• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Maddisen80

FilleCilla
    Grattis till din viktminskning ,de är ju jättebra,man ska vara glad för de lilla.

• Maddisen80

Hestia
    Välkommen hit ,hoppas du kommer trivas här , roligt att bebisen är 5 veckor . jag har 30 kg att gå ner i vikt .

• PetraD
    AnnelieTyresö skrev 2009-03-12 18:07:48 följande:
    FAR= Fysisk Aktivitet på Recept
    ok, borde jag väl förstått
  • Hestia

Tack Maddisen!

Funbeat är för träning, va? Är de andra också det?

Pratade med min man nu precis, för han behöver också gå ned i vikt. Han ville köra på "sunt förnuft"-metoden igen. :/ Jag är bortrest nästa vecka, men skall försöka tänka på vad jag äter då, sedan kör jag igång ordentligt veckan efter! Skall göra veckomatsedel från våra vanliga kokböcker och äta EN portion, och ordentliga mellanmål, och se hur det går. :) Jag är peppad i alla fall, och det skall bli himla kul att hänga med i den här tråden!

• PetraD

har ni något speciellt ni gör eller något ni läser eller nåt när ni inte har motivation så det räcker men vill bygga upp den??

• Amber1975
    PetraDeliu skrev 2009-03-13 19:47:37 följande:
    har ni något speciellt ni gör eller något ni läser eller nåt när ni inte har motivation så det räcker men vill bygga upp den??
    Jag brukar kolla på viktprogram på tv. Biggest loser är favoriten, de är ju så otroligt duktiga. Blir supermotiverad av sånt.
  • Hestia
    Amber1975 skrev 2009-03-13 20:18:35 följande:
    Jag brukar kolla på viktprogram på tv. Biggest loser är favoriten, de är ju så otroligt duktiga. Blir supermotiverad av sånt.
    Smart!! På tv3 kan man se alla program i efterhand, det lär ju finnas flera säsonger av Du är vad du äter att kolla igenom!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt