• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

Till er alla som är så sötsugen varför smaksätter ni inte vatten med melon ,gurka,blåbär,jordgubb eller dricker örte med pepparmynta eller mint smak eller vanilj ,det fungerar för mig

• Maddisen80

KittyÄngel
    Grattis till din viktminskning det är ju jättebra ,ibland kan man inte låta bli att väga sig :()9 Visst är de roligt när andra ser skillnad ?

• Maddisen80

Cedergren Vad roligt att höra att du blir inspirerad. När man är gravid så äter man mycket har jag hört. Vad bra att du mår mycke bättre nu . Jag åt reductil med förut de hjälpte mig bra men jag åt dem fast jag äter antipressiva fick de för psykiatrikern , men sen fick jag lågt blodtrycksfall så fick sluta med de tyvärr. Ja jag funderar hur huden kommer se ut ,jag tror jag få häng ut för nu äter jag knappt något och gått ner 6 kg på en vecka. Min målvikt är 7o kg jag väger 97 kg nu. Bra belöning är spa, massage, promenad vid have , simning ,bra film ,köpa smycken,kläder,blommor.

• MyLoveLiam
    Amber1975 skrev 2009-03-05 12:00:54 följande:
    Jag är sååå glad idag. Har egentligen invägning imorgon, men tjuvvägde mig imorse. Har gått ner 2 kilo sedan i fredags. Verkar ha satt fart igen och det är så härligt. Min sambo säger att han ser skillnad till vecka från vecka sedan jag började träna oxå. Jag ser hur han alltid kollar på min kropp nu hihi.
    Underbart
    Men du...akta dej för engelsmännen *blink blink*
  • minasöner

efter 3 dagar med LCHF så visade vågen -1,6 kg imorse Känns otroligt bra.

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Vilkan

Maddisen: VA!!! Har du gått ner 6 kg på en vecka!!!?? Vad gör du då???

Har läst här ett par dagar nu och försöker att hitta motivationen till att ta tag i detta med min vikt. Har ett BMI på 32, väger 97 kg.
    Har alltid haft problem med vikten men för några år sedan lyckades jag med psykologhjälp, antidepressiva mediciner och VV gå ner 25-30 kg. Jag mådde sååå bra då under en period och lovade mig själv att aldrig hamna i "överviktsträsket" igen. Under denna period träffade jag min sambo och efter det har det gått utför igen... med goda middagar och två graviditeter, varav en var med tvillingar. Tvillingarna föddes i maj och sedan dess har jag gått ner allt som jag gick upp under graviditeten plus lite till (från första grav) utan att egentligen ha gjort någonting för det, men nu (sedan jag slutade amma tror jag) har jag börjat vända uppåt igen och får smått panik, men lyckas ändå inte riktigt ta tag i det... Känner mig nedstämd och vill inte visa mig ute bland folk längre, inga kläder är bekväma, and so on and so on...
    Funderar på om man kan få typ Reductil utskrivet, eller har ni något tips på vad jag ska göra? Har ju testat VV förut och lyckats, men funderar på om det är bästa metoden... Måste få äta mat iaf klarar inte att tex bara gå på pulver eller liknande... Måste göra nåt snart!!! Mår inte bra av att se ut så här...

Tilda -06, Alice & Ellie -08
  • Maddisen80

Vilkan
    Jag äter för lite pga buksmärtor,feber ,äter 1 dl mat 2-3 ggr om dagen dricker tillräckligt med vatten så jag går ner i vikt på fel sätt tyvärr. Jag vägde 55 kg år 1999 nu 97 vägde 103,4 för en vecka sedan. Grattis till din viktminskningar de är jätte bra så du har tvillingar vad skoj. Jag känner mig med väldigt nedstämd tyvärr.
    Du kan prova lchf eller gi metoden.

• MyLoveLiam
    Svar på #1119
    Maddisen - du får inte ta illa upp, men detta med dina buksmärtor och feber ihop låter inte så bra. Har du kontaktat en läkare?
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt