teser skrev 2009-02-08 10:57:46 följande:
Hej kikar in här på eran tråd och vill bara ge er en uppmuntrande kram. Jag skrev in mig på viktväktarna år 2005 och där lärde jag mig äta rätt. Dvs regelbundet. Jag började träna, och på 10 månader hade jag gått ner 42 kg! Lätt som en plätt känns det nu efteråt men det var verkligen blod, svett och många många tårar, men jag gav mig F*N på att lyckas och det gjorde jag ju. Känslan att vara lätt, att orka saker som förut var omöjligt, att kunna dra upp benen och luta hakan mot knäna, såna där saker som man inte tänker på som är helt normala för andra. Att få köpa snygga kläder som sitter bra. Vilken känsla. Jag blev gravid när jag varit smal i nästan ett år och gick då upp 25 kg men skrev in mig direkt på VV igen och gick ner dom på 6 månader. Jag har nu gått upp 5 kg sen i somras och jag mår jätte dåligt för det. Det är en fruktansvärt svår omställning för psyket att förstå att man faktiskt är smal, för inne i huvudet är man fortfarande fetast i hela världen så jag kämpar än idag mot dåligt självförtroende trots att jag vet att jag varit jätte duktig och att jag är smal. Och nu kör jag VV igen för jag vill ha bort dom där 5 kg. Tränar gör jag regelbundet sen 2005 och jag mår jätte bra. Jag ville bara tala om för er att det inte är omöjligt, bara man har bestämt sig och inser att det inte finns några snabba genvägar för då går man bara upp igen. Tro mig, JAG hade provat allt förut. Kram på er och lycka till. Therese
Tack Therese!
Detta var verkligen underbart att få läsa - det finns faktiskt folk som lyckas!!!
Får jag fråga vad du började träna när du fortfarande var stor? Vad klarade kroppen av? Själv har jag börjat simma och jag prommenerar.
Lycka till med dina 5 kg, du VET att du kommer att lyckas