• MyLoveLiam

Tråd för STOR övervikt

Hej
    Tänkte starta en viktminskningstråd för oss som har mycket vikt som vi vill bli av med. Så vi kan peppa och ge varandra råd och tips
    Vad menar jag med mycket övervikt då? Ja....det är nog mera upp till dej själv att svara på, men i min bok så gäller det personer som kommer att behöva hålla på ett tag...inte bara några veckor. Men givetvis är ALLA väökomna till denna tråden
    Jag själv har ca 50 kg att gå ner....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 19:44
    Här är länken till våran lista:

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42075528.html

• Svar på tråden Tråd för STOR övervikt
  • Amber1975
    Haha precis så är man ju. Allt eller inget liksom. Det ska tydligen vara en av de största viktfällorna och det har det helt klart varit för mig. Det är precis det beteendet jag försöker ändra på.
    yennie84 skrev 2009-02-06 16:03:23 följande:
    MyLoveLiam skrev 2009-02-06 15:56:10 följande:
    Hahahaha....mmm så kan det vara. När jag väl börjat slarva ser jag ingen anledning att sluta....har jag ätit en chokladboll kan jag likagärna äta 5 till lixom
  • yennie84
    Amber1975 skrev 2009-02-06 16:26:03 följande:
    Haha precis så är man ju. Allt eller inget liksom. Det ska tydligen vara en av de största viktfällorna och det har det helt klart varit för mig. Det är precis det beteendet jag försöker ändra på.
    Ja man måste vara stark. jag kan lockas av pulverdieterna för att det gå så himla fort. MEN jag vet att det är lättare att hålla en stadig viktiminskning än ne som går jättefort. Rekommenderad viktnedgång av läkare och dietister är ju 0.5-1 kg/veckan men visst hade det vart skönt att innan sommaren förlorat 15-20 kilo
  • Amber1975

Ja precis. Därför så har jag kört ungefär 15-10 kilo och sedan låtit kroppen anpassa sig innan jag kört på igen. Körde förra vintern och kör nu igen. Visst är det säkert hälsosammare att bara ta lite åt gången, men jag orkar inte.

yennie84 skrev 2009-02-06 17:15:20 följande:
    Amber1975 skrev 2009-02-06 16:26:03 följande:
    Ja man måste vara stark. jag kan lockas av pulverdieterna för att det gå så himla fort. MEN jag vet att det är lättare att hålla en stadig viktiminskning än ne som går jättefort. Rekommenderad viktnedgång av läkare och dietister är ju 0.5-1 kg/veckan men visst hade det vart skönt att innan sommaren förlorat 15-20 kilo
  • MyLoveLiam

300 minuter per vecka!
    Så mycket sa dom på Sahlgrenskas överviktsenhet att man ska röra på sig för att få så bra viktminskning som möjligt....

Bara ett tips - men jag räknar minuter kan jag tala om

• AnnelieTyresö

Ja på min överviktsenhet på Norrtull säger de att man max ska gå ner 0.5kg per vecka just för att dte ska gå supersakta :)

• MyLoveLiam

AnnelieTyresö skrev 2009-02-07 10:03:53 följande:

Ja på min överviktsenhet på Norrtull säger de att man max ska gå ner 0.5kg per vecka just för att dte ska gå supersakta :)
    Det är väl så här att det har tagit lång tid för de flesta av oss att få dessa fina omfångsrika kroppar vi har. Då måste det även få ta tid att göra dom mindre. Så kroppen och psyket vänjer sig succesivt vid att bli mindre....då håller man nog det bättre i längden. Även om man VILL att det ska gå så snabbt, så snabbt.....
  • AnnelieTyresö

Man ska inte byta alla vanor samtidigt utan bara lite åt gången :)

Så var inte för arga på er själva, när ni råkar stoppa in nåt i munnen el inte orkar power walka :)

• anli00

Hej, skriver här allt för sällan JAG VET, men har ju inte tid juh..jobbar för mkt *S*
    Det är klart att amn inte ska vara det, alltså arg på sig själv för att man stoppat i sig nåt, men jag får fruktansvärt dåligt samvete och ä'r lite rädd att jag ska "falla" tillbaka i gamla vanor.
    Men jag är ganska glad för min egen del, har börjat få rutin för gymbesöket nu och det känns lite konstigt opm jag inte går dit iallafall tre ggr i veckan....
    Men om jag var slut i torsdags när jag kom hem från simhallen, herregud....*S*
    Väntar dock med spänning inför morgondagen då det är vägningsdags!

• Amber1975

Jag kör på ändå jag Går minst en timme per dag, gärna två. Då kan kag unna mig något extra på helgen och ändå ha en bra viktnedgång. Det är väl inte det ultimata att rasa i vikt, men det är ju inte så bra att gå runt med en massa övervikt heller. Huvudsaken är att vi tagit tag i detta tycker jag och det är riktigt duktigt.

Ha en trevlig helg allihopa!

• Marayah

I helgen ska det SYNDAS. Kommer ha ångest sen. Är barnlediga som vi inte vart på Lääääääänge... Ska bli så skönt.. trevlig helg på er alla!!

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden Tråd för STOR övervikt