• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Moder Jord
    MyLoveLiam skrev 2009-03-04 18:14:26 följande:
    Moder Jord skrev 2009-03-04 18:02:05 följande: Du är ju jätteduktig - bara visa dom!!! Vad har du för hund? Själv har jag tre taxar och en cockerspaniel
    En Norwichterriertik.
    Det finns en guldkant runt varje moln!
  • ollasulrika
    Svar på #1099
    Jag har testat nåt dom hade på gymgrossisten "loose it" ... den ökar förbränninger å tar bort sötsuget. Den funkade första gången ja testade,blev hur pigg som helst,sötsuget var som bort blåst å ja hade extrem energi. MEn sen testade jag igen ett år senare... å då funka dom inte alls... då blev jag nästan ilsk av dom,tände till utan anledning så sambon fick gå ett par hundra meter innan mej i kanske 30 minuter så ja fick lugna ner mej. Å dessutom så försvann sötsuget vilket va bra MEN även hungern försvann....så jag glömde att äta... ja kunde ha grejjer att göra under dagen så ja kom på på kvällen att jag ju faktiskt inte hade ätit nåt. SÅ jag vet inte riktigt om det e nåt jag kan rekomendera, men å andra sidan kanske det funkar olika på människor. Jag är väldigt känslig för sånna tabletter.

GBP måste man nog ha ett MBI ÖVER 35 för att bli godkänd. KAN finnas sjukhus som drar gränsen vid 30 men det får du kolla upp isf. Där jag troligtvis ska göra min har dom iaf 35 som gräns. MEn jag ligger ju långt över det så jag e nog en bra kandidat....
    Jag hoppas du hittar ett sätt som passar dig bra!!!! Lycka till
  • PetraD
    Maddisen80 skrev 2009-03-04 19:24:40 följande:
    PetraDeliu okis förlåt hörrni,jag läste nog inte ordentligt men de är för jävligt ändå ,då hade jag sagt upp vänskapen med han/hon
    kan väl hända alla att läsa fel ibland
    det är verkligen för jävligt
  • PetraD
    Pusselbiten86 skrev 2009-03-04 21:42:08 följande:
    Ja då säger jag det :)Hoppas de kan hjälpa mig nu bara!!!Så nervös Och jag mår sååå dåligt av det :(
    har du ringt? hur gick det?
  • PetraD
    Pusselbiten86 skrev 2009-03-04 21:46:45 följande:
    Kan man få något utskrivet av de annars?För jag har med provat GI och LCHF, nutrilett, Cambridge, Allevo.... Finns de inget som ja hört som gör att förbränningen ökar, och sötsug minskas?
    reductil minskar ju sötsug och dämpar hungerskänslorna
  • MrsK

Ja usch för de där sötsuget...
    De är en liten bov hos mig, fast jag har lyckats rätt bra dom två senaste dagarna.
    Får bara hoppas att man kan klara de nu och hålla sig från.
    De stora testet blir idag, ska iväg och klippa hunden och sedan ska vi trolige en svän g till min mans pappa och ahns fru. Åh hon vet inte vad mitt problem med sötsaker är, jämt ett tajata om  att ska vi inte ha fika och ta en kaka till typ...

MrsK - ViktKampen - viktkampen.com
  • PetraD
    MrsK skrev 2009-03-05 10:57:42 följande:
    Ja usch för de där sötsuget...De är en liten bov hos mig, fast jag har lyckats rätt bra dom två senaste dagarna.Får bara hoppas att man kan klara de nu och hålla sig från.De stora testet blir idag, ska iväg och klippa hunden och sedan ska vi trolige en svän g till min mans pappa och ahns fru. Åh hon vet inte vad mitt problem med sötsaker är, jämt ett tajata om  att ska vi inte ha fika och ta en kaka till typ...
    håll dig ifrån sockermonstrena!!!!!!!!! *du klarar det*
  • yennie84

Jag har oxå många som trugar i min omgivning. Men jag har lärt mig att det enbart är jag som bestämmer vad och när och hur jag äter. De hade ju aldrig trugat en alkoholist?

• Amber1975

Jag är sååå glad idag. Har egentligen invägning imorgon, men tjuvvägde mig imorse. Har gått ner 2 kilo sedan i fredags. Verkar ha satt fart igen och det är så härligt. Min sambo säger att han ser skillnad till vecka från vecka sedan jag började träna oxå. Jag ser hur han alltid kollar på min kropp nu hihi.

• Cedergren

jag blir lika motiverad var gång jag kikar in här
    Sen kan jag bli så arg när jag läser om hur vissa av er blir behandlade.
    Det som jag kan få höra är att jag ska ta det lugt . jag gick upp 45 kg i graviditeten och dom kilona ska bort . jag kan inte sitta här i soffan o tro dom ska försvinna själv. jag har själv ätit mig till denhär kroppen så jag vet att jag får skylla mig själv . Depritionen gör ju inte det hela lättare . men jag känner mig MYCKET piggare och mår mycket bättre sen jag börja äta hälsosamt och kompliterar med Allevo och mina promenader.

jag kan verkligen rekomendera reductil för er som vill ha något som dämpar suget.

jag gick ner 15 kg på 8a veckor .

jag kan inte äta dom längre för jag äter medecin mot deprition anars hade jag inte tvekat en sekund.

Någon mer som funderar på hur huden kommer bli när nått sin målvikt?

Hoppas att den drar ihop sig så det inte blir övedrivet mycket lös hud.

vad har ni för mål vikt? är det att komma ner till "normalt" bmi eller hitta en trivsel vikt?

Själv så Drömmer jag självklart om att komma ner till ett normalt bmi men mitt mål är att hitta kläder som sitter snyggt och att jag känner mig nöjd med min kropp . Har ni några mål påvägen ? berätta gärna om ni belönar er själva och hur målen ser ut . har ni nån tanke på hur långt tid det kommer ta att gå ner i vikt för er?

jag tror själv det är viktigt att man har realistiska mål så att man inte tappar motivationen . 0.5-1kg i veckan är mitt mål att tappa sen är det bara kul om det blir mer . ibörjan tappar man ju vikt fortare sen kommer man säkert hamna på en platå . fasar lite för det . vill ha kvar denhär motivationen.

mitt första mål är att väga två siffrigt sen blir det nog 5kg i taget.

igår blev det inte en sån lång promenad tror det blev ca 30 min men jag kom ialla fall ut och det va skönt .
    idag blir det längre promenad .

Ni är så duktiga allihopa

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt