• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • yennie84

Marayah skrev 2009-02-07 13:46:51 följande:

I helgen ska det SYNDAS. Kommer ha ångest sen. Är barnlediga som vi inte vart på Lääääääänge... Ska bli så skönt.. trevlig helg på er alla!!
    KOm ihåg att man kan unna sig saker, det är bara nyttoigt, men svulla det är en annan sak. Köp inte hem mer än att ni unnar er saker. Räcker med 250 g godis istället för 500 t.ex.
  • MyLoveLiam

I helgen ska det SYNDAS. Kommer ha ångest sen. Är barnlediga som vi inte vart på Lääääääänge... Ska bli så skönt.. trevlig helg på er alla!!
    Det viktiga tycker jag är att du INTE ska känna ångest efteråt. Detta var ett aktivt beslut du tog, så du behöver inte må dåligt efter. Det är INTE ett misslyckande, utan ett beslut.
  • Amber1975

Njut på och ha det så himla mysigt

• Moder Jord

Här vill jag vara med! Har gått ner 9,7 kg sedan 18 november och har som mål att gå ner ytterligare 34,7 kg.

Det finns en guldkant runt varje moln!
  • teser

Hej kikar in här på eran tråd och vill bara ge er en uppmuntrande kram. Jag skrev in mig på viktväktarna år 2005 och där lärde jag mig äta rätt. Dvs regelbundet. Jag började träna, och på 10 månader hade jag gått ner 42 kg! Lätt som en plätt känns det nu efteråt men det var verkligen blod, svett och många många tårar, men jag gav mig F*N på att lyckas och det gjorde jag ju. Känslan att vara lätt, att orka saker som förut var omöjligt, att kunna dra upp benen och luta hakan mot knäna, såna där saker som man inte tänker på som är helt normala för andra. Att få köpa snygga kläder som sitter bra. Vilken känsla. Jag blev gravid när jag varit smal i nästan ett år och gick då upp 25 kg men skrev in mig direkt på VV igen och gick ner dom på 6 månader. Jag har nu gått upp 5 kg sen i somras och jag mår jätte dåligt för det. Det är en fruktansvärt svår omställning för psyket att förstå att man faktiskt är smal, för inne i huvudet är man fortfarande fetast i hela världen så jag kämpar än idag mot dåligt självförtroende trots att jag vet att jag varit jätte duktig och att jag är smal. Och nu kör jag VV igen för jag vill ha bort dom där 5 kg. Tränar gör jag regelbundet sen 2005 och jag mår jätte bra. Jag ville bara tala om för er att det inte är omöjligt, bara man har bestämt sig och inser att det inte finns några snabba genvägar för då går man bara upp igen. Tro mig, JAG hade provat allt förut. Kram på er och lycka till. Therese

• MyLoveLiam

teser skrev 2009-02-08 10:57:46 följande:

Hej kikar in här på eran tråd och vill bara ge er en uppmuntrande kram. Jag skrev in mig på viktväktarna år 2005 och där lärde jag mig äta rätt. Dvs regelbundet. Jag började träna, och på 10 månader hade jag gått ner 42 kg! Lätt som en plätt känns det nu efteråt men det var verkligen blod, svett och många många tårar, men jag gav mig F*N på att lyckas och det gjorde jag ju. Känslan att vara lätt, att orka saker som förut var omöjligt, att kunna dra upp benen och luta hakan mot knäna, såna där saker som man inte tänker på som är helt normala för andra. Att få köpa snygga kläder som sitter bra. Vilken känsla. Jag blev gravid när jag varit smal i nästan ett år och gick då upp 25 kg men skrev in mig direkt på VV igen och gick ner dom på 6 månader. Jag har nu gått upp 5 kg sen i somras och jag mår jätte dåligt för det. Det är en fruktansvärt svår omställning för psyket att förstå att man faktiskt är smal, för inne i huvudet är man fortfarande fetast i hela världen så jag kämpar än idag mot dåligt självförtroende trots att jag vet att jag varit jätte duktig och att jag är smal. Och nu kör jag VV igen för jag vill ha bort dom där 5 kg. Tränar gör jag regelbundet sen 2005 och jag mår jätte bra. Jag ville bara tala om för er att det inte är omöjligt, bara man har bestämt sig och inser att det inte finns några snabba genvägar för då går man bara upp igen. Tro mig, JAG hade provat allt förut. Kram på er och lycka till. Therese
    Tack Therese!
    Detta var verkligen underbart att få läsa - det finns faktiskt folk som lyckas!!!

Får jag fråga vad du började träna när du fortfarande var stor? Vad klarade kroppen av? Själv har jag börjat simma och jag prommenerar.

Lycka till med dina 5 kg, du VET att du kommer att lyckas
  • yennie84

teser skrev 2009-02-08 10:57:46 följande:

Men hej och tack så mycket allt går! Men 42 kg på tio månader det måsye gått otroligt snabbt för dig då? typ 1 kg i veckan?
  • teser

Hej på er. Jo det gick snabbt. Snabbare än jag trodde. Men jag var ju stenhård mot mig själv. Unnade mig inget gott alls första 5 månaderna, inte ens på helgerna. Jag menar absolut inte att man måste göra så men jag kände att det funkade för mig, plus att jag ville bli kvitt mitt sockerberoende och då funkade det inte för mig att äta godis en gång i v för då blir det gärna två tre dagar sen, ja ni vet Jag började med att gå ut och gå, inget annat. Jag gick och gick och gick och gick- oavsett väder och vind och kyla så gick jag. Jag grät så många gånger för det var kallt och blåsigt men efteråt när jag kom hem var jag så glad att jag gjort det, och så stolt. Nu löptränar jag 5 gånger per vecka (jag hatar nämligen att gå också vilket inte gjorde saken bättre *skratt* och kör pilates och träning med gummiband hemma. Jag skriver ofta i såna här trådar just för att inspirera folk för jag vet hur jävla jobbigt det kan vara och hur mycket ångest och tårar man gråtit framför sin spegelbild. Jag har gett ett löfte till mig själv att aldrig mer bli tjock igen. Det är en underbar känsla att orka leka med sina barn på ett annat vis. Kram

• teser

När jag skriver att jag inte unnade mig något gott så menar jag såklart pizza, hamburgare, glass, godis etc. Det finns ju massa god mat man kan äta med gott samvete. Så ni inte missförstår mig och tror att jag levde på morötter

• Moder Jord

Tack för att du delade med dig teser!

Själv känner jag att jag inte klarar av att motstå lite gott på helgen. Men i stället för vanligt godis äter jag  nötter och lite mörk choklad i stället...

Nu ska maken och jag strax i väg och ta en lång promenad längst stranden med vovven.

Det finns en guldkant runt varje moln!
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt