Mum of love skrev 2009-03-15 08:25:36 följande:
Hej här är en till som behöver gå ner en massa, har gått upp 18 kilo sen dottern kom, hon är nu 3 år och ja nu måste jag göra nått åt detta de får bara inte fortsätta i denna takt ja var slutar man då och ja bara från de att man var hemma me henne de fårsta året till nu har det hänt massor, ja jag har långt i från samma ork, när man var föräldra ledig var jag ute me vagnen från tidig morgon till på eftermiddagen men ja nu drar jag mig för allt som kräver lite mortin och ork.. känner mig oxå som ett fläskberg mår dåligt när jag ser mig i spegeln utan kläder... Är 168-169 lång och vikt 108,4 (idag) har läst i er tråd ett tag nu och nu känner jag mig manad att ta tag i detta... Vill gå ner 25-30 kilo fast best borde väl 40 kg, men ja jag strävar inte efter att bli jätte smal utan jag vill komma i form för att må bra och att få leva länge och få va me och orka me dottern, ja de lär man ju inte göra om de ska fortsätta i denna takt som det gjort... Så hoppas jag får va me och att ja nu orkat ta tag i detta på riktigt... Kram anna
Sätt up delmål så att det inte känns lika mycket! Var glad för varje gram du går ner. Tänk på det långsiktigt. Låt det ta tid.
Börja med en förändring och när den nya vanan känns naturlig lägger du till något nytt.
Om du är dåligt på att äta frukt och grönsaker, bstäm dig för en frukt om dagen och åtminstone grönsaker till ett av målen...sen ökar du på det.
Se till att du dricker två liter vatten om dagen för det hjälper kroppen att rensa ut.
Vad gäller motion...börja med en kvarts promenad...det är bättre än ingen.
Ett tips är Nintendo Wii Fit. Min kondis har blivit så otroligt mycket bättre på de här månaderna jag har hållit på. Det bästa är att man tränar hemma, i sin egen takt.
När jag började mina nya vanor i november förra året vägde jag 104,3 kg till mina 155 cm. Faktiskt värre än dig. Nu har jag minskat ca 11 kg och det ska bli ca 30 kg till.
Vi får kämpa tillsammans!
Nu har jag och maken varit ute på långpromenad med hunden. Vi var ute i 1 timme och 20 minuter och jag kände mig riktigt varm nu när vi kom in. Nu ska jag njuta av min kopp te och sen får jag träna lite på Wii Fit. Har faktiskt inte tränat sedan i torsdags, så i dag måste jag!