• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Ulle75

Maddisen80: Oj va jobbigt!! Låter ju helt galet att dom skickar hem dig. Krya på dig.

• Ulle75

Blev så dålig i magen igår och tänkte att där fick jag för jag sa att jag klarat mig utan biverkningar. Men sen mådde jag sämre och sämre när dottern kräktes i morse så insåg jag att det är vanlig hederlig magsjuka.

Har skrivit upp mig på listan, jätte bra insiativ, skall bli kul att följa er.

• MizzTez
    Maddisen80 skrev 2009-03-04 12:23:21 följande:
    Vanadiz Hejsan hur är läget med dig, hoppas de är bra , med dig , jag har med 30 kg övervikt tyvärr .
    Hejsan! Tog lite tid för mig att svara, har varit bortrest lite grann.. Annars är det superbra med mig! Har fått tillbaka min energi och hoppet om att leva när läkaren äntligen hittade felet på min mage! Ljusare dagar och en mage som äntligen fungerar och inte är uppsvälld som en gravidmage i 7-8 månaden har tydligen gjort susen för mig, så därför har jag gett mig tusan på att jag ska "trolla bort" mina dumma exta kilon!
    Är ännu lite lat på det här med att packa ner bejbis i vagnen och gå ut på promenader, men det har iallafall blivitt en 45 minuters promenad den här veckan och jag har lovat mig själv och gossen att det ska bli minst en till innan veckan är slut!
    Men vet ni vad jag gör.. *fniss* Det är lite pinsamt det här, varje morgon innan frukost så ställer jag mig antingen i köket eller i v-rummet framför tv:n och joggar på plats i 2-5 minuter sedan dricker jag ett glas med hett vatten innan jag äter frukosten (läste någonstans att det är bra för ämnesomsättningen) och vet ni, det känns hur skönt som hellst!! Gossen tror säkert att mamma har fått en knäpp mellan öronen men det boostar upp energin!
  • EvaN

Nu har jag vaknat ur min kokong igen. Känner att jag inte varit inne på nån vecka och uppdaterat mig hur det går för alla. Men vilket drag det är här. Alla verkar var superpeppade. HÄRLIGT!!! Låt oss kämpa för att slippa "göra en moses" i sommar (ligga i vassen alltså Jag är full av energi och har precis kommit hem från ett gruppmöte på itrim. Jag har nu följt deras program i 7 veckor och jag har lyckats bli av med hela 20.5 kg! Det låter inte klokt och det är inte klokt heller. Nu är jag taggad till tänderna för att köra mina sista 3 veckor. SEN är det dags att långsamt långsamt börja trappa upp med mat. WEEeeeee!! Nu lockar lyxfällan på 3an...Peppkramar till alla er kämpar!!!!

• MizzTez
    EvaN skrev 2009-03-05 21:03:12 följande:
    Nu har jag vaknat ur min kokong igen. Känner att jag inte varit inne på nån vecka och uppdaterat mig hur det går för alla. Men vilket drag det är här. Alla verkar var superpeppade. HÄRLIGT!!! Låt oss kämpa för att slippa "göra en moses" i sommar (ligga i vassen alltså Jag är full av energi och har precis kommit hem från ett gruppmöte på itrim. Jag har nu följt deras program i 7 veckor och jag har lyckats bli av med hela 20.5 kg! Det låter inte klokt och det är inte klokt heller. Nu är jag taggad till tänderna för att köra mina sista 3 veckor. SEN är det dags att långsamt långsamt börja trappa upp med mat. WEEeeeee!! Nu lockar lyxfällan på 3an...Peppkramar till alla er kämpar!!!!
    20kg på 7 veckor???? WOW!! Grattis!!
    Får jag fråga vad itrim är för något???
  • Maddisen80

Ulle75 tackså mycket ,jag vill bli frisk så fort som möjligt för vill åka till Timrå till sommaren

• Maddisen80

Ulle75 vad tråkigt med magsjukan krya på dig ,jag har klarat mig från magsjukan och förkylning iaf

• Maddisen80

Vanadiz
    Så du har varit bortrest där ser man. Vad bra att det är bra med dig nu och att du har fått en diagnos. Ja men de är ju bra att du ställer dig och jogga.

• Maddisen80

EvaN
    Gud vad duktig du är som ha gått ner 20 kg på 7 veckor de är inte dåligt väldit bra jobbad.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt