kopp te och när jag vaknar på morgonen är jag inte hungrig alls! Blir helt skumt i kroppen eftersom jag nyss fått in så fina rutner men två kvällar har jag varit så äckligt hungrig så jag haft ont i magen och det förstörde en heldel!
    Riktigt trist när det blir så!

Nu ska jag ut och åka skidor
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt