• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • maskrosfjäril

Moder Jord  ha så trevligt på meditationen!

KittyAngel: Jösses vilken kondition du måste ha, jag är imponerad.
    Sov gott hörni, det blir tidigt upp i morgon.

• Amber1975
    maskrosfjäril skrev 2009-03-12 21:00:22 följande:
    Moder Jord  ha så trevligt på meditationen!KittyAngel: Jösses vilken kondition du måste ha, jag är imponerad.Sov gott hörni, det blir tidigt upp i morgon.
    Tack så mycket Jag märker en jätteskillnad sedan jag började träna och det är sååå skönt. Det är långt kvar till bra kondition, men jag är lite längre ifrån superduberotränad nu Jag brukar träna när jag vill äta. Då känns det mindre lockande efteråt.
  • Meta83

I morgon har jag vägning, ska bli spännande .
    Idag har jag gått en del och mockat i stallet, fyyy vad tungt det är {#lang_emotions_sealed} det måste vara träning det !

För er som tränar så är detta en rolig och bra hemsida, man kan hålla koll lättare så man tränar så mycket man vill och man kan sätta upp mål. Jag använder den mycket!

www.funbeat.se

Ha en bra kväll!

Meta - Stolt mamma till ♥♥♥Tilde -04 och Tove -06 ♥♥♥
  • väntar i Kina kön

Vad jag är trött på denna vikt. Beställde super snygga jeans och tog den största storleken och det gick inte upp över rumpan. W36 och ännu stretch jeans och jag har kunnat klämma in mig i ett par i den storleken men nu går det inte alls. Var ska man få tag i snygga jeans när den största storleken inte passar? Varför låter jag kroppen förfalla har jag undrat många gånger men sen har tänkt. Jag orkar inte ta tag i detta, har gått aldeles för långt, går inte(snyft)

Ni är så duktiga som klarar av och försöker gå ner. Det är så gott med fika och mat så det känns så hopplöst och jag är så socker beroende

• väntar i Kina kön

Glömde skriva att jag bara är 154-157 lång

• Amber1975
    Svar på #1384
    Vet hur jobbigt det kan kännas. Verkligen inte roligt Vet inte vilka råd man kan ge riktigt. Man får ta ett kilo i ett taget. Även om det är långt till slutmålet så känner man sig ju mycket bättre för varje mål man når. Har du någon motionsform du gillar? Du kan ju försöka börja ta tag i den biten, så kanske du blir mer motiverad att äta bra?

Jag tror verkligen på dig trots att du tycker det känns hopplöst nu. Kan jag gå ner, kan alla.
  • väntar i Kina kön
    Svar på #1386
    Det känns jätte hopplöst....
    Har köpt ett paket nutrilett förra veckan och den står på köksbordet men jag har ingen lust att börja. Skyller på allt och motionerar inte alls. Hittar på allt möjligt för att slippa, för kallt, halt, hinner inte m.m

Ska på informations om bypass den 1 april så då får jag se om jag blir godkänd

Det som jag tycker är så jobbigt är att OM jag lyckas gå ner lite grann och sen misslyckas så går jag upp dubbelt som jag har gått ner. Det är deppigt!!
  • Amber1975
    Svar på #1387
    Känns det såhär hopplöst varje dag eller bara ibland? Kanske du kan börja smått och sedan utöka. Ta en kort kort promenad. Försök att göra en måltid om dagen lite nyttigare och så ändrar du saker lite eftersom. Att börja köra Nutrilett när man känner sig omotiverad är nog svårt.
  • Evve81
    väntar i Kina kön skrev 2009-03-12 23:40:15 följande:
    Det känns jätte hopplöst....Har köpt ett paket nutrilett förra veckan och den står på köksbordet men jag har ingen lust att börja. Skyller på allt och motionerar inte alls. Hittar på allt möjligt för att slippa, för kallt, halt, hinner inte m.mSka på informations om bypass den 1 april så då får jag se om jag blir godkändDet som jag tycker är så jobbigt är att OM jag lyckas gå ner lite grann och sen misslyckas så går jag upp dubbelt som jag har gått ner. Det är deppigt!!
    JObbigt när det känns så men DU KLARAR DET! Det är ju jobbigt från början mrn sedan går det av bara farten!

Meta: Jag ska kolla in sidan nu

Jag vägde mig i morse! Har varit lite deppad för att jag inte gått ner så mycket men nu var det i alla fall mer än ett kilo totalt ner och jag väger mig ju inte förrän på söndag! Tänkte ut och gå på em idag!
  • minasöner
    Cedergren skrev 2009-03-11 14:51:25 följande:
    2,1 kg har jag gått ner sen den 2a mars skulle ha vägt mig i måndes men det blev inte så .men jag är nöjd ialla fall idag har jag städat och det blev bara en mini promenad i förmiddas . ikväll blir det längre promend köpte en tidning o fick med en skiva med pilates övningar . vill gärna börja träna kroppen lite smått men vet inte om jag vågar. någon här som vet när det är okej att börja träna magen när man fött barn? lill knodden blev 1 månad idag någon som har något gott och nyttigt recept att dela med sig av tar jag gärna imot det. äter kyckling ,fisk och vegetarisk mat så ingen mening med recept med blodiga biffar vill börja på någon "bantningsmetod" men vet inte vilken . viktväktarna har jag kört så många gånger o tycker den är tråkig . någon som vet nån sida som är rolig och inspererande? vill ha lite nytänkande
    grattis till din viktminskning!! Härligt jobbat!! Jag kan tipsa om LCHF metoden. Jag har ätit låg kolhydratkost nu sedan 2 mars, och mår toppen. Har gått ner drygt 2,5 kg, och då har jag ätit gott Jag är nöjd
    Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt